همچنین، ارائه گزارشی از هزینههای صرف شده و نتایج حاصل از این اصلاحات میتواند به افزایش اعتماد عمومی کمک کند که انتظار میرود مسئولان امر، به این درخواست پاسخ دهند و اطلاعات لازم را در اختیار عموم قرار دهند.
با وجود اینکه این نقاط از سال 1401 شناسایی شدهاند جزئیاتی از آنها برای عموم مردم اعلام نشده است. در نتیجه برای آگاهی بخشی عموم جامعه با توجه به موضوع مهم تصادف که مستقیما با جان و اموال مردم ارتباط دارد، نیاز است تا مشخص شود که نقاط حادثهخیز در چه حدی از خطرآفرینی قرار دارند و اینکه کدام نقاط بهطور خاص اصلاح شدهاند و چه اقداماتی در این زمینه انجام شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی روزهای اخیر مجید صباغ، مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راههای سازمان راهداری کشور اعلام کرده که از مجموع 887 نقطه حادثهخیز در کشور، ممکن است برخی از این نقاط بهطور واقعی حادثهخیز نباشند و برخی از آنها تنها مستعد وقوع حادثه باشند. البته در ادامه اظهارات او اینطور آمده که، تاکنون 412 نقطه از این نقاط اصلاح شده و 475 نقطه دیگر همچنان در انتظار اقدامات لازم هستند.
از سوی دیگر، سوالات زیادی در مورد محل هزینه کرد برای اصلاح این نقاط وجود دارد. در حقیقت این سوال وجود دارد که آیا این بودجه بهطور مؤثر صرف بهبود زیرساختها، نصب علائم هشداردهنده، یا ایجاد تغییرات در طراحی جادهها شده است یا اینکه صرفاً به اقدامات سطحی و کوتاهمدت محدود شده است؟
انتهای پیام/