آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تمام تلاش یک متخصص سئو (سئوکار) این است که بتواند با هماهنگی میان سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال، رشد خوبی را برای وبسایت در نتایج گوگل دیجیتال مارکتینگ شانار بوجود آورد. امروزه داشتن یک ترافیک رو به رشد مزیت بزرگی محسوب می شود.به صورت کلی در سئو قرار نیست هر بازدید منجر به فروش محصولات یا خدمات شود اما با ارائه یک فضای مناسب محتوایی،می توان میزان قیف فروش را بازتر کرد. تعریف سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو عبارتست از: مجموعه اقدامات و فرایندهایی که در آن رتبه کل سایت یا یک صفحه از وبسایت برای یک یا چند کلیدواژه بهبود پیدا میکند و این افزایش رتبه منجر به افزایش ترافیک ورودی از موتورهای جستجوی میشود. منظور از Off Page Seo چیست؟ به منظور دیگر، دیجیتال مارکتینگ مناسب برای بهره وری از ابزارهای دیجیتالی برای ایجاد معماری و ساخت حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها برای هدف گذاری و تعیین برنامه مناسب در این زمینه است .

متخصص دیجیتال مارکتینگ

سئو تکنیکال یعنی اینکه پایه و زیر ساخت سایت را حتما رعایت کنید در واقع شما باید قوانین سئو سایت را از آغاز طراحی سایت، ریسپانسیو و لینک گذاری داخلی و… همچنین در این قسمت باید هزینه استفاده از ابزارهایی که به استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما کمک میکنند را محاسبه کنید. بدون ابزار صحیح، نخواهید توانست یک استراتژی طراحی کنید تا به مشتریان هدف دسترسی پیدا کنید و آنها را در طول سفرشان به عنوان مشتری دنبال کنید. باید بدانید که موتور جستجو برای انتخاب شما به عنوان بهترین سایت چه معیارهایی را در نظر می گیرد. بهینه سازی سایت برای موتور جستجو یک بخش اساسی در بازاریابی دیجیتال است زیرا هر ساله میلیاردها جستجو در موتورهای جستجو انجام می شود که اغلب با هدف کسب اطلاعات درباره یک محصول یا سرویس هستند. امّا همین را بگویم که سئو، می تواند موتور محرّک بازاریابی و جذب مشتری برای وبسایت و کسب و کار شما باشد.

هدف سئو خارجی این است که مطمئن شود سایت های دیگر به شما لینک میدهند و شما را به گوگل معرفی می کنند.این لینک ها همچون مهر تایید سایت های دیگر برای شماست و باعث می شود اعتبار شما نزد گوگل و دیگر موتور های جستجوگر افزایش یابد.این فرایند که به نام لینک سازی(لینک بیلدینگ)شناخته می شود که اهمیت بسیاری در رنگ گوگل سایت شما دارد. مطالعه مقالات آموزشی ارزشمند و مفید است ولی یک ایراد اساسی دارد. با مطالعه این مقاله ممکن است به مبحث سئو علاقه مند شده و به دنبال مقالات و آموزش های بیشتری باشید. کتاب های اینترنتی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش میدهند. سئو یکی از روشهای رایگان برای کسب ترافیک ارگانیک به سمت سایت است که این تلاشها ابعاد وسیعی داشته و میتواند صدها یا شاید هزاران فاکتور مختلف را شامل گردد.

برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد میکنیم پس از آنکه آشنایی اولیه با مفاهیم سئو کسب کردید به سراغ منابع جامع یا کتاب های آموزش سئو باشید. منظور از On Page Seo چیست؟ منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبههای فنی و تکنیکی یک وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. منظور از Technical Seo چیست؟ این روش به شکل زیرپوستی عمل می کند و هدف آن صرفا اطلاع رسانی و به اشتراک گذاری محتواهای ارزشمند و با کیفیت از جنس آموزش و سرگرمی و امثال اینهاست. همگى در طيفى از روش هایی هستند كه زيرمجموعه ى “بازاريابى ديجيتال” اند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

این مراحل بخشی از لینک بیلدینگ هستند که این هم جزئی از سئو میباشد. هرچند به نظر میرسد که ایمیل مارکتینگ نمیتواند کمپین مفیدی برای افزایش فروش باشد، اما آمار نشان میدهد که 89 درصد از متخصصان از این شیوه بهعنوان موثرترین مولد لید (سرنخ) یاد کردهاند. همه کسب و کارها در تلاش هستند تا در فضای وب از یکدیگر سبقت بگیرند تا بتوانند مشتریان بیشتر و با کیفیت تری را به سمت کسب و کار خود جذب کنند. امروزه باتوجه به رقابتی شدن فضای کسب و کار، تبلیغات بسیار پرهزینه و زمان بر خواهند بود(اغلب با ضرر همراه است).اما در عمل هیچ راهی جز تبلیغات محصولات و خدمات شما برای ارائه آن ها وجود نخواهد داشت.در این بین وجود یک سئو و محتوا قوی بر روی سایت شما بسیار حائز اهمیت است چرا که در قدم اول باعث افزایش رتبه سایت شما در نتایج گوگل می شود و در قدم دوم باعث بازدید بیشتر و ترافیک در سایت شما خواهند شد.

