شناسایی و معرفی گیاهان موجود در کشور ایران

در این متن با آشنایی از نحوه نگهداری شفلرا، قیمت گیاه شفلرا، نگهداری شفلرا در منزل، انواع شفلرا، نگهداری شفلرا در بالکن، تعویض گلدان شفلرا، بیماری های گل شفلرا، نگهداری گیاه شفلرا ابلق، نگهداری گیاه شفلرا در خانه و آپارتمان مواردی دیگر به یک باغبان حرفهای تبدیل میشود. گیاه برگ عبایی یکی از بی زحمت ترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری درون منزل است. این گیاه را می توان در مکان هایی از منزل قرار داد که گیاهان دیگران دوست ندارند در آن جا بمانند. استفاده از نورهای مصنوعی در نزدیکی گلدان ، نور بیشتر و گرمای کمتری نسبت به نور استاندارد دریافتی از مهتابی به گیاه میرساند. گیاه برگ عبایی به خوبی در فضاهای داخلی کم نور رشد می کند و به آبیاری منظم حساس نیست. توجه داشته باشید که بیشتر گیاهان به نور آفتاب نیاز دارند و منظور از مقاوم به نور کم یا سایه دوست این است که نور مستقیم خورشید را دوست ندارند و بهتر است جایی قرار بگیرند که دارای نور کافی اما غیر مستقیم باشد.

گیاهان زینتی آبزی

بذرهای آن بسیار ریز است و از زمان دی تا تیرماه کاشته میشوند اما بعضی از افراد در طول سال هم کم کم بذرها را می کارند می کنند تا بتوانند در تمام طول سال تولید داشته باشند. این گیاه همچنین بسیار مقاوم است و می تواند در شرایط کم نور و خشکی به راحتی زنده بماند. مصرف این گیاه در ترکیبات دارویی تقویتکنندههای عمومی بهویژه تقویت قلب و اعصاب کاربرد فراوان دارد. مایع با ترکیبات آهن دار: اگر کود مایع باشه به مقدار ذکر شده در روی بطری رو باید در آب آکواریوم ریخت . محو شدنِ رنگهای روی برگها به این معنی است که گیاه را در معرض تابش مستقیم آفتاب زیادی قرار دادهاید و باید آن را به مکانی با سایهٔ بیشتری منتقل کنید. به آبیاری کمی نیاز دارد اما در طول تابستان برای نگه داشتن رطوبت، با آب مقطر روی برگ های گیاه اسپری کنید. حتی میتوانید اجازه دهید این روندهها روی زمین خانه پخش شوند.

این گیاهان آپارتمانی مقاوم از گیاهان همیشه سبز است که در محیط های مرطوب و با اکسیژن کافی رشد می کند. هنگامی که به درستی از آن ها نگه داری شود برگ ها به سمت بالا و به صورت قوس مانند رشد خواهد کرد. گندمی یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که پرورش و نگه داری آن نیز بسیار ساده می باشد. افزودن زیبایی به محیط از طریق وجود انواع گل های آپارتمانی حاصل میشود. بعضی از گل های زینتی و آپارتمانی هستند که از گذشته داستان مخصوص خود را دارند.

بخش پایینی و اصلی که پایه یاStock نامیده میشود و بخشی را که از گیاه دیگر جدا میشود و روی گیاه مادری چسبانده میشود را اصطلاحا پیوندک Scion میگویند. گیاه به هوای سرد حساس است و باید آن را در فضای گرم و مرطوب نگهداری کرد. کالاتیا با برگ های رنگارنگش با قرار گرفتن در هر اتاقی آن جا را تبدیل به یک مکان دوست داشتنی می کند. فیتونیا با برگ های جالب و رنگارنگ خود، در میان گیاهان خانگی بالا رونده ی کوچک به گیاهی محبوب تبدیل شده است.

گیاه زینتی پیچک

این گیاه به خاک سبک و مغذی و آبیاری منظم نیاز دارد. رطوبت : رطوبت کم اما نباید خیلی هم خشک شود به این منظور برایش جزیره ایجاد کنید. به علاوه این که سانسوریا می تواند سطوح کم نور، خشکی و مشکلات مرتبط با آفات را نیز تحمل کند. نور کامل بهترین شرایط نوری این گیاه است ولی در سایه هم قادر به ادامه زندگی است ، تابش مستقیم آفتاب را تحمل نمی کند . با این که رشد کندی دارد اما گیاه مورد اطمینانی است و سال ها دوام می آورد.

این گیاه یک تصفیه کننده عالی برای هواست و به علت مقاومت بالایی که دارد گیاه مناسبی است که از آن در سرویس های بهداشتی هم استفاده کنید. گل فیکوس برای پاکسازی و تصفیه هوای خانه عالی است. کریپتانتوس بروملیادس یک گیاه عالی برای پرورش در داخل منزل است. گیاه فیکوس، گیاهی آپارتمانی است که نیاز به توجه زیادی برای رشد خود ندارد. برگ عبایی سایه دوست، شرایط سخت را تحمل می کند، اما ایده ی خوبی است که در روزهای خشک (تابستان) آب بیش تری برای آن فراهم کنید.

حواستان باشد که با آبیاری زیاد، مخصوصا در روزهای زمستانی، باعث پوسیدگی ریشههایش نشوید. از آبیاری زیاد که می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود خودداری کنید. نگهداری از همسترها به عنوان حیوان خانگی برای زندگی آپارتمانی بسیار مناسب میباشد. خاک: مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و خاک برگ برای کاشت این گیاه مناسب است. استفاده از سموم اختصاصی کنه کش ها با غلظت مؤثر، رعایت تناوب مصرف و جلوگیری از ایجاد مقاومت، باعث کاهش باقی مانده سموم می شود و محلول پاشی آن ها با درنظرگرفتن آستانه زیان اقتصادی در مناطق اجرای دستورالعمل، کاهش چشمگیری در مصرف سموم داشته است.

گیاهان زینتی 200 متری

پپرومیا یک گیاه خانگی کوچک است که زیبایی قابل توجهی دارد و بعد از رشد بلندی آن به 6 اینچ می رسد. با شروع زمستان تمام بخش های رشدی این گیاهان از بین می رود (معمولا با ایجاد یک رنگ موثر پاییزه و سپس تبدیل شدن به یک ساختار نی مانند یا پوشالی در زمستان) و بطور کامل از صدمات یخبندان در امان می مانند. به ندرت در قفسه ها در میان گیاهان سرپوشیده نیز یافت می شود اوزاکا مورو (Carex morrowii) این گونه حتی آسیب ناپذیرتر است که در برابر خشکسالی مقاومت می کند، اما بسیار سریعتر از بین می رود. یکی از دغدغه های پرورش دهندگان گیاهان آپارتمانی ، تغذیه مناسب و کود دهی آن ها بمنظور تأمین مواد غذایی و عناصر مورد نیاز جهت رشد بهتر و شادابی و افزایش گلدهی است . کود های گرانوله گیاهان آپارتمانی، یکی دیگر از انواع کودهای ضروری و مهم برای گیاهان آپارتمانی است.

برای تکثیر باید گیاهچه های آویزان از ساقه های کناری را درون خاک قرار دهید. از اسامی دیگر آن می توان به زبان مادر شوهر اشاره کرد. این گیاه نیز که از دیگر گیاهان مناسب برای ساخت دیوار سبز است، رونده بوده و برگ های پهن آن به سمت پایین رشد می کنند. نگهداری و مراقبت از گیاهان زینتی آپارتمانی سبب میشود تا از بروز احساس افسردگی در افراد جلوگیری شده و شخص دیگر احساس تنهایی نکند. و رشد آن به حدی سریع است که در طی مدت زمان 1 تا 2 سال میتوان با هرس کردن به شکل پرچین از آن استفاده نمود. بنابر آمار سال ۱۳۹۷ در استان کرمانشاه ۹۸ چاپخانه وجود داشته که ۸۷ واحد آن فعال بودهاند. اگرچه این گیاه بسیار محبوب است، اما دمدمی مزاج بودن و دشواری نگهداری آن نکتهای است که باید مد نظر داشته باشید.

گیاه زینتی عروس بگونیا وکس بوته زیبا با گل های سفید، صورتی یا قرمز است که در طول تابستان و تا زمانی که به خوبی از آن مراقبت شود گل گیاهان زینتی کم نور می دهد. سیر ، پیاز و تره فرنگی از خانواده گیاهان الیوم هستند . این گیاه کم نور، بومی چین و از خانواده ی سوسن است و دارای گلهای کوچک بنفشی است که در نزدیکی سطح خاک ظاهر شده و در میان شاخه ها پنهان می شوند. گیاه کم نوری که با نام علمی (Ficus Pumila) شناخته می شود. در کنار گل ها، گیاه کوچک جدیدی نیز رشد می کند که می توان آن را جدا کرد و دوباره کاشت تا گیاه گندمی بیش تری تولید شود. کاکتوسها، گیاهان جالب و بامزهای هستند کـه مثل دیگر گیاهان آپارتمانی خیلی برگ و بار ندارند، اما برای محیطهایی نظیر آپارتمان کـه از فضای گل و گیاه دور هستند، بسیار گزینههای مناسبی شناخته میشوند. از جمله گیاهان همیشه سبز بسیار معروف، درخت سدر و در دسته درختان سوزنی برگ است.

