تحلیل مجتمع مسکونی شار تغابنی در تهران + دانلود پاورپوینت

انسانها با بکارگیری از ابزارهای دست ساز خود و استفاده از منابعی که طبیعت در اختیار آنها قرار می داد، اقدام به ساخت محلی برای زندگی خود کردند. با توجه به این دیدگاه بکارگیری قطعات فولادی سرد نورد شده در بخش مسکن به سرعت پذیرفته شد و صنعت فولاد ژاپن اقدام به ساخت قطعات فرم داده شده از ورق فولادی با ضخامت نازک جهت جایگزین کردن با قطعات چوبی نمود. یکی از عوامل موثر در این زمینه ،محصولات فولادی به کار رفته در ساختمان است که کیفیت آن ها تاثیر بسیار زیادی بر استحکام ساختمان دارد. وبسایت 808، شبکه اجتماعی مهندسان عمران و معماری کشور با افتخار میزبان برترین شرکت های فنی مهندسی، دفاتر خدمات طرح و مشاور و تامین کننده های محترم مصالح ساختمانی کشور در وبسایت خود است و از این رو میتواند به کاربران محترم وبسایت808 خدماتی را در قسمت های طرح و اجرا و تامین مصالح در حوزه ساخت و ساز توسط برترین های حوزه های مرتبط در کشور فراهم سازد. این طرح مطابق با آییننامههای روز دنیا طراحی و از نظر کاهش مصرف انرژی، عایق بندی صوتی و حرارتی، زلزله و آتش سوزی بسیار مناسب است و قیمت تمام شده آن نیز مناسبتر از سایر روشهای مرسوم است.

استفاده از مهندسی مدیریت پروژه نقش بزرگی در کم کردن هزینه و زمان دارد، و این مزیت باعث شده تا شرکت های بزرگ پیمانکار و مشاور در پروژه های ساختمانی خود مهندسین مدیریت پروژه را به کار بگیرند.با توجه به موارد گفته شده باید متذکر شویم که مهندس ساختمان سازی نقش بسیار پر رنگی در موفقیت یک پروژه دارد و وجود همچین فردی بسیار مهم است. بهره گیری از این محصولات مزیت های مختلفی نسبت به تیرآهن های I دارد از جمله ایمنی ساختمان را در شرایط بحرانی مانند زلزله برای هموطنان مان تامین می کند تا دانش و اندیشه ایرانی در خدمت رفاه و سلامتی جامعه ایرانی قرار بگیرد و مسیر صادرات را طی نماید. مهندسین و کارشناسان مجرب مهندسی نورد در بخش طراحی کالیبر و تکنولوگ های کارگاه نورد 650 تنها با یک مرحله طراحی و تست،بدون نیاز به کوچکترین اصلاح بعدی و پس از نورد تنها چهار عدد شمش،شنبه هجدهم تیرماه تیرآهن جدید H24 را نرمال و به سبد محصولات با ارزش افزوده بالا در ذوب آهن اصفهان اضافه کردند. در مجموع خروجی یک طراحی معماری مهم است که وقتی در نگاه بهره برداران آن بستر طرح قرار می گیرد، قضاوت جمعی آن بهره برداران، ارزش افزوده آن بنا بواسطه تناسب و نظم قرارگیری المان های مختلف در کنارهم را تحسین نماید.