به دلیل رقابتی بودن این فضا فاصله زیادی بین شروع تا خرید وجود دارد، پس دیجیتال مارکتینگ به حفظ مشتریان هم پرداخته است تا اجازه ندهد کاربرانی را که به زحمت به دست آورده ایم به راحتی از دست بدهیم. اين يکي ديگر از دلايلي است که شرکتها تاثير سئو را دانسته و حاضر هستند براي آن زمان و هزينه صرف کنند. بعد از اینکه متوجه شدیم سئو چیست، سوال بعدی این است که سئو به چند بخش تقسیم می شود؟ پس برای از دست ندادن مهمترین کانال جذب کاربران، انجام فعالیتهای سئو ضروری است. قیمت سئو برای خدمات مختلف، متفاوت است و شما میتوانید برای سفارش سئو با توجه به نیازتان اقدام کنید. در این مقاله میخواهیم نگاهی متفاوت و جالب به موضوع سئو داشته باشیم و ببینم که بهینه سازی سایت چیست و چه مواردی را در بردارد. معمولاً بازاریابهای دیجیتال برای هر کانال روی یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) متفاوت تمرکز میکنند تا بتوانند عملکرد شرکت در هر مورد را به درستی سنجیده و ارزیابی کنند.

این الگوریتم ها بهترین نتیجه را برای جستجوی شما نمایش می دهند. جریمه های گوگل معمولا از نام حیواناتی مانند پاندا، پنگوئن یا مرغ مگسخوار برخورداند و در صفحه الگوریتم های گوگل می توانید لیستی از آنها را مشاهده کنید. به عبارت ساده، بازاریابی آنلاین هر نوع فعالیت بازاریابی است که از طریق اینترنت انجام میشود. سپس این لیست از طریق یک الگوریتم که تلاش می کند تمامی آن اطلاعات را با پرسش شما هماهنگ کند تغذیه می شود. زمانی که حرف از تولید محتوا به میان میآید، ذهن اکثر افراد به سمت محتوای متنی میرود. هنگامی که با یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می کنید، ترافیک ارگانیک (ترافیک افرادی که وب سایت شما را به صورت آنلاین از طریق جستجوی موتور جستجو پیدا می کنند) به وب سایت شما افزایش می یابد.

بازاریابی محتوا

اين مسئله براي خيلي از سايتها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه ميشود. دسته سوم تکنیکهای سئو که هیچ موتور جستجویی آن را تایید نمیکند و در صورت استفاده به صورت مورد جریمه آنها قرار میگیرید سئو کلاه سیاه است. آکادمی وبسیما با طراحی دوره جامع سئو این فرصت را برای شما عزیزان فراهم کرده است که فرآیند یادگیری را در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملا حرفه ای به پایان برسانید.

ایجاد سرنخ و تبدیل آن به مشتری یک فرآیند بسیار طولانی است، اما شما می توانید این فرآیند را با محتوایی که یک معیار خاص دارند یا ارسال ایمیل به طور خودکار انجام دهید. در نهایت هم با یک تخفیف چند هزارتومانی یا یک ارسال رایگان، شما را به سمت نهایی کردن خرید خود کشیده میشوید. به عوان مثال برای برپا کردن یک کمپین گسترده دیجیتال مارکتینگ شامل بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی، سئو و … یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته میشود. یک سایت با بک لینکهای باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینکهای کمتر میگیرد. به صورت روزانه صفحات مختلف وب سایت ها با یکدیگر در رقابت هستند تا بتوانند بر روی عبارت های کلیدی مختلف که به صورت روزانه توسّط کاربران جست و جو می شود رتبه بهتری در گوگل و یا سایر موتورهای جست و جو کسب کنند و این می تواند به رشد کسب و کارشان در بلند مدت کمک کند.

فکر می کنم تا به الان خیلی کلّی پی برده باشید که سئو چیست و چه کاربردی دارد امّا بدانید که دانش و مهارت سئو، می تواند در نهایت به رشد کسب و کارها در فضای آنلاین کمک کند. دیجیتال مارکتینگ یک حوزه بسیار گسترده است که متخصص های زیادی در دل خود دارد. رسانه ظرفی است که مظروف (محتوا) را در آن میریزیم. سئو به هیچ عنوان عجله بردار نیست و نیاز به طراحی استراتژی سئو برای نحوه شروع فرآیند سئو و موفقیت در آن دارد. به عنوان مثال کلمه کلیدی «طرز تهیه کوکی» بیش از ۳۴۹ میلیون نتیجه را در پی دارد. البته نوع دیگری از که به سئو محلی (Local SEO) معروف استT، یکی دیگر از انواع سئو به حساب می آید اما بخش های اصلی سئو همان ۳ موردی بود که خدمت شما عرض کردم. دلیل نامگذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست.

