انواع سازه های ساختمانی

البته این جمله برای مالک و ناظر صادق است که می خواهند ساختمان را در ملک موجود احداث نمایند و لازم است که گفته شود در صورتیکه ملک از لحاظ ابعادی مغایر با سند احداث شود ، در زمان دریافت پایان کار ، سند باید اصلاح شود . اولین خدماتی که مهندسین مشاور ارائه می دهند تحقیق و بررسی کردن در ساخت و ساز و ارائه مشاوره است . از این رو برای آن که بتوان بهترین خروجی را از ساخت و طراحی ساختمان داشت بهتر است که بین کار فرما و مهندسین مشاور طراحی ارتباط موثر باشد. این روش در سازههای طبیعی به وفور مشاهده میشود و از انعطافپذیری بالایی برخوردار است. در صورت وجود مهارت و تجربه کافی رشته مهندسی معماری از بازار کار خوبی برخوردار خواهد بود. سقف اسفنجی، از ویژگی های بسیار خوبی در بهره وری انرژی برخوردار است که در صورت داشتن یک سقف مسطح، می تواند مقدار قابل توجه ای در هزینه های برق شما صرفه جویی کند.

ما در این مقاله می خواهیم تفاوت ها و خصوصیت هر کدام از آن ها را برای شما عزیزان بیان کنیم تا انتخابی صحیح و معقول داشته باشید. در این مقاله سعی داریم به توضیح استحکام بنا بپردازیم. یکی از نمونه کار هایی که می تواند به ما در این راستا کمک کند و باعث شود که بهترین ساختمان ها متناسب با فرهنگ و دیگر سازه های موجود در شهر را داشته باشیم مشاوران طراحی ساختمان و معماری هستند. اما کلانتری و صیادیان احساس می کنند این سبک زندگی در سازه های مرتفع باعث از بین رفتن ارتباط بین خانه و باغچه و فضای سبز شده است، بنابراین می خواستند این ارتباط را مجدداً برقرار کنند. تغابنی که نقشه ها را ۱۶ بار برای مشتری مجدداً طراحی نمود، اظهار داشت:” مانند بسیاری از نقشه های شهری، عرض این نقشه در مقایسه با عمق آن بسیار باریک است. وی گفت: “بااین حال شکل مرسوم بنا با اندکی تردید و بدبینی مورد تجدیدنظر قرارگرفته است. محل خروج آب باران از ساختمان هم باید مورد بازدید قرار گیرد. کاظم نژند گفت: پایدار بودن یکی از ادله ثبت یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو است و بازدید از این جاذبه بسیار ارزشمند در این فرصت میتواند در معرفی یزد و اهمیت ثبت جهانی نقش بسزایی داشته باشد.

ساختمان پنج طبقه شامل دو فروشگاه در طبقه همکف و هشت آپارتمان سه خوابه در طبقات بالا است. این ساختمان شامل هشت آپارتمان در طبقات فوقانی آن و دو مغازه در همکف است. بنیان گذاران این دفتر طراحی، سارا کلانتری و رضا صیادیان در پاسخ به “تغییر در سبک زندگی مردم، توسعه شهرها و افزایش تقاضا برای ساخت بناهای مرتفع ” در پایتخت ایران، این آپارتمان هشت طبقه معروف به صبا را طراحی کرده و ساختند. به عنوان یکی از آخرین نمونه های رونق معماری در ایران، ویلا سه طبقه برای برادر جوان در لواسان، منطقه ای در شمال شرقی شهر تهران می باشد که از آن به عنوان بورلی هیلز تهران یادشده است. تغابنی طراح آن می گوید: “این نوع نام گذاری برای عبارت های قدیمی ایران که دارای اتاق های تابستانی و اتاق های زمستانی هستند، استفاده می شده است. البته برای اینکه بتوان صنعت ساختمان سازی در ایران را به طرف پیشرفت سوق داد، نه تنها در بحث آیین نامه ها و روش طراحی بلکه در مبحث انتخاب مجری و کیفیت مصالح نیز باید توجه ویژه اعمال کرد.

این معماران گفتند: “نوارهای چوبی بازشوها و پنجره ها را پوشانده است. پنجره های بزرگ تر توسط کرکره های چوبی ساخته شده از چوب های محلی، پوشش داده می شوند. ” نمای جنوبی که رو به یک پارک محلی کوچک است، پیچیده تر از این دو است. تجربه سال های پشت سر نهاده شده به ما آموخته است که بهترین راه برای داشتن یک جامعه حرفه ای بالنده ، در نظر گرفتن حق بیان برای کلیه سلیقه ها و روش هاست . ابعاد تجهیزات و مبلمان برای کارکنان متفاوت است و بستگی به نوع وظیفه و کار شخص دارد. سه غلاف موجود در این سازه دارای یک اتاق صبحانه در طبقه اول، یک اتاق میهمان در طبقه دوم و یک دفتر کار در طبقه سوم است. در بالای زمین، یک محوطه سه متری با استخری کم عمق با کف شیشه ای وجود دارد که نور موردنیاز را به فضای زیرزمین می بخشد.