تأثیر تهویه از طریق دودکش در مشارکت با دهلیز. فرزاد اکبریان مهندس ارشد طراحی کالیبر در مدیریت نورد ذوب آهن اصفهان گفت : تیم طراحی کالیبر ذوب آهن از طریق بهره گیری از نرم افزار شبیه ساز آباکوس در طی طراحی بیش از 15 محصول متنوع در ذوب آهن اصفهان، تیرآهن H24 را در 110 شیت نقشه طراحی و روانه ریل تولید کرد. مهندس ارشد طراحی کالیبر در مدیریت نورد ذوب آهن اصفهان اذعان داشت : هزینه اجرای سیستم های اسکلت فلزی با شرایط استاندارد، 15 درصد بیشتر از هزینه اجرای ساختمان های بتنی است اما به لحاظ زمان اجرا و حفظ سرمایه،ساختمان های بتنی به عنوان مثال برای یک ساختمان 7 طبقه با دو هزار متر زیربنا حداقل بین 18 ماه تا دو سال زمان برای ساخت نیاز دارند در صورتی که این روند در ساختمان های اسکلت فلزی به زیر یک سال کاهش می یابد و این مقیاس نشان می دهد که ساختمان اسکلت فلزی ارزان تر و مهم تر اینکه ایمن تر ساخته می شود البته تورم نیز به عنوان یک پارامتر دیگر سبب می شود سازنده ساختمان بگوید من یک سال معطل شوم و سود بیشتری کسب می کنم و لذا محاسبات اقتصادی خودش را به نحو دیگری تنظیم می کند.

از نکات منفی شغل طراحی سازه می توان به درگیر بودن این شغل با آموزش دیدن اشاره کرد. جامعه اهداف را تعیین می کند و شغل یافتن وسایل دستیابی به آنها را به معمار اختصاص می دهد. بنابراین هرچند معتقدیم که هدف از تهیه و تصویب قانون نظام مهندسی و تشکیل سازمانهای نظام مهندسی حفظ منافع عمومی جامعه بوده است و نباید منافع صنفی مهندسان بر آن ترجیح داده شود، لیکن باید زمینه مشارکت هر چه بیشتر مهندسان را فراهم و با حفظ حقوق و جایگاه آنها، دستیابی به اهداف مورد نظر قانون نظام مهندسی را امکانپذیر کرد. روند طراحی از یک سری مراحل تکرار شونده ی مطرح شده توسط قوانین ساختمانی و درخواست کارفرما پیروی می کرد. چرا که رعایت مقررات ملی ساختمان جزو قوانین آمره بوده و نمیتوان خلاف آن را توافق کرد و صلاحیت اجرای آن صرفا با مهندسان است. هدف اصلی از ارزیابی تفصیلی مشخص نمودن کفایت سازه و یا بخش از آن جهت کاربری مورد نظر و در برابر بارهای وارده می باشد.

معماری متحرک به معنای امروزی در سه دهه اول قرن بیستم میلادی سایت parchitect ظاهر شدند. نورپردازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و وجود سایر موارد تجهیزاتی و لوله ها در ظاهر بیرونی ساختمان. روشهای بسیاری برای تولید محتوای رویهای وجود دارد که میتوانید نمونه فوق العاده از آن را با ارائه Kate Compton در CDG مشاهده کنید. علاقمندان این رشته می توانند در مقطع ارشد گرایش های متنوعی از رشته های مرتبط با مهندسی معماری و رشته های متناسب با مهندسی عمران را ادامه تحصیل نمایند از جمله رشته های که دانشجویان این رشته در مقطع ارشد می توانند ادامه تحصیل دهند رشته ( Sustainable architecture and landscape design – معماری پایدار و طراحی منظر ) دانشگاه پلی تکنیک میلان – ( Environmental and Sustainable Building Engineering – مهندسی ساختمان و محیط زیست پایدار ) دانشگاه ساپینزا و سایر رشته های مرتبط باشد. مهندس ارشد طراحی کالیبر در مدیریت نورد شرکت تصریح کرد : برنامه مشترک کردن کالیبرها بین دو یا سه سایز تیرآهن نیز انجام شد که از جمله مزیت های آن کم شدن مصرف غلتک و هزینه انبارش آنها است.

