گوگل ادز چیست؟

بنابراین شما با انتخاب کمپین مبتنی بر یک کلمه کلیدی منجر به فروش میتوانید علاوه بر بهبود رتبهی سایتتان، به کسب درآمد هم نیم نگاهی داشته باشید. به علاوه با استفاده از کد جاوا اسکریپت می توانید تبلیغ را در بهترین مکان ممکن قرار دهید. با این حال اگر به اشتباه تبلیغ یک رقیب را نمایش می دهد، یا چیزی که با ارزش های برند شما همخوانی ندارد، باید از کنترل های Blocking داخلی برای حذف این ناهمخوانی ها استفاده کنید. اگر جستجو شامل کلمات اضافی هم باشد، تبلیغ نمایش داده میشود. این URL به کاربر نشان داده نمیشود.

می توان گفت مهم ترین بخش دوره آموزش گوگل ادوردز Google Ads بخش ساخت کمپین تبلیغاتی است که ما به طور کامل در این قسمت به آن خواهیم پرداخت. و گوگل سالیان سال است که بر روی این مورد خیلی حساس است و به آن بها می دهد. این هزینه بر اساس صنعت و کلماتی که در آنها استفاده می شود، متفاوت می باشد و میتواند از یک مقدار خیلی کم حدود ۰.۱ دلار شروع و تا ۱۰ دلار نیز برسد. شما به عنوان صاحب یک حرفه یا کسب و کار با فهمیدن و تحقیق کلمات کلیدی که مشتریان هنگام جستجوی محصولات مشابه شما از آن استفاده می کنند، می توانید خود را در نتایج جستجوی گوگل در صفحات اول قرار داده و با این کار مشتریان بالقوه ای که به دنبال محصولات مشابه هستند را به سایت خود جلب کنید و فرصت معرفی خود را به آنها داشته باشید.

تبلیغات در گوگل (گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز سابق)، سیستم تبلیغاتی گوگل می باشد که تبلیغ کننده ها بر روی کلمات خاصی هزینه می کنند تا تبلیغ آنها در آن کلمات در نتایج جستجو نمایش بگیرد و وب سایتشان ورودی های هدفمند بگیرند. وقتی این لیست را وارد کنید، گوگل شما را در نتایج مرتبط با آنها به کاربران نمایش نمیدهد. جستجوی کلمات (Keyword Research) پروسه ای می باشد که با استفاده از ابزارهایی همچون Keyword Planner ، شما می توانید کلماتی که ورودی مرتبط و نتیجه گیری دارند را پیدا کنید و با استفاده از آنها باعث افزایش تماس و فروش خود شوید. استفاده از گوگل ادز ( استفاده از گوگل ادوردز پیشین) احتمالا سودمندترین تصمیم برای کسب وکار شما است. برای مثال اگر شما به صورت آنلاین کفش می فروشید، احتمالا بر روی کلماتی همچون، خرید کفش نایکی، خرید کفش مردانه و…

آیا تبلیغات در گوگل واقعا موثر است؟

به عنوان مثال ، اگر کفش به صورت آنلاین می فروشید ، ممکن است کلمات کلیدی مانند “کفش ورزشی نایک” و “کفش راحتی” را پیشنهاد دهید. با بهره گیری از قابلیت قیمت گذاری خودکار گوگل، می توان کمپین های کارآمدی را ایجاد کرد. اما شما با استفاده از کلمات کلیدی در ایجاد کمپین گوگل ادز میتوانید در صفحه اول نتایج قرار بگیرید. مطمئن شوید که وب سایت/وبلاگ شما برای موبایل بهینه شده است (ریسپانسیو است): تعداد افرادی که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند، بسیار زیادند. چگونه وارد سیستم مناقصه گوگل می شوید؟ برای مشاوره و برنامه ریزی کمپین تبلیغات در گوگل خود با ما تماس بگیرید. آیا تبلیغات در گوگل واقعا موثر است؟ آیا همه می توانند از تبلیغات گوگل استفاده کنند؟ با توجه به این که این سرویس هم مانند بسیاری از سرویسهای گوگل از دسترس ایرانیان خارج شده، توصیه میشود اگر قصد پرداخت و استفاده از این سرویس را دارید از طریق نمایندگیهای رسمی اقدام به ثبت نام کنید که تمامی مراحل را بدون ریسک و خطر از دست رفتن پولتان بتوانید طی نمایید که لیست نمایندگیهای رسمی گوگل ادز در کشورهای مختلف را میتوانید از طریق صفحه همکاران گوگل بررسی کنید.

گوگل بارها گفته است که سئو یک مدل پرداخت نیست.

هر یک از این گروهها سطح اشتراکی که کاربر با سایت شما داشته است درامد از گوگل ادز را نشان میدهد. با استفاده از تبلیغات پویا و پربازده، باعث می شوند کاربران به طور مستقیم به سایت شما مراجعه نموده و از محصولات و خدمات شما دیدن کنند. باید بگوییم به صورت مستقیم خیر، اما با استفاده از ابزارهای گوگل ادز میتوانید سئوی وب سایت خود را در مسیر درستی به جلو ببرید. اما تاثیرات غیر مستقیم و طولانی مدتی داشته باشند. اما در برخی دیگر این کار کاملا متفاوت است و مرورگر به صورت پیش فرض اقدام به بستن تبلیغات پاپ آپ میکند و برای غیر فعال کردن آن باید دست به تغییرات بزنید. سپس به سراغ Notification بروید و اسلایدر مربوط به گزینه (Blocked) Recommended را غیر فعال کنید تا به این ترتیب نوتیفیکیشنها نیز در کروم غیر فعال شود.