به طور کلی می توان گفت که طراحی و ساخت ساختمان ها به ۶ مرحله اساسی تقسیم می شود که در ادامه قصد داریم هر یک از این مراحل را بیان کرده و در مورد ان ها به طور سایت parchitect خلاصه توضیحاتی بدهیم. تعداد طبقات در این سازه ها در هر شرایطی حداقل دو طبقه با ارتفاع ۸ متر از سطح زمین تعیین شده و در طراحی و اجرای پلان معماری تمام محدودیت ها و ضوابط باید مورد توجه قرار بگیرند. آیا میدانید تعیین قیمت در این مراکز به چه صورتی انجام میپذیرد؟ در واقع سبک های مختلف تعیین کننده جنس ، متریال، رنگ ها ، خطوط ، نور و … اصول معماری مدرن همچون عملکردگرایی، سادگی و استفاده از فرمهای ساده و رنگهای خنثی در طراحی دکوراسیون داخلی نیز قابل اجرا هستند و بکارگیری سبک مدرن در طراحی داخلی بسیار متداول و محبوب است. حوزه معماری داخلی، شباهت زیادی با دکوراسیون و طراحی داخلی دارد اما تمرکزش به جای وسایل و مبلمان، روی ساخت است. در این صورت دفتر کار باز پیشنهاد معقولی است که میتواند تعدادی بیشتر از حتی 10 نفر را در خود جای دهد. این خانه در اصفهان به جای نورگیر و کرکره، دارای پنجره های پوشیده از همان تخته های چوبی است که بقیه خانه را می پوشانند و باعث می شوند که بازشوها وقتی که بسته هستند، تقریباً نامرئی باشند.

طبق گفته معماران محلی، ایران “در آستانه دوره جدیدی معماری ” قرار دارد، زیرا تغییر در جمهوری اسلامی پس از برداشته شدن تحریم های اقتصادی فلج کننده صورت می گیرد. به گفته مهندس مجیدی پس از هاشور زدن فضاهای ساخته شده درپلان چند ساختمان قدیمی این نکته مشخص گردید که حتی در میان فضاهای ساخته شده باز فضاهای ساخته نشده مشاهده می شود. طبقه همکف شامل یک پارکینگ و قسمت مربوط به سرایدار است، درحالی که دوطبقه دیگر دارای فضاهای مشترک هستند که شامل آشپزخانه، اتاق غذاخوری و فضای نشیمن در طبقه اول و یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه کوچک تر در طبقه دوم می باشد. این بخش دارای دو اتاق خواب اضافی، فضای نشیمن، اتاق های تأسیسات و پارکینگ اختصاصی است.

کرکره ها که در پاسخ به سبک زندگی محافظه کارانه جامعه محلی طراحی شده اند، به تنظیم نور و دما در آپارتمان ها در روزهای گرم سال کمک می کنند. کتاب ساختمان سبز به زبان تصویر که مولف آن در میان جامعه معماری ایران آشناست، انواع مفاهیم بنیادین در طراحی و ساختوساز سبز را کاوش کرده و رهنمودهایی را به زبان تصویر در اختیار متخصصان قرار میدهد. این خانه درمجموع دارای سه طبقه است – دوطبقه در بالای زمین و یکی زیر آن. راه حل آن ها ایجاد یک سقف با شیب تند است که این طرح، نشانگر ساخت وسازهای سنتی ایرانی بوده و درعین حال به منزل حالتی مانند یک کلیسای کوچک را می دهد. تعریف مجدد سقف شیب دار، باکمی اغراق، باعث می شود تجربیات متناقض فضایی در لحظه های مختلف داخلی ظهور کنند. باز بودن دست طراح در این سبک از طراحی باعث شده تا شاهد خلق آثاری بسیار بدیع و زیبا در نماهای مدرن باشیم. به خانههای مستقل نسبتاً بزرگ در بخشهای جدید شهری اصطلاحاً مسکن ویلایی گفته میشود و محلههایی که این نوع خانهها در آنها احداث شده است، جزء منطقه تراکم بسیار کم به شمار میروند.

