کنفرانس های با موضوع مسکن و معماری | معماری نواز

دانشگاه پیام نور واحد لواسانات در شهر لواسان قرار دارد. شهر لواسان با قدمت ۵ هزار سال در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران با وسعت ۳۵۳۱۱/۱۹۴۴۵ هکتار (هفتاد کیلومتر مربع) واقع شده‌است. ریشه‌های اقتصادی اغتشاش در معماری‌نما، دنیای اقتصاد، تهران، ایران. سال 1399، سال فلاکت و فرهنگ، عصر اسلام، 28 اسفند، تهران، ایران.

نشریه تحقیقات جغرافیایی، 65-66، 831-8. © کلیه حقوق متعلق به پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می‌باشد. مقالات فوق بر اساس داده کاوی مقالات مطالعه شده توسط پژوهشگران محاسبه شده است. یادگیری کامل طراحی و معماری مسکونی ویلایی تا مجتمع مسکونی آپارتمانی متناسب نیاز بازار کار معماری و ساختمان. حقوق مادی و معنوی اين پايگاه متعلق به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است و نشر غیرمجاز محتوای آن پیگرد قانونی دارد. تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

ارزیابی تحول زبان الگو در معماری مسکن بررسی موردی: خانه های دوره قاجار و مسکن معاصر در شهر زنجان

مقاله پیش‌رو سعی دارد‌ ضمن مروری بر مفاهیم مرتبط با الگوها و ابعاد آن، اهمیت نظام مفاهیم را به‌عنوان بستر ساخت الگو و حلقه ارتباط‌دهنده معماری و فرهنگ، مورد بررسی قرار دهد. در این راستا با بررسی نظریات پایه در حوزه مبانی الگوها و تعیین جایگاه و ارتباط آن با حوزه مفاهیم، به مطالعه چند نمونه از مصادیق آن در مسکن بومی مناطق روستایی استان خراسان رضوی پرداخته می‌شود. در انجام این تحلیل‌ها علاوه بر بازدیدهای میدانی، به نتایج و مطالعات گونه‌شناسی استان که در دو دوره متفاوت زمانی به انجام رسیده‌اند نیز استناد می‌گردد. نتایج پژوهش بیانگر اهمیت زمان و مکان در نحوه شکل­گیری مفاهیم و الگوهای استخراجی از آن‌ها است که ارتباط میان عناصر معماری را تعیین می­کنند. از این‌رو الگوهای معماری به شرطی خواهند توانست شرایط زمانی و مکانی حاکم بر جامعه را در معماری نمود دهند که طراحان عرصه معماری قادر به تطبیق و آفرینش نظام جدیدی از مفاهیم حاضر در معماری باشند.

شبکه اجتماعی مهندسین 808

و با استفاده از رویکرد پایداری می­توان جلوی آلودگی های زیستی که با افزایش جمعیت ایجاد می شود را گرفت. مهاجران اقلیمی همواره با مشکل مسکن مواجه هستند امّا آن دسته از مهاجرانی که وارد شهرها می شوند از نظر اقتصادی دارای وضع مالی مطلوبی هستند. به طور کلی نیاز است که مسکنی مناسب با رویکرد پایداری اجتماعی برای این دسته از مهاجران طراحی شود که تصویر کلیشه ای از مسکن اجتماعی را به چالش بکشد.

دوفصلنامه پژوهش های معماری و محیط

2پژوهشگر دکتری جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، دانشگاه تهران، ایران. رضایى خبوشان، رضا، نعمتی مهر، مرجان، 1395، سنجش کیفیت محیط مسکونی در برنامه مسکن مهر بر اساس نشانگر‌های کیفیت زندگی، نشریه صفه، 54-69. اقبالی نیا، علی، شوهانی، محمد، 1396، بررسی مفهوم شناسی ارتقاء کیفیت زندگی خانوادگی در حوزه مسکن، نمونه موردی شهر ایلام، فصلنامه معماری وشهرسازی آرمانشهر، شماره21، 1-9.

  • توجه به مساله کارکردپذیری در واحدهای مسکونی مهر که عمدتاَ دارای مساحت کوچکی هستند، در میزان رضایت استفاده­کنندگان بسیار تاثیرگذار است.
  • بررسی نقش حکومت، مردم و معماران در پیدایش کوی­های مسکونی کوتا ه­ مرتبه تهران در کتاب طراحی شهری دوره پهلوی دوم.
  • به صورت کلی دوازده ایدة متمایز در طراحی مسکن وجود دارد.
  • هدف این تحقیق آن است تا تأثیرات و مسائل به وجود آمده ناشی از این پدیده را بر معماری مسکن شهری به طور دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم.
کنفرانس های با موضوع مسکن و معماری | معماری نواز