بررسی ۵۰ نمونه از نماهای مدرن ساختمان های ایرانی در سال های اخیر

این ساختمان در حد فاصل بافت مسکونی و تجاری-اداری خیابان سهرودی قرار گرفته بود و کاربری جدید آن اداری-تجاری شد. بدنهی شرقی و غربی بنا تقریبا به طور بسته طراحی شد تا فضاهای اصلی تنها توسط پنجرههای کشیده و باریکی در ارتفاع پایین بتوانند نور طبیعی بگیرند اما به بناهای مسکونی همسایه، دید مستقیم نداشته باشد. از لحاظ حرفه ای، تصمیم معمار روی ایمنی عمومی تأثیرگذار است و از این رو باید آموزش های تخصصی را ببیند که متشکل از آموزش های عملی و کار آموزی برای تجربه ی عملی در این حیطه است تا شخص بتواند گواهی/مدرک معماری را اخذ کند. امروزه معماری، حرفه ای بیشتر از آنچه که در گذشته مورد نیاز بوده، می باشد. ولی چون اسکلت فلزی کمی هزینه بیشتری دارد، کارفرمایان در ساختمان سازی به اجرای اسکلت بتنی بیشتر تمایل دارند.

بنابراین توجه به نیاز این افراد و زیبایی ساختمان از جمله مهم ترین اصول معماری ساختمان تجاری محسوب می شود. ظاهر ساختمان تجاری همیشه یکی از پرچالش ترین قسمت های معماری تجاری محسوب می شود. یکی دیگر از تفاوت ها قیمت است؛ اغلب کارها و پروژه های معماران گران تر از طراحان ساختمان است، هرچند این قضیه همیشه بدین صورت نیست. سازمان یاد شده موظف است قبل از فروش املاک مذکور، در جهت ایجاد ارزش افزوده و در صورت موافقت کمیسیون ماده 5 شورای عالی شهرسازی معماری ایران نسبت به تغییر کاربری املاک یاد شده اقدام کند. اگر تصمیم دارید نحوه کدنویسی را یاد بگیرید، Processing میتواند زبان خوبی برای یادگیری برنامه نویسی در زمینه هنرهای تجسمی باشد. شاید بد نباشد اگر به تعدادی از برجسته ترین استراتژی های طراحی ساختمان softstone اشاره کنیم!

بر اساس اعلام این شورای عالی، صدور مجوز هرگونه احداث ساختمان بلند در شهرهای کشور، صرفاً محدود به شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر امکانپذیر خواهد بود. احداث ساختمان اداری و آزمایشگاه تحقیقاتی شرکت هربی فارمد به صورت سازه سبک LSF به جهت صرفه جویی در هزینه و سرعت اجرای بیشتر در محل شهرک دارویی برکت در دستور کار شرکت هربی فارمد قرار گرفت. شیشه های دوجداره در نمای اصلی، به صورت لمینت استفاده شده تا از ریزش آنها در اثر شکست احتمالی جلوگیری شود .ساختمان، عایق بندی حرارتی شده و در تمام طبقات سیستم اطفاء حریق در نظر گرفته شده است . اگر پس از تخمین هزینه ساخت ساختمان با اسکلت بتنی قصد ساختن آن را دارید، میتوانید پس از مرحله محاسبه و دریافت خروجیهای مورد نظر خود به بخش برنامه ساخت مراجعه کرده و با تنظیم تاریخ شروع پروژه، برنامه ساخت دقیقی مشتمل بر ساختار شکست کار، برنامه ساخت، گانت چارت، نمودار اس، کش فلو و زمان خرید مصالح و تجهیزات را بهصورت فایلهای اکسل با پرداخت مبالغ آنها یا خرید اشتراک دریافت کنید. وقتی مطمئن شوید که برای آن ساختمانی که قصد طراحیاش را دارید، چه مولفههای باعث میشوند که کارایی آن بنا برای فروش و تجارت بیشتر شود، آن مولفههای مورد نظر را به بهترین شکل طراحی خواهید کرد.

برای مثال تحقیق کنید که سند زمین در گرو بانک نباشد. سنگ کوارتزیت نوعی سنگ دگرگونی بسیار سخت است که در اثر فشار و گرمای بسیار زیادی که به ماسهسنگ در لایههای زمین وارد شده به وجود آمده است. هرچند در برخی مواقع، یک ساختمان تجاری می تواند واحدهای اداری نیز داشته باشد و به نوعی این دو ساختار با هم ترکیب می شوند. ساخت این پروژه در حال حاضر به اتمام رسیده، تجهیزات آزمایشگاه نیز خریداری شده و آماده نصب و راه انداری می باشد. این ساختمان اداری، به عنوان یک راه حل معمارانه و با استفاده از سنگ های محلی طراحی شده است. کارفرما، مالک کل پروژه می باشد و مدیر پیمان وظیفه ساخت و پیگیری اداری، نصب، راه اندازی، دریافت مجوزهای لازم و یا هر چیز دیگری را نسبت به تمام مسائل مربوط به آن دارد. بنابراین در بازسازی و نوسازی ساختمان اداری، رعایت اصول و ضوابط بسیار مهم است.

بر اساس توضیحات فوق و در نظر گرفتن تمامی این موارد در کنار هم، درمی یابیم که هزینه های تمام شده این سقف کمتر از سایر سقف ها خواهد شد. یکی از روش های محاسبه هزینه پیمانکاری ساختمان مراجعه به وبسایت ” سازمان نظام مهندسی ساختمان ” شهر مربوطه می باشد. در رسیدگی و تشخیص مالیاتی فنی و مهندسیاعضاء سازمان. اگرچه اصطلاح طراحی معنای گسترده ای دارد، اما معمولاً به ترکیب بخش خلاقانه و فنی اشاره دارد که اساس یک پروژه یا یک ایده را تعیین می کند. اما مساله بسیار مهمی که وجود دارد این است که انتقال آموزش بصورت مالتی مدیا، با یک برنامه ریزی اصولی، می تواند نکات فنی و اجرایی را در بر داشته باشد که یک مسیر 10 ساله را 5 ساله طی کنید. پنج ساختمان او را — از برجهای وارونه شده در چین تا سینمای شناور در اقیانوس تایلند — مشاهده کنید و داستان پشت پرده آن را یاد بگیرید.

سیستم سرمایش و گرمایش طبقات اول تا نهم ، از موتورخانه کوچک مستقل دیگری تغذیه می شود که توسط فن کوئل های زمینی است. جوایز کسب شده: رتبه ی اول جایزه … به گزارش خبرگزاری تسنیم، هشتم تیر سال جاری، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری مجوز فروش عرصه و اعیان زندانهای قزلحصار و رجایی شهر واقع در استان البرز را به وزارت دادگستری و سازمان زندانها ابلاغ کرد. برای معمار اول شیرن، مردمی که در ساختمان زندگی و کار میکنند به اندازه بتن، فولاد و شیشه جزیی از ساختمان هستند. ساختمان هایی که از لحاظ بلندای ساختمان، از اندازه مشخصی بلندتر باشند، با عنوان ساختمان بلندمرتبه شناخته می شوند. معماری را میتوان روشی معرفی کرد که از دوران ماقبل تاریخ آغاز شد، به عنوان روشی برای بیان فرهنگ تمدنها در هر هفت قاره مورد استفاده قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی: وال پست ساختمان چه فایده ای دارد؟ با کمک گرفتن از فضایی که در طول روز توسط نور طبیعی روشن می شود و نقاطی که نقطه کور محسوب می شوند و نور کافی ندارند، بهتر می توان مشخص کرد نورهای داخلی چگونه و در چه نقاطی قرار بگیرند. از جمله الزامات ابتدایی نقشه کشی می توان به آشنایی با اســتانداردها و قوانین نقشه کشــى، شناخت وسایل ترسیم و افزایش نقشه ها و نیز مهارت در ترسیم، اشاره کرد. در این مفهوم، اگر ساختمان «استخوان بندی مناسبی» داشته باشد، ایده ابتدایی معماری، اولین سنگ بنای تغییرات سلسله مراتبی آن خواهد بود و بقیه باید همان ایده را دنبال کنند. صرف نظر از این که شما سعی دارید آن ها را متقاعد کنید تا از خدمات شما استفاده کنند، یا اینکه سعی دارید ذهن آنها را در مورد یک ایده غیر قابل اجرا تغییر دهید، باید در نظر آنها آنقدر مطمئن به نظر برسید که آنها با خود بگویند: این شخص کار بلد است! بنابراین در نظر داشته باشید کار با افراد چالش برانگیز است و شما باید به نیازهای خود توجه کنید تا بتوانید راه حل های مناسب را پیشنهاد دهید. در این زمان مهارت های ارتباطی شما کارساز خواهند بود، شما باید طرحی به آنها ارائه دهید که آنها را راضی کند و در عین حال کارآمد و مقرون به صرفه باشد.

رم دی کولهاس بنیانگذار برند مد UNITED NUDE، با اسکن سهبعدی اشیاء مختلف و کاهش رزولوشن مدل 3D آنها، ضمن معرفی پروژهی Lo Res این برند، اقدام به بازآفرینی برخی آثار ماندگار دنیای طراحی کردهاست که تماشای آنها خالی از لطف نیست. مشرف ساختن ساختمان بر ساختمانى دیگر جایز است، هرچند موجب کاهش روشنایى ملک مجاور گردد. کاهش زمان و هزینهی ساخت، عدم نیاز به تجهیزات خاص یا نیروی کار ماهر و تسهیل فرایند ساخت تنها برخی از مزایای تکنولوژیهای جدید مورد استفاده در صنعت ساختمان هستند. معماران رومی بیشتر نیروی خویش را بر ساختن بناهای ضروری و عظیم و نقشههای کارآمد متمرکز کرده بودند. اما وقتی نام ساختمان تجاری به میان می آید بیشتر درباره فروشگاه های بزرگ، هایپر مارکت ها و گاهی ساختمان های صنعتی صحبت می شود. بعنوان مثال، اگر ساختمان تجاری یک پاساژ برای خرید باشد، فروشگاه های آن نیاز به انبار خواهند داشت که باید هنگام طراحی معماری ساختمان تجاری به آن توجه شود. اما با توجه به نیازهای خاص این دو گروه، اصول معماری آن ها متفاوت خواهد بود. به همین دلیل، مهم است که به تعداد کارمندانی که در یک دفتر کار مشغول به کار میشوند، فضایی که بهصورت استاندارد به خود اختصاص میدهند و نیازهای اولیه آنها توجه نمود تا بتوان به خوبی پلان مناسبی طراحی کرد.

اغلب تردد در یک ساختمان بزرگ بیشتر است و باید برای اتفاقاتی نظیر آتش سوزی یا زلزله چاره ای اندیشید تا تردد بالای افراد خطرات جانی را همراه سایت parchitect نداشته باشد. گوگل برنامههای جاهطلبانهای برای بازطراحی محیط کار دارد؛ از دیوارهی بادی، کانال هوای پارچهای و اتاقهای جدید برای برگزاری جلسات گرفته تا آنچه این شرکت «پادهای تیمی» خطاب میکند. آن ها تلاش کردند که با این روش، بر منظره ی رشته کوه های اطراف تهران تاکید کنند. معمولا ورودی ها را بزرگ، شیشه ای و با رنگ های متنوع و جذاب انتخاب می کنند تا نظر افرادی که از کنار آن رد می شوند را جلب کرده و به داخل بکشاند. دهلیزها بسته به وسعت خانهها دارای اندازههای متفاوتی هستند و معمولا تزئینات چشمنوازی در آنها دیده میشود. همچنین دانش آموخته گان رشته مهندسی معماری می توانند در صورت داشتن سرمایه کافی و مجوز دفتر خود را به صورت خصوصی تاسیس کنند و یا به صورت پروژه ای با موسسات گوناگون قرارداد ببندد. 2-براي اينكه حروف در يك راستا قرار گيرد از خط راهنما كه ه صورت دو خط موازي است استفاده مي شود. پلکان اولین چیزیست که باید در نظر گرفته شود تا مشتریان بتوانند به راحتی مسیرشان را برای رسیدن به طبقات بالاتر بیابند.

همچنین پلکان اضطراری برای خروج از ساختمان نیز از جمله مواردی است که باید در چند جای مختلف در نظر گرفته شود تا در صورت بروز مشکلات، افراد داخل ساختمان به راحتی بتوانند از آنجا خارج شوند. علاوه بر این، مبلغ دستمزد مدیر پیمان برای هر مرحله به صورت درصدی مشخص می گردد. علاوه بر این، در تنظیم خط افق و ایجاد ارتباط در بین حیاط پشتی و راه پله ای که به پشت بام ختم می شود، نقش اساسی دارند. از سوی دیگر، تیم معماران تلاش داشتند تا نمای پشتی این پروژه را نیز فعال نمایند. C نیز به پایان رسید. این ساختمان در سال ۲۰۰۹ آغاز شد و در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید. احداث مجتمع مسکونی سبحان قرچک در سال ۱۳۸۴ از سوی بخش خصوصی آغاز شد، اما با وجود تکمیل تقریبی مجتمع به دلیل عدم توانایی بازپرداخت دیون از سوی مجری پروژه، در ازای مطالبات، توسط صندوق اعتباری توسعه مصادره شد.

همانطور که در ساخت چوب معمولاً از اره و میخ استفاده میشود، در ساخت فولاد سبک از ابزار برش فلز و اسلحه پیچ استفاده میشود. در اصطلاحات تخصصی معماری خرپا یعنی خوشه، فتق بند، جفت کردن، بهم بستن، طناب پیچ کردن است . روش سنگ خشک با استفاده پیچ و مهره و چارچوبهای فلزی انجام میشود. ساختمان softstone یا سنگ نرم در چنین شرایطی ظهور کرده است! یکی از نکات در ساختمان های تجاری بزرگ وجود درب ورود و خروج در چند جای مختلف است. بنابراین نمی توان یک راهروی کوچک برای یک ساختمان بزرگ در نظر گرفت. هرچقدر هم یک ساختمان تجاری از نور طبیعی بهره مند شود، باز هم ساعاتی از روز است که نور کافی برای روشن کردن فضای بزرگ یک ساختمان تجاری وجود ندارد، بنابراین علاوه بر نور طبیعی باید از نورهای داخلی نیز استفاده کرد. بنابراین در این مرحله باید طبق نقشه های قبلی پیش رفته تا دیوارهای اصلی تخریب نشوند. در این مقاله میخواهیم به این بپردازیم که چگونه انتخاب یک معمار خوب برای طراحی، نظارت یا اجرای یک پروژه و انتخاب یک طرح زیبا، اجرایی، نوآورانه و خلاقانه میتواند به یک کارفرما کمک کند تا با رعایت نکات ایمنی خرج کمتری کند و همچنین با یک طراحی پلان، نما، داخلی و محوطه دلنواز خریدار را ترغیب به خرید کند.

در این بخش تلاش می شود که طرحی مناسب و ایده آل ارائه شود تا درنهایت عملیات بازسازی ساختمان اداری منجر به ایجاد محیطی دلباز و پویا شود تا راندمان کاری افزایش یابد. ازطرفی براساس طرحی که داده می شود هزینه ها متغیر است. بدیهی ست که اگر بازسازی به شکل جزئی انجام شود، هزینه پایین تر بوده و اگر بازسازی کامل باشد، هزینه دو چندان است. از قول یکی از معماران به نام تهران در تهیه پلان های ساختمانی (مانوش سرور) اگر بخواهیم خیلی راحت صحبت کنیم، بهتر است یک معمار ابتدا به منظرهای دید و اصطلاحاً ویو توجه داشته باشد، سپس به محل پارکینگ و دستگاه پله، سپس ستون گذاری در آرایشی مهندسی و مناسب، سپس یک پلان با عملکردهای زیبا و پرکاربرد و در نهایت تهیه یک نمای خوب که در واقع خلق کل این اثر از عملکرد به فرم رسیده است و در واقع فرم ساختمان، نشاندهند عملکرد های مناسب آن نیز از نمای بیرونی می باشد. جنس فولاد و تکنیک استفاده از آن نیز با آنچه در ساختمان مسکونی یا اداری به کار می رود متفاوت خواهد بود. علاوه بر مشتریان که وارد یک ساختمان تجاری می شوند، افرادی که در آن مشغول به کار هستند نیز نیازهایی دارند.