تبلیغات گوگل ادز چیست

اگر بدنبال این سوال هستید که “تبلیغات در گوگل چگونه کار می کند؟ سیستم قیمت گذاری گوگل ادز چگونه کار میکند؟ گوگل بارها گفته است که سئو یک مدل پرداخت نیست. حتماً شما هم بهعنوان یک خریدار بارها و بارها شده که یک محصول یا خدمات را در گوگل جستجو کنید. همچنین دانشجویان می توانند به عنوان یک کارشناس و متخصص گوگل ادوردز در شرکت های حرفه ای مشغول به کار شوند. برای مثال اینکه همه کاربران را بدون در نظر گرفتن چیزی که جستجو میکنند، به صفحه اصلی سایت بفرستید که البته این کار را توصیه نمیکنیم. آیا کاربران پس از ورود به آن صفحه می توانند پاسخ جستجوی خود را مشاهده کنند؟ ثبت نام در این سرویس بسیار ساده و راحت است به طوری که با ورود به صفحهی گوگل ادز میتوانید با اتصال حساب کاربری گوگل خود یک حساب در گوگل ادز هم داشته باشید.

سیستم مناقصه گوگل چگونه کار می کند؟ پس همانطور که مشاهده می کنید این روش تبلیغات اینترنتی، مناسب ترین روش تبلیغاتی شناخته می شود زیرا لینک تبلیغاتی وب سایت شما هنگام تبلیغ گوگل فقط در معرض دید مشتری هدفی که مد نظر شما می باشد قرار خواهد گرفت که با این روش می توان از ایجاد هزینه های اضافی تبلیغاتی جلوگیری نمود. اما برای جلوگیری از باز شدن پاپ آپ چه باید کرد؟ «امتیاز کیفی تخمینی از کیفیت تبلیغات ، کلید واژه ها و صفحات فرود وب سایت شما است. این سیستم تبلیغات را به مشتریانی که به دنبال چیزهای مشابهی هستند، نمایش می دهد و با کمترین هزینه ی ممکن تبلیغ دهنده ها را به مشتریان بالقوه وصل می کند و در قبال این کار میلیاردها دلار در ماه بدست می آورد. سرویس ادوردز به مشتریان این امکان را میدهد که علاوه بر آن که سایتهایشان بر حسب رتبهای که الگوریتمهای گوگل به آنها اختصاص دادهاست در نتایج جستجو نمایش داده میشود، بتوانند سایتهایشان را در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و وبسایت آنها میکنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمتهای مختلف به نمایش بگذارند.

سایت اصلی گوگل ادز

به بیانی دیگر، بهتر است بنر خود را در سایتهایی که مرتبط به حوزه کاری شما هستند، بگذارید و بدین ترتیب به صورت هدفمند کسب و کار خود را تبلیغ نمایید. با توجه به اینکه نوسانات قیمت دلار در ایران زیاد است، بهتر است همیشه قبل از اینکه دکمه خرید اکانت ادورز را کلیک کنید؛ ابتدا به سایتهایی که بهصورت آنلاین قیمت روز ارز را ارائه میدهند، مراجعه کنید و سپس پلنهای تبلیغ در گوگل را بار دیگر از نظر بگذرانید. به عبارت دیگر کیفیت تبلیغ باعث صرفه جویی در هزینه و افزایش رتبه تبلیغ شما می شود. گوگل چگونه تعیین می کند که شما چقدر باید پرداخت کنید؟ طریقه کار گوگل ادز آسان است : زمانی که کاربران کلید واژهای را جستجو میکنند، نتایج سؤال خود را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) مییابند. گوگل ادز سیستم تبلیغاتی در موتور جستجوی گوگل (SEM) است که به احتمال زیاد تا به حال نمونههای زیادی از تبلیغات گوگل ادزی را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کردهاید که با یک علامت Ad از بقیه نتایج جستجو متمایز شدهاند.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

مهمترین ویژگی این است که مخاطبین بسیار زیادی ازطریق این تبلیغات به کسبوکار شما جذب میشوند. امّا برای به دست آوردن چنین جایگاهی با استفاده از سئو سایت باید تلاش بسیاری کرده و زمان زیادی صرف کنید. این متریکی است که گوگل استفاده می کند تا تعیین کند که تبلیغ شما چقدر مفید و مرتبط به عبارتی است که کاربر به دنبال آن است. از ابزارهایی که برای تعریف و پیدا کردن کلمات کلیدی کاربرد دارد می توان به ابزار Keyword Planner اشاره کرد. تبلیغ شما هر زمانکه کلمات شما با کلماتی که کاربرها جستجو می کنند مرتبط باشد، نمایش می گیرد. بازاریابی آنلاین یا بهتر بگوییم بازاریابی اینترنتی را می توان بهترین طریقه تبلیغ در گوگل برای کسب و کارها ایرانی دانست. همچنین در سطح فنی میتