آموزش دیجیتال مارکتینگ دوره جامع Digital Marketing دوره دیجیتال مارکتینگ کلاس دیجیتال

در روش بازاریابی ویروسی دیجیتال با منتشر کردن یک محتوا و تشویق کاربران به بازنشر آن در قبال تخفیف یا جایزه در بستر فضای اینترنت به تبلیغ کسب و کار خود می پردازند. این روش دیجیتال مارکتینگ کوتاه مدت بوده و تاثیرگذاری و بازخورد آن تا حد زیادی به محتوایی که تولید کردید بستگی دارد. بازاریابی محتوای دیجیتال یا همان تولید محتوا از زیر مجموعه های بازاریابی درونگرا می باشد. به این صورت که از طریق تولید محتوای جذاب با توجه به پرسش های ذهنی و دغدغه های مخاطب و پاسخ دادن به آن ها او را تشویق به دنبال کردن سایت دیجیتال مارکتینگ و خرید محصول یا سایر خدمات میکنیم. دیجیتال مارکتینگ به شما اجازه میده اطلاعات مشتری رو به گونه‌ای جمع آوری کنین که در بازاریابی سنتی وجود نداره.

بازاریاب دیجیتال یا دیجیتال مارکتر مسئول دستیابی به آگاهی از برند و ایجاد مشتری از طریق کلیه کانال های دیجیتالی رایگان و پرداختی در دسترس شرکت است. این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، وبسایت خود شرکت، رتبه بندی موتور جستجو، ایمیل، تبلیغات نمایشی و وبلاگ شرکت است. وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ بستن کمپین تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی آنلاین در بستر وب سایت و شبکه های اجتماعی است. یکی از اساسی‌ترین کارها در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات گسترده در فضای مجازی است. در جدول ذیل شما می‌توانید لیست تعرفه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام که از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی هستند مشاهده کنید. انجام اقدامات بازاریابی و تبلیغات دنیای دیجیتال افراد را به خرید در فضای دیجیتال تشویق می‌کند.

با بازاریابی محتوا، تمرکز خود را به ارتقای ارزش خود از طریق محتوای مرتبط و مفید معطوف می‌کنید. بازاریابی محتوا منجر به نتایج، افزایش اعتماد و ایجاد آگاهی از برند می‌شود. با انتشار محتوای باکیفیت، خود را به‌عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود معرفی می‌کنید. محتوای عالی همچنین به‌احتمال‌زیاد به اشتراک گذاشته می‌شود و به آن ارجاع داده می‌شود و شهرت شما را هم در بین مشتریان و هم در میان متخصصان صنعت افزایش می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر بازاریابی محتوا همه‌چیز در مورد ایجاد محتوایی است که مخاطبان شما می‌خواهند ببینند، با هدف تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید آن‌ها؛ بنابراین محتوای خوب باید پایه و اساس استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما باشد.

همانطور که دیدید دیجیتال مارکتینگ دنیای بزرگی دارد و فقط به ابزارهایی مثل سایت و اینستاگرام محدود نمی‌شود. اما چطور می‌شود کاری کرد که خودِ مشتری به سراغ شما بیاید؟ اینجاست که ایدۀ بازاریابی ربایشی مطرح می‌شود. وقتی شما با جستجو در گوگل یک سایت را باز می‌کنید، در واقع جذب آن سایت شده‌ و در مسیر بازاریابی ربایشی قرار گرفته‌اید.

استراتژی سئو seo چیه؟

آموزش دیجیتال مارکتینگ دوره جامع Digital Marketing دوره دیجیتال مارکتینگ کلاس دیجیتال

با اینکه بازاریابی سنتی از روش‌ها و رسانه‌های سنتی همچون مجله و روزنامه برای جذب مخاطب استفاده می‌کند، دیجیتال مارکتینگ رسانه‌های متنوعی در اختیار دارد و از طریق مواردی همچون شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌ها به جذب مخاطب می پردازد. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که بازاریابی سنتی هنوز هم می‌تواند کارساز باشد. این نوع بازاریابی در دنیای در حال رشد دیجیتال می‌تواند نقش بسیار مهمی در کسب وکارها ایفا کند و به آن‌ها کمک کند در کنار بازاریابی دیجیتال خودشان را به مشتریان بیشتری برسانند. با اینحال این دو شیوه بازاریابی به دلیل ماهیت متفاوتی که دارند تفاوت‌های کلیدی هم با یکدیگر خواهند داشت. به عنوان مثال بازاریابی سنتی زیاد مقرون به صرفه نیست و هزینه‌های زیادی روی دوش کسب وکارها می‌گذارد. این در حالیست که بازاریابی دیجیتال می‌تواند کم هزینه باشد و نرخ تعامل و تبدیل بالایی برایتان به ارمغان بیاورد.

ارائه دقیق خدمات سئو از سوی شرکت های دیجیتال مارکتینگ ضامن گسترش و دیده شدن سایت و کانال های اجتماعی شرکت سی یو وب شما خواهد شد. به کمک محتوای منتشر شده در رسانه می‌توان تاثیری مستقیم بر سبک زندگی، عقاید، باورها، رفتارها و … مخاطب گذاشت که این همان قدرت نفوذ رسانه است. بازاریابی محتوا، در حقیقت یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است.