بدلیل رفت و آمد ماشین ها در پارکینگ این قسمت نیاز به نظافت بشیتری دارد. استودیوی طراحی براکت در سال ۲۰۰۶ توسط معمار شروین حسینی تأسیس شد. استودیوی مستقر در تهران افزود: “امروزه دستیابی به باغ ها و کاخ های بزرگ قدیمی واقعاً دشوار است، زیرا همه آن ها در ۵۰ سال گذشته ناپدیدشده و به آپارتمان های مدرن تبدیل شده اند. در ادامه بعد از تعریف اینکه ساختمان چیست به بررسی همه جوانب موجود در این صنعت خواهیم پرداخت. این سازه ها در همه ی شرایط آب و هوایی مقاوم می باشد و اگر پوشش بتن به خوبی اجرا شود، نم و رطوبت هیچ آسیبی به آن ها وارد نخواهد کرد.

موتورهای دورانی نصب شده بر هر یک از غلاف ها (جعبه ها) توسط شرکت آلمانی Bumat ساخته شده و از سیستمی استفاده شده است که درصحنه های تئاتر و نمایشگاه های اتومبیل نیز به این سیستم اعتماد می شود. پنجره های کف تا سقف این ساختمان روی ریل هایی قرارگرفته اند، این کرکره های مجزا، بسته به نیاز صاحبان از میزان نور، حریم شخصی یا منظره، می توانند با دست تنظیم شوند – تکنیکی که از طرف شرکت آینه نیز برای آپارتمان مسکونی با نمای سنگ گرانیت شیاردار نیز در این شهر استفاده شده است. معنای این کلمه درجه حرارت، درجه گرما و دما است .

وجود دارد که فضایی است برای مدیتیشن و گذراندن چند ساعت دور از شلوغی شهر. پلان ایده آل با توجه به جانمایی قسمت های مختلف ساختمان مسکونی و سیرکولاسیون مناسب برای ساختمان های اداری طراحی می شود. نماکاری ساختمان با سیمان با استفاده از بهترین متریال صورت می گیرد تا سطح کار از کیفیت مناسب برخوردار باشد. اقتصاد بیشتر مردم محلات در اشتغال به کار برش سنگ و شکل دهی به آن می باشد که بیش از نیمی از آن به دلیل ناکارآمدی در فناوری برش سنگ رو به افول است. نمای رو به خیابان شامل بلوک های سنگی با رنگ روشن بوده و دارای شبکه ای از پنجره های فرورفته است که توسط تخته های چوبی با لبه های موج دار پوشانده شده است. در داخل بنا، اتاق ها به دو بلوک تقسیم شده اند – یکی در قسمت جلویی و دیگری در قسمت پشتی – خلأ مرکزی بین آن ها برای اطمینان از جریان خوب نور در طول خانه در هنگام بسته شدن اتاق ها در نمای جلو سازه می باشد.

پل هایی، برای اتصال اتاق ها در قسمت جلویی و پشتی بنا، از خلأ مرکزی در تمام سطوح سازه عبور می کنند و بالکن های داخلی و پنجره های اطراف این پوسته امکان مشاهده اتاق ها و کف های مختلف را فراهم می کند. امکان استفاده از پوشش نانو نمای ساختمان بر روی سطوح مختلف امکان پذیر می باشد. این سطوح می توانند به هزاران شکل تغییر کنند. کرکره های چوبی موجود در این ساختمان اداری طراحی شده توسط LP2 می چرخند و توسط بالکن های و بازشوهای فرورفته تکمیل می شوند. در بالا، دیوار به یک سری مستطیل کوچک تر تقسیم می شود که بالکن های فرورفته برای پنج طبقه اداری می باشند. استودیوی معماری LP2 از پانل های دوار و بازشوهای فرورفته استفاده کرده است تا فضاهای منعطفی را برای این بلوک اداری در تهران، جایی که معماری معاصر در آن رونق دارد، ایجاد کند. این بلوک آپارتمانی مسکونی منحصربه فرد در محلات و با به کارگیری ضایعات سنگی در بافت شهری، توسط گروه معماری Collective Terrain طراحی شده است. سر و صدا و شلوغی در شهرکهای مسکونی بسیار بیشتر از ساختمان های چند طبقه است.

نمای شمالی بسیار ساده تر است، با زیرزمینی پنهان و یک مغازه با درب شیشه ای در همکف. قسمت اعظم این نمای ساختمان نیز با چوب پوشیده شده است، اما بسیاری از پانل ها در اینجا قابل چرخش هستند. برخی از قسمت های نما به سمت داخل رانده شده اند تا نمای کاملی از پارک برای کاربران ساختمان قابل مشاهده شود. بالکن های عمیق با جعبه های گل کوچک، به صورت فضای سبزی است که نمای پشتی ساختمان را پوشش می دهد و با استفاده از آب باران که در مخازن روی بام ذخیره می شود، آبیاری می شوند. برج پاریز شمالی ۲۶طبقه هر طبقه ۴واحد و بعضی از واحد ها دوبلکس۳۴۰ متر وجود دارد که ۵ اتاق خواب در آن تعبیه شده است.