یکی از سبکهای معماری قرون وسطا، رومانسک است که اکثرا بناهایی که از این سبک پیروی میکردند، خصوصیاتی مانند سنگین وزنی، بزرگی بنا و سادگی را دارا بودند. سبک معماری رومیوار مربوط به قرون وسطاست که عموما بناهایی که با استفاده از این سبک معماری طراحی شدهاند، ساده، بسیار سنگین و همچنین بسیار هم بزرگ بودهاند. در دهه اخیر استفاده از مهندسین برق برای صنعت ساختمان سازی ضروری نبود اما در دهه اخیر اجباری شده است. قائم مقام مدیر مهندسی نورد شرکت تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان طی دو ماه اخیر 25 هزار تن تولید انواع پروفیلH داشته که برابر دو تا سه سال گذشته است و این روند تولید نشان می دهد که بخش طراحی کالیبر و تکنولوژی تولید نورد 650 و تراش غلتک کارگاه میانی نورد به میزانی از پایداری رسیده است که با کمترین خطای طراحی و تکنولوژی تراش، محصول جهانی مطابق با استاندارد جهانی تولید می کند . پروژه های اخیر شامل خانه ای با اتاق های گردان، بزرگ ترین پل عابر پیاده، آپارتمان هایی با پنجره چوبی موج دار و یک بلوک مسکونی با آجرکاری پرده مانند است.

این پل زیبا در پارک آب و آتش توسط معمار جوان زن ایرانی ، لیلا عراقیان طراحی شده است و در حال حاضر بزرگترین پل عابر پیاده در کشور به طول ۲۷۰ متر است. مهندس عمران به دنبال این است که بتواند در پروژه های مختلف عمرانی مانند ساختمان سازی، برج سازی، راه سازی، پل سازی، بناهای آبی و… در واقع این رشته به تربیت نیروهای متخصصی می پردازد که بتوانند در پروژه های مختلف عمرانی در صنایع ساختمانی، راه سازی، پل سازی، سازه ها و بناهای آبی ، جمع آوری و دفع فاضلاب مسئولیت طرح را بر عهده بگیرند و بر آن نظارت کنند.

برای انتخاب یک نمای مناسب، باید بین آن و حوزه کاری خودتان تناسب خلاقانهای به وجود بیاورید. نمای تخیلی این ساختمان، بیشتر به یک مجسمه شباهت دارد و خود گادی آن را «لایه ای از سنگ که گل ها و گیاهان رونده ی بالکن هایش به آن غنا بخشیده اند و همواره رنگ آن را تغییر می دهند» توصیف کرده است. نا آگاهی به اصول اولیه تخریب، استفاده از نیروی غیرمتخصص و آموزش ندیده، سهل انگاری در مراحل اجرایی کار و نداشتن آیین نامه قانونی و برخورد قانونی شدید با متخلف، از عواملی هستند که میزان و تعداد تخریبهای غیر اصولی را افزایش میدهند. کلیسای نوتردام پاریس، کلیسای میلان، کلیسای وست مینستر در لندن و کلیسای جامع کلن در آلمان از بناهایی هستند که از سبک گوتیک در آنها استفاده شده است.

وی گفت : در طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی دولت،ذوب آهن اصفهان برای تامین انواع تیرآهن و میلگرد استاندارد می تواند نقش بسیار پر رنگی داشته باشد لذا تعامل نزدیک تیم طراح ساخت این واحد ها و ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده تیرآهن بال پهن در کشور سبب می شود طراحی های اولیه بر اساس این پروفیل استاندارد و با حداقل هزینه انجام گیرد. هدف مهندسی ساخت و ساز پایدار ارائه دانش و مهارت لازم برای اطمینان از آینده پایدار برای ساختمانهای موجود و برای ساختمانهایی که هنوز طراحی و ساخته نشده اند می باشد ، در طی مراحل ساخت ، مهندس ساختمان پایدار قادر است با استفاده از مواد پایدار و بازیافتی ، تولید زباله را به حداقل برساند و از آسیب دیدن محیط زیست جلوگیری کند. زيباتون چيست: زيباتون نيز شبيه لتراست است با اين تفاوت كه در موقع استفاده بنا به اندازة نقشة مورد نظر زيباترين را تهيه و سپس روي كاغذ مي چسباند.

سرپرست نورد 650 ذوب آهن اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تولید چنین تیرآهن های کیفی،همچنان استفاده از تیر ورق را به روش نا ایمن جوشکاری شاهد هستیم که حوادثی را موجب شده است، نیز چنین اظهار نظر کرد : در اسکلت فلزی برخی ساختمان ها که ریزش کرده اند متاسفانه ورق های فولادی به صورت دستی جوشکاری شدند و سپس به شکل تیرآهن بال پهن در آمدند،آن هم در کشوری که تولید تیرآهن بال پهن آن با روش نورد گرم و بدون هیچ دخالت انسانی و کاملاً مکانیزه زبانزد است و متاسفانه حوادث غم انگیزی رخ داد.

اگر مقالات تولید شده در کنفرانسها و ژورنالهای هر مرکز در پایگاه سیویلیکا نمایه نشده است، سیویلیکا هیچ محدودیتی در نمایه سازی مقالات کنفرانسها و ژورنالهای کشور ندارد. سیویلیکا همه محتوای علمی تولید شده در کشور را در اختیار ندارد، و یا برخی از مراکز تمایلی به نمایه سازی محتوای تولیدی خود ندارند. همچنین سازمانهای نظام مهندسی از برخی مزایای اشخاص حقوق عمومی نیز بهره مند هستند. سازمان نظام مهندسی ساختمان در آن مشارکت و همکاری داشته اند. ارکان سازمان در استان تهران شامل مجمع عمومی، هیات مدیره، هیات رئیسه و شورای انتظامی وبازرسان میباشد. مراکز پزشکی، شامل فضاهایی برای مشاورههای پزشکی، دندان پزشکی و … بخش علم سنجی سیویلیکا شاخص های هم تالیفی را استخراج می کند و به صورت لحظه ای در اختیار مراکز علمی قرار میدهد. شاخص های همکاری بین مراکز علمی، یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در رشد و شکوفایی توسعه علمی کشورها می باشد که با نام هم پژوهی، هم تالیفی و هم نویسی از آن ذکر می شود. به عنوان آخرین مورد از پارامتر های مهم در تحلیل سازه ها میتوانیم از پاسخ مود ها نام ببریم.مودها در استاندارد ۲۸۰۰ با استفاده از روش ریشه توان دوم مجموع مربعات (روش SRSS ) یا روش ترکیب مربع کامل (روش CQC ) و یا از طریق رویکرد معادل تائید شده ای صورت می پذیرد.ترکیب مودها در IBC2015 برای همه دسته های طراحی به جز دسته طراحی زلزله ای B ، بر اساس روش SRSS مربوط به هر مؤلفه افقی دینامیکی و محاسبه اثر متعامد ۳۰ % انجام می شود.

تا زمانی که خانه برای ساکنان آن نقش حفاظ را بر عهده داشت و آن را برای محافظت خود در برابر تهدیدهای بیرونی میخواستند، نماسازی مفهومی نداشت. سیویلیکا به عنوان یک ناشر کامل خصوصی، مستقل و خارج از چهارچوب دانشگاهها، و بدنه وزارت علوم، داده های آماره خود را تجزیه تحلیل نموده و بر اساس آن آمار تولید علم در مراکز کشور را ارائه نماید. مهران مقراضچی سرپرست نورد 650 شرکت نیز در ادامه گفت : نورد و تولید پروفیل های H از حدود 12 سال پیش شروع شده و با وجود وقفه هایی که رقم خورد،H24 ششمین پروفیل تیرآهن بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان به شمار می رود. وی افزود: اخیراً تیم آباکوس مهندسی نورد با جذب جوان های مستعد،در این زمینه و با هدایت عالی مسئول تیم طراحی عملکرد بسیار خوبی را رقم زده است به طوری که دقت 60 درصدی قبلی به بالای 95 درصد در طراحی و شبیه سازی رسیده است. وی افزود : به طور کلی تولید H های سایز 20 به بالا نسبت به IPE ها ارزش افزوده بسیار بالایی در حدود دو و نیم برابر و در کل سه و نیم برابر را برای ذوب آهن اصفهان رقم می زند که این دستاوردهای تولیدی بزرگ صرفاً با بومی سازی و تفکر داخلی و بدون هیچ وابستگی به خارج از کشور به ثمر نشسته است.