، سرچ کنسول گوگل نام دارد.

سئو فنی: سئوی فنی مانند کاسه سوپ، قالب اصلی بهینهسازی است. این صفحه باید به صفحه اصلی یعنی Homepage و دسته بندی ها لینک داده شود. یعنی اینکه شما چیزی برای ارائه دارید که ارزش آن بیشتر از رقیب شماست و این را باید مخاطب بداند. گوگل می تواند مرتبط ترین نتایج را پس از جستجوی شما نمایش دهد. در این مقاله خیلی ساده می خواهم بگویم سئو چیست و چه کاربردی دارد پس تا انتها همراه من باشید چون می خواهم به طور جامع و کامل همه بخش های سئو را برای شما معرفی کنم. یکی از کاربردیترین ابزار مرتبط با سئو، سرچ کنسول گوگل نام دارد. چرا که مراجعه کنندگان به این سایت ها، به احتمال خیلی زیاد از مطلب شما نیز استقبال میکنند. بازاریابی یکی موارد مهم هر سازمانی میباشد که برای ادامه حیات به آن نیاز خواهد داشت.به طبع کسب و کار های آنلاین نیز از این قاعده مستثنا نیستند و برای بازاریابی در این فضای گزینه های مناسبی وجود دارند مانند شبکه های اجتماعی،تبلیغات،ریپرتاژ،یازاریابی ایمیل و …

دیجیتال مارکتینگ

این روزها همه به دنبال کسب رتبهٔ بالا در صفحهٔ اول گوگل هستند و بازار کار کارشناسان سئو داغتر از همیشه است و صد البته رقابتیتر از همیشه. در روش بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو با استفاده از روشهای طراحی سایت و بهینهسازی سایت-سئو- سعی در بهبود جایگاه سایت موردنظر است تا با بالا بردن جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول، سایت توسط کاربران بیشتری دیده شود و راحتتر به سایت دسترسی داشته باشند. باید دارای قوه تحلیلی بالا باشد تا بتواند روش های مختلف بازاریابی و بازدهی آنها را تحلیل کند.

در بعضی شرایط با توجه به معیارهایی که در ابزارهای تجزیه و تحلیل دادهها ارائه میشوند حتی دلیل ورودیهای کم یک صفحه نیز مشخص خواهد شد. Citations: همچنین به عنوان «لیست کسبوکار» هم شناخته میشود، که نام، آدرس و شماره تلفن مشاغل محلی (NAP) را مشخص میکند. با تعریف یک قیف بازاریابی ساده و یک استراتژی محتوای مناسب میتوانید مشخص کنید که مشتری در حال حاضر در کجای قیف است و محتوایی متناسب با آن مرحله به او ارائه دهید. همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، اجرای کمپینهای دیجیتال مارکتینگ در راستای تحقق اهداف و استراتژی های بازاریابی اجرا می شود.

نامی که برای فایل تصویری انتخاب میکنید، توصیفی و ترجیحا حاوی کلمات کلیدی باشد و Alt tag مناسب داشته باشد که در قسمت جستجو تصاویر گوگل (image search) نمایش داده شود و ترافیک ارگانیک جذب کند. برگرفته از کلمهی Search Engine Optimization گرفتهشده و در واقع معنای آن بهینهسازی موتور جستجو است. همانقدر که محتوای خوب میتواند شما را لحظه به لحظه به هدف نزدیک کند، محتوای بیارزش نیز میتواند لحظه به لحظه شما را از هدف دور سازد. البته این نکته را اضافه کنم که نباید از سئو انتظار یکشبه ره صد ساله رفتن داشت ! از اینرو تا حد امکان کدهای مرتبط با چیدمان را به جای HTML در CSS خود قرار دهید.

قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل،بزرگ ترین مزیتی که برای فضای کاری شما دارد این است که باعث شناخته شدن سریع کسب و کار شما در فضای اینترنت می شود.اگر سایت شما در نتایج اول گوگل قرار بگیرید به طور قطع باعث افزایش مخاطبین و بازدیدکنندگان سایت شما خواهد شد. حال بیایید به ابزارهای برتر دیجیتال مارکتینگ که قرار است به سازمان شما سود برساند نگاهی بیندازیم. اصطلاح دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) به مجموعهای از فعالیتها گفته میشود که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت میگیرد. 2. آیا وقت گذاشتن برای یکی، ما را از توجه به دیگری بازمیدارد؟ این فاکتورها را اصطلاحا seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست. اولین مرحله در یک چک لیست بازاریابی محتوا، شناسایی مخاطبان و نیازهای آنان است که یک مؤلفه بسیار مهم در موفقیت بازاریابی محسوب میشود.