  • بسیاری از آنها میلیون‌ها تومان سرمایه برای تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات بیلبوردی در سراسر کشور دارند.
  • اپلیکیشن مارکتینگ، تلویزیون‌های هوشمند، تلفن‌های هوشمند و هر وسیله‌ای که این روز می‌توان آن را به اینترنت برای انجام کارهای مختلف وصل کرد، جزو کارهای مربوط به دیجیتال مارکتینگ به حساب آورد.
  • می‌توان گفت تبلیغات اینترنتی به صورت مستقیم جزو خدمات دیجیتال مارکتینگ محسوب نمی‌شود؛ اما وجود و استفاده از آن‌ در کنار بازاریابی دیجیتال غیرقابل انکار و صرف‌نظر کردن است.
  • در بخش Convert هدف آن است که مشتری به یک خریدار پرتکرار تبدیل شود که برای هر شرکتی میزان مختلفی از فروش، معنی فروش پر تکرار است.
  • در این مرحله، دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس شما و آگاهی از برند بسیار حیاتی است.

مدیر شبکه‌های اجتماعی در درجه اول مسئول نظارت بر تصویر آنلاین بوده و باید یک برند را از طریق رسانه‌های اجتماعی به دیگران معرفی کنند. با استفاده از ابزارهایی مانند Hootsuite مدیر شبکه‌های اجتماعی باید محتوای لازم را در اینستگرام، فیس بوک، لینکدین و توئیتر برنامه ریزی و اجرا کنند. هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی به پایان می‌رسد، مدیر شبکه‌های اجتماعی با استفاده از دیتایی که از کاربران جمع آوری کرده باید تجزیه و تحلیل خود را از این موقعیت برآورد کرده و به باقی تیم گزارش دهد. گفتیم که سئو یکی از جنبه‌های حیاتی شاخه های دیجیتال مارکتینگ بوده و یک متخصص سئو بهترین شیوه‌های بهینه سازی موتور جستجو را برای وب سایت‌های مختلف پیاده سازی می‌کند. یکی از هزاران مزیت مهمی که سئو داشته این است که باعث می‌شود تا برند به خوبی در میان مخاطبان دیده شده و سایت نیز بیشترین بازدید را داشته باشد. متأسفانه اشتباه‌ترین نوع تبلیغات اینترنتی، استفاده و بهره‌گیری از آن بدون داشتن هیچ استراتژی مدون و مکتوب و تنها برای فروش یک یا چند محصول خاص است.

با توجه به آمار و ارقام و تجربه سال‌های اخیر می‌توان یقین داشت که نیاز به دیجیتال مارکتینگ ادامه خواهد یافت. در این مرحله، دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس شما و آگاهی از برند بسیار حیاتی است. به نظر می آید که امروزه تمامی برندهای دنیا حداقل یک وب سایت را دارند و اگر این طور نباشد، حداقل در شبکه های اجتماعی حضور دارند یا دارای یک استراتژی تبلیغاتی دیجیتال هستند. امروزه محتوای دیجیتال و بازاریابی انقدر رایج شده اند که مشتریان به این شیوه به عنوان راهی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برندها تکیه کرده و از برندها انتظارش را می کشند. در حالی که بازاریابی سنتی ممکن است از طریق تبلیغات چاپی، ارتباطات تلفنی یا بازاریابی فیزیکی همچنان وجود داشته باشد، دیجیتال مارکتینگ همان طور که اشاره شد می تواند به صورت الکترونیکی و آنلاین کار کند. بدین معنی که فرصت های بسیار بیشتری برای برندها جهت دسترسی به مشتریان وجود دارد که شامل ایمیل، ویدیو، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو می شود.

در صورتی که برای راه‌اندازی یا توسعه کسب و کار خود در فضای وب نیاز به طراحی و تولید نرم‌افزار اختصاصی دارید، کارشناسان و مشاورین نوکارتو به صورت شبانه‌روزی در کنار شما هستند. پاسخ به این پرسش که دقیقا پس از انتخاب کلمات کلیدی برای تقویت سئوی وب‌سایت خود چه باید بکنید، به طور حتم به استراتژی سئوی شما بازمی‌گردد. به طور کلی برای داشتن یک سئوی موفق، محتوا و تولید آن از مهم‌ترین عوامل محسوب می‌شود.

تحقیق کلمات کلیدی در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ شامل فعالیت‌ها و ابزارهایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک دیجیتال مارکتر باید بتواند با استفاده از مبانی سئو رتبه وب سایت کسب وکار را بهبود ببخشد، حضور برند را در شبکه های اجتماعی مدیریت کند، با اصول کانتنت مارکتینگ آشنا باشد و در زمینه مدیریت اتوماسیون بازاریابی به کسب وکار کمک کند. نوعی از تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما به ازای تبلیغ و ارتقای محصولات و خدمات کسب و کار دیگری در وب سایتتان، کمیسیون دریافت می کنید.