گیاهان زینتی خانگی

گونه های با برگ های سبز تیره از این گیاه در سایه رشد می کنند و گونه های روشن تر نیاز به نور بیش تری دارند. در مناطق بسیار گرم برای جلوگیری از گیاه سوزی می توان گوگرد را بر خاک پای گیاه ریخت. این چاله کوزه مانند مملو از مایع است. علاوه بر اتاق نشیمن، می توان آن را در مکان های تاریک خانه مانند سالن هم قرار داد. گیاهی چندساله و همیشه سبزکه روی زمین گسترده میشود که ارتفاع آن تا ۶۰ سانتیمتر میرسد.برگهایش کامل و متقابل و بیضی کوچک دراز نوک تیز و کمی براق است.

خرید گیاهان زینتی

ترتیب گیاهان را بوسیله حرکت آنها در داخل ظرف (اگر دهانه ظرف بزرگ باشد) یا محل بازی که اندازه آن مشابه تراریوم باشد تعین کرد. شما همیشه می توانید ظرف پلاستیکی خود آبیاری کننده را از یک بطری 2 لیتری انتخاب کنید. بیش تر گونه های این گیاه به راحتی داخل یک ظرف در سایه رشد می کنند. یکی از گیاهان فنگ شویی گفته می شود برای جذب پول مناسب نامگذاری شده است گیاه درخت پول . آن را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید و از آبیاری زیاد آن بپرهیزید. به صورت کلی فراهم کردن شرایط محیطی ایده آل برای نگهداری آگلونما کار بسیار آسانی بوده و زحمت چندانی برای شما ندارد زیرا گیاه مذکور به خوبی با درجه حرارت داخل خانه سازگار شده و از جمله گیاهانی محسوب می شود که نیاز به نور مستقیم و یا زیاد خورشید ندارد.

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: حسین مولوی)قلعه جمشیدیه یکی دیگر از آثار تاریخی برجایمانده از ایران قدیم است که با توجه به امنیت بالا و مقاومت قابلتوجه در برابر حملات و نفوذ دشمنان، در بین سایر قلعههای تاریخی، ممتاز و نمونه است. در ایران حدود هزار و ۷۲۸ گونه گیاه دارویی انحصاری و بومی وجود دارد. نام علمی این گیاه (Aspidistra elatior) است و در ایران به نام برگ عبایی معروف است. این گیاه می تواند حتی در نور مصنوعی نیز رشد کند. درباره قرار گرفتن کالاتیا در حمام نیز، شما باید رطوبت این گیاه را تامین کنید، در مکان کم نور این گیاه احساس می کند در خانه ی خودش است. آگلونما گیاهی بسیار زیبا و یکی از با دوام ترین گیاهان آپارتمانی است که در نور کم رشد می کند.

گیاهان زینتی یوتاب آنها میتوانند تا 12 متر قد بکشند، اما در گلدان و داخل خانه نیز قابل پرورش هستند. حدود 50 گونه از این گیاهان وجود دارد و برای پرورش دادن گیاه بسیار ساده ای است. مراقبت از سانسوریا بسیار ساده است. این گیاه به راحتی قابل پرورش است. در صورت نگهداری صحیح، گیاه دارای پایداری طولانی مدت می باشد. بیماری سندرم ساختمان SBS یک بیماری نادر و کمیاب است علائم آن در یک مکان خاص در فرد بروز می کند. در بهترین حالت رشد اندازه ی آن به حدود 60 سانتی متر می رسد. دارای برگ های سبز تیره است که طول آن ها تا 90 سانتی متر هم می رسد. انجیر چسب یک گیاه خزنده با رشد کم و با شاخ و برگی سفت به رنگ سبز تیره می باشد.

اگر حیوان خانگی تکهای از برگ و ساقه گیاه را ببلعد، عوارض آن ممکن است به مرگ حیوان نیز ختم شود. برگهای استوانهای شبیه به لوله و نیزه این گیاه به شکل راه راه و به رنگ سبز و خاکستری است که در قسمت بالایی با پوششی مخملی و رنگی مزین شده است. اگر شما یک هفته به آن رسیدگی نکنید باز هم بعد از این مدت زمان، این گیاه با برگ های راه راه و شکل معمارانه ای که دارند بسیار تازه به نظر می رسد. 2-برگها را در آب بجوشانيد تا بافت هاي آن كشته شوند و زنگيزه هاي آبي و قرمز و قابل حل در آب كه در بعضي از گياهان كلروفيل را مي پوشانند خارج شوند. خاک این گیاه باید به طور مداوم مرطوب باشد اما نه پر از آب. اگر دهانه ظرف شیشه ای باریک است می توانیم از رنگ خاك (رنگ روشنی به خود میگیرد و رطوبت در جداره ظرف وجود ندارد) و یا به وسیله ترازویی قبل و بعد از آبیاري گیاهان داخل تراریوم آن را وزن کنیم و براي دفعات بعدي معلوم کنیم.

پرورش گیاهان زینتی