انواع پی ال سی ها معرفی انواع PLC ها و مزایا و معایب آنها نسبت به یکدیگر

انواع پی ال سی ها معرفی انواع PLC ها و مزایا و معایب آنها نسبت به یکدیگر

این نوع آدرس دهی اسلات، در مواردی به کار می‌رود؛ که از یک اسلات شاسی برای یک گروه ورودی و خروجی استفاده شود. از جمله؛ ارائه مدرک بین المللی معتبر، پشتیبانی مادام العمر پس از پایان دوره، اساتید برجسته و مجرب که خود آنها درر این حرفه فعال هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شرایط ویژه این دوره با مشاورین ما تماس حاصل کنید. سلام جناب اسدی عزیز، لازم است CPU را برای بررسی دقیق تر برای ما ارسال نمایید.

پی ال سی ABB

ترکیبی از ورودی ها و خروجی های تعبیه شده در پردازنده و ماژول های ورودی و خروجی دارند تا امکان گسترش را فراهم قیمت پی ال سی کنند. هدف اصلی منبع تغذیه تبدیل ولتاژ منبع تغذیه موجود به ولتاژی است که توسط پردازنده و سایر ماژول ها قابل استفاده است. رایج ترین ولتاژهای ورودی منبع تغذیه عبارتند از 120VAC، 240VAC، محدوده ولتاژ AC (مانند VAC) و 24VDC. در حالی که رایج ترین خروجی های منبع تغذیه PLC 24DC و 5VDC هستند.

  • ممکن است یک میکروکنترلر ارزان تر از پی ال سی باشد، اما قطعا کاربر به همان میزان که هزینه میکند میتواند مزیت دریافت کند و با توجه به چیزی که از پروژه دریافت میکند باید هزینه پرداخت کند.
  • پی ال سی های زیمنس در پنج دسته اصلی طبقه‌بندی می‌شوند که عبارتند از سری S5، S7، TI، safty پی ال سی های quadlog و مینی پی ال سی های logo.
  • ورودی ها و خروجی ها عموماً از طریق یک نوار ترمینال به دستگاه های فیلد متصل می شوند.
مزیت اصلی سیستم های اسکادا نسبت به HMI این است که اطلاعات را جمع آوری و ثبت می کنند. مرکز ذهن دیجیتال با نام مختصر دیجیمایند شناخته میشود که یک سیستم جامع، منسجم و منظم در حوزه مهندسی الکترونیک میباشد. این مرکز از سال 1390 با نام دوران مدار آریا تأسیس شد، که از سال 1395 با نام تجاری مرکز ذهن دیجیتال در مجتمع تجاری اداری امجد واقع در قلب الکترونیک ایران فعالیت خود را به صورت گسترده توسعه داد.

فروش تجهیزات و آموزش اتوماسیون صنعتی

رابط ماشین انسانی ، که اغلب با نام اختصاری HMI شناخته می شود، به داشبورد یا صفحه نمایشی اطلاق می شود که برای کنترل ماشین آلات استفاده می شود. اپراتورهای خط، مدیران و ناظران در صنعت برای تبدیل داده های پیچیده به اطلاعات مفید به HMI ها متکی هستند. کاربران برای تعامل با PLC به HMI (رابط ماشین انسان) نیاز دارند. رابط‌های اپراتور می‌توانند پنل‌های صفحه لمسی بزرگ یا نمایشگرهای ساده باشند که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات PLC را بررسی کنند. PLCهای کامپکت دارای تعداد ماژول ورودی/خروجی ثابت است و قابلیت توسعه ماژول‌ها وجود ندارد. حجم مدارهای فرمان با پیچیده‌تر شدن سیکل کاری افزایش می‌یابد، در حالی که در PLCها با افزایش پیچیدگی فقط بخش نرم‌افزار تغییر کرده و سخت‌افزار تغییری نخواهد داشت.

این کنترل کننده اهمیت بالایی در مدیریت و برنامه ریزی در بخش های صنعتی دارد و باعث مدیریت بهتر فرآیندها می شود. سیستم های plc مبتنی بر میکروپروسسورها هستند و به دلیل مجهز بودن به اجزایی مانند زمان سنج، شمارنده و ثبات انتقالی باعث مدیریت بهتر و کنترل راحت فرآیندهای پیچیده می شوند. تابلو برق plc چیستتابلو یا پنل پی ال سی می‌تواند هر فرآیند را کنترل کرده و داده‌ها را در هرکجا و به هرصورت که شما به آن نیاز دارید فراهم کند. برنامه نویسی PLC وظیفه مهمی در طراحی و پیاده‌سازی برنامه کنترلی مورد نیاز شما در محیط صنعتی یا فضای مورد نظر شما است. یک برنامه PLC شامل مجموعه‌ای از دستورالعمل ها به صورت متنی یا گرافیکی است که نشان دهنده منطقی است که برای برنامه های صنعتی خاص در زمان واقعی اجرا مورد نیاز است.

این کامپیوتر صنعتی قدرتمند با نظارت مداوم بر وضعیت دستگاه های ورودی کار می کند و در مورد کنترل وضعیت دستگاه های خروجی تصمیم گیری می کند. پی ال سی چیست و کاربرد پی ال سی در صنعت.امروزه پی ال سی یکی از مهم ترین محصولات در صنعت به شمار می رود . پی ال سی plc مخفف شده کلمه Programmable Logic Controller می باشد . در یک سیستم پی ال سی صنعتی، ماژول ورودی خروجی یک رابط مشترک بین دستگاه های فیلد و پردازنده هستند.