شرحی بر تفاوت ساختمان اداری و واحد اداری

تالار محلی برای نمایش اوج هنر معماران ایرانی در بناها است. طبق متن ارائه شده توسط معماران، معماری و طراحی داخلی ساختمان مسکونی کوچه خانه بین دو کوچه قرار گرفته است، که یکی از کوچه ها ماشین رو با عرض ۱۲متر بوده و دیگری، کوچه پیاده است که در زمان شروع پروژه در مجاورت یک زمین خالی قرار داشت که مدارک شهرداری نشان می داد پارک محلی برای این زمین در طرح تفصیلی شهر در نظر گرفته شده است. همیشه باید بین حریم خصوصی ساختمان و فضای بیرون آن مرز مشخصی باشد و از ایجاد نماهای برون گرایی که حریم افراد را در معرض دید قرار می دهند، پرهیز گردد. ره آورد پایبندی به این اصول، تجربه موفق حاصل از تامین نیاز اکثر پروژه های پایبندی به این اصول، تجربه موفق حاصل از تامین نیاز صدها پروژه در نقاط مختلف ایران زمین است که هر یک از آن ها موید کیفیت محصولات و برگی از افتخارات این شرکت تا کنون در بیش از ۸۰ نمایشگاه تخصصی بین المللی حضور فعال داشته است و محصولات خود را به متخصصان این صنعت عرضه کرده است. این برج به آسمانخراشهای دوقلو در کشور مالزی شناخته میشود و از بلندترین ساختمانهای جهان تا سال 2004 و از سازههای بتنی ساختهشده است.

سبکهای جدید معماری مانند معماری پایدار و معماری زمینه گرا به دنبال بهرهگیری از روشهای ساده ساختمانهای بومی برای ایجاد آسایش محیطی در ساختمانها هستند. سازه پایدار در روند همکاری با شرکت فن آوران نصب تاسیسات پارسیان ( فن تاپ ) تحولی نو در زمینه تاسیسات نوین ساختمانی ایران ایجاد کرد. در این سبک ارتباط ساختمان با محیط اطراف کم است و ساختمان به دلیل تفاوت با جدارههای ساختمانی اطراف به چشم میآید. نکته دیگر اینکه مقاومت فولاد در مورد نیروهای کششی و فشاری و برشی تقریباً یکسان بوده و در نیروهای رفت و برگشتی، نیروی کششی و فشاری قابل تبدیل بوده و این باعث میشود سازه فلزی عکسالعمل خوبی نشان دهد؛ اما در بتن مقاومت فقط در نیروهای فشاری خوب بوده و بتن در مورد نیروهای کششی و برشی عملکرد ضعیفی دارد و درصورتیکه با میلگرد مسلح نشود، بهراحتی ترک برداشته و تخریب میشود. • از سازههای بتنی در مناطق ساحلی که خورندگی ساختمانها مانند اسکله، دیوارههای اسکلهای، برجهای نگهداری و فانوس دریایی بسیار زیاد است استفاده و معمولاً برای انبارهای مناطق ساحلی خرپاهای بتن را به خرپاهای فلزی ترجیح میدهند. به علت جایگزینی میلگردهای فولادی با الیاف شیشه از وزن بتن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد که کار حمل ونقل و اجرای آن را راحت می کند و نیروی بسیار کمتری به کل سازه وارد خواهد آمد.

درنتیجه این طرح تمامی بارهای بهرهبرداری زیاد و نتایجی که از آن به دست میآید برای ۱ طرح راهها و طرحهای جدیدی را ایجاد میکند. در آمریکا برای طراحی سازههای بتنی معمولاً از روش مقاومت نهایی استفادهشده که در این روش مقاومت اصلی بهصورت محاسبات تئوری انجام میشود. این امکانات که درروش طراحی مقاومت نهایی ایجاد میشود ممکن است در روشهای دیگر وجود نداشته و برای آنیک امتیاز بزرگ است. طراحي سازه فرایندی است که طی آن عملیات معماری، مهندسی و فنی جهت تعیین پیکربندی، ابعاد و مشخصات قطعات سازه به صورت هدفمند تعیین میشود. با این حال، قبل از گسترش روش های کامپیوتری طراحی، این مراحل با استفاده از مدل های فیزیکی با دقت و مقیاس مناسب بر اساس جنبه های فنی مورد بررسی قرار می گرفت. قبل از ذکر مراحل ثبت اساسنامه مجتمع مسکونی میخواهیم ببینیم اصلا تنظیم این اساسنامه چه ضرورتی دارد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمانی غیردولتی است که در جهت تحقق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی تأسیس سایت parchitect گردیده است. این کار به این جهت انجام میشود که در زمان وقوع زلزله یا وارد شدن بارهای جانبی به ساختمان، سختی اجزای سازهای و غیر سازهای باهم درگیر نشوند. این بارهای بهرهبرداری درواقع بارهای زنده، بار مرده، بار برف و باران و زلزله است. این تحلیل معمولا به صورت یک سازه رنگی نمایش داده می شود. تفاوت این روش این است که ظرفیت باربری بهصورت منطقیتر تعیینشده و کاملاً ایمنی اعضای سازههای بتنی در آن متفاوت صورت میگیرد. در این روش تنشهای مجاز با استفاده از یک آییننامه محاسباتی تعیینشده طراحی میشوند که این طرح کاملاً ساده است، اما معایب زیادی دارد که باعث میشود، کمتر از آن استفاده شود. کسانی که از دانشکده معماری فارغ التحصیل می شوند پروانه نظام مهندسی نمی گیرند و نمی توانند یک دفتر مهندسی راه اندازی کنند.

توازن بین طراحی و محیط اطراف و کمترین مداخله بر محیط طبیعی اطراف راه حلی برای خلق آثار هویت گرا است و رسیدن به این خواسته ها نیازمند تلاش برای شناخت ماهیت معماری و طبیعت مواد و آموزش این هر دو شناخت است. بنابراین مطلوب است که طراحان و انتخاب کنندگان نوع پوشش از ابتدا در توسعه فازهای پروژه ها، هنگامی که نوع مواد غشایی انتخاب می شود، با تأثیرات بعدی در تحقق و مونتاژ قطعات و … آذربایجان یک فشار فرهنگی جهت سرمایه گذاری در معماری و زیر ساخت ها ایجاد کرده که به آن ها کمک می کرد تا بعد از استقلال در سال ۱۹۹۱ دست به نوسازی ها بزنند، لذا برای مرکز حیدر علی اف، چالش طراحی سال ۲۰۰۷ شامل یک پیشنهاد بلند بالا بود: ایجاد ساختمانی که جایگاه فرهنگ ملت باشد، ملت را از اتحاد جماهیر شوروی سابق جدا کند و نویدی برای آینده ای روشن باشد.

استفاده از محصولات بومی طبیعی مانند نمای کبونی که در پروژه ساختمانی زیر استفاده شده به ماندگاری طولانی مدت سازه کمک می کند. طراحی سازه پارچه ای با طراحی های معمول ساختمانی متفاوت می باشد. با سازه افزار ویترین شما همه جا و همه وقت دیده می شود. اگر شما پروژه ساختمان سازی را شروع کنید ولی در کنار آن زیستگاههای طبیعی را تخریب کنید در حقیقت شما کمکی به حفط منابع طبیعی نکرده و ساختمان سبز مفهوم خود را از دست میدهد. از انواع سازه بتنی میتوان به ساختمانهای اسکلتی بتنی، دیوارهای بتنی، منابع آب بتنی، پلهای بتنی، سدهای بتنی، کانالهای بتنی اشاره کرد که در ادامه بهاختصار آنها را توضیح میدهیم. شکل اولیه ساختارهای غشایی نتیجه یک تجزیه و تحلیل ساختاری اولیه به نام “پیدا کردن فرم” form-finding است، که اطمینان می دهد که هر نقطه از سطح با توجه به نسبت تنش در پیچ و تاب و پر شدن جهت و شرایط مرزی در تعادل است،.

این تالار در ایالت ماساچوست است و در سال ۱۹۶۸ ساختهشده و یک نمونه بحثبرانگیز و برجسته معماری با طراحی و بتنهای خاص ساختهشده است. در شرایط خاص یک تغییر شکل کوچک می تواند منجر به فروپاشی سازه شود. دفاتر شرکت ها ظاهر و احساس خود را تغییر داده اند. به همین خاطر طراحان می آموزند تا قبل از تشریح ایده های خود برای دیگران نوعی دیالوگ به عنوان مطرحه در ذهن خود برقرار سازند، مشکل دیگر برقراری ارتباط گرافیکی است. پس از صادرات لینکران به کشور های خاورمیانه جایگزین خوبی برای برندهای معروف خارجی گردید و سهم بازار مصالح نوین تاسیسات ساختمانی کشورهای مجاور را تا ۹۰ در صد بخود اختصاص داد. طراحی پارچه: برای رسیدن به یک فرم مناسب سازه لازم است. تجزیه و تحلیل پیکر بندی سازه بر اساس ورودی مرحله تعیین فرم . مدلسازی معتبر هست ولی مشکلاتی در تعیین میزان تنش داشتند. پارچه PVC درصدی از نور خورشید را از خود عبور میدهد و باعث ایجاد خصوصیت منحصر بفرد عدم نیاز به الکتریسیته برای تأمین روشنایی در روز در فضای زیرین سازه میشود. طراحان برای پوشش نما از چوب استفاده کرده اند. در طراحی سازههای بتنی معمولاً از ۳ روش مطمئن استفاده میشود که در ادامه هرکدام از آنها را برای شما عزیزان توضیح میدهیم.

همانطور که میدانید همیشه نقشههای تئوری و نقشههای کاغذی کامپیوتری قادر نیستند دقیقاً مطابق آنچه در عمل انجام میشود، عمل کنند. رضا باباخانی، پژوهشگر دوره دکترای معماری در دانشگاه علوم تحقیقات تهران و مؤسس و مدیر لابراتوار معماری و هوش مصنوعی میگوید؛ «در حوزه ساختمان بخشی به نام طراحی و ترسیم وجود دارد. در طراحی پلان معماری و ترسیم نقشههای فاز یک معماری باید ضخامت تمام دیوارهای خارجی و همچنین دیوارهای اطراف پله را ۲۰ سانتیمتر و ضخامت دیوارهای داخلی را ۱۰ سانتیمتر در نظر بگیرید. معرفی ساختمان اصلی و زمان ساخت که طرح داخلی مورد نظر در داخل آن اجرا شده است با ارائه نشانی دقیق سایت و در صورت امکان نقشه یک پلان و یک نما از ساختمان اصلی با ذکر مقیاس یا تصاویری از هر یک از نماهای اصلی و محوطه باز ساختمان. همچنین در طراحی پلان ساختمان اداری بهتر است واحدهای مختلف طوری چیده شوند که همگی به یک اندازه از نور طبیعی بهره ببرند. تیم معماران پروژه توانسته اند با استفاده از تکنیک های مش زنی، به عناصری با اندازه های متنوع دست یابند. از این سازه بتنی برای ساخت گنبدهای بزرگ مخازن آب، استادیومهای ورزشی و سالنهای همایش بهوفور استفاده میشود.

سرعت اجرا بدین معنی كه نوع سازه انتخاب شده با توجه به امكانات محلی چه از نظر نوع مصالح و چه از نظر تخصصهای اجرایی و همچنین نحوه و سیستم اجرا از حداقل زمان اجرا برخوردار باشد. طراحی و ساختوساز ساختمان و شیوههای بهرهبرداری باید حداقل تأثیر را بر اکوسیستمها و منابع آب داشته باشد. برای آببند کردن دیوارهای بتنی در منابع آب از بتن و میان بولت آب استفاده میشود. برای تعیین ضریب اطمینان کلی سازه در مقابل فروریختگیها از مقاومت فشاری بتن نباید استفاده شود. طراحی کلی سازه پارچه ای شامل ۳ بخش می باشد. مصالح نوین ساختمانی لینکران شامل پروفیل فولادی گالوانیزه سوراخ دار ، ساپورت تاسیسات ، فلنج کانال و… بسیاری از اجزای ساختمانی پیش ساخته نیز قابلیت باربری داشته و ارتقاء اجزای ساختمانی پیش ساخته سبک وزن باید مدنظر قرار گیرد. بازی، صنعتی است که معماران میتوانند ارتباط بسیاری با آن برقرار کنند. دیوارهای بتنی در سازههای بتنی به ۲ دسته عمده تقسیم میشوند که به دیوارهای برشی و دیوارهای حائل معروف هستند. این روش در سال ۱۹۸۰ صورت گرفت و جایگزین روشهای قبلی شد بعدازآنکه افزایش باربر سازه انجام میشود.

مقاوم سازی ساختمان با frp یکی از شیوه های پر کاربرد مقاوم سازی است که مراحل نصب و اجرای آن نیاز به قوانینی دارد که در ادامه اصول مقاوم سازی ساختمان با frp پیش از نصب آن آورده شده است.در واقع FRP مخفف Fiber Reinforced Polymer است. این سازه یک سازی قدیمی و باستانی است. یکی از مشکلات استفاده از مصالح قدیمی مانند: تیرآهن فلزی، آهن نبشی یا ستونهای بتنی، وزن بالای این سازهها بود. تغییر شکل تحت بار و بزرگنمایی خطا از مشکلات مدلسازی می باشد. در این سبک عملکرد تابع تغییر شکل می شود برعکس مدرنیسم که فرم تابع عملکرد است.

در اروپا، فرایند تقویت درون و بیرون سیری پیوسته و روبه افزایش داشت و بعد از عکسالعمل شدید ساکنین دوباره متعادل شد. فونداسیون مهمترین قسمت اسکلت بتنی بوده و تمام بارهای ساختمان توسط ستونها به فونداسیونها منتقل میشود و بعد از اتمام بتنریزی در فونداسیون میلگرد ستونها بستهشده و بعد از تأیید مهندس ناظر پروژه به قالببندی و بتنریزی منتقل میشود. فونداسیون اولین مرحله اجرایی برای ساختمانها با اسکلت بتنی است که بعد از مرحله خاکبرداری و تراز کردن زمین، بتن ریختهشده و بعدازآن اجرای فونداسیون انجام میشود. تشبیهی عالی برای توصیف نقش یک معمار داخلی وجود دارد. • در سازههای اتمی به دلیل استحکام بالایی که در چگالی یون وجود دارد برای ساختمانهایی که مخازن آن تحتفشار هستند، سازههای بتنی بهترین گزینه میباشد.

نیروی داخلی مقاطع مقاومت لازم را به دست آورده و مقاومت برشی لازم، مقاومت خمشی لازم و مقاومت پیچشی را برای هر بخش مشخصشده صورت میگیرد. یکی دیگری از انواع سازههای بتنی منبع آب بتنی است که این منبعها برای نگهداری آب استفادهشده و برای همین از دیوارهای بتنی ساخته میشود. ساخت این مجموعه که ساختمان اصلیش ۹۲ متر ارتفاع دارد، حدود ۵ سال طول کشید. این برج در شهر شیکاگو است و ارتفاع آن حدوداً ۴۴۲ متر بوده و از سازههای بتنی ساختهشده است. این موزه، ۱۶ متر ارتفاع دارد و با سه طبقه، قطر قسمت مرکزی آن ۵۰ متر می باشد. سازه غشایی از جمله معدود تکنولوژیهایی ساختمانی میباشد که با قابلیت انعطافپذیری خود، امکان خلق هرگونه ایده و طرح معماری خلاقانه در فضا را فراهم آوردهاست. کالا و خدمات ساختمانی ارائه می دهید؟ در نتیجه منطقه مورد نظر را از لحاظ دسترسی به نقاط مختلف مورد بررسی قرار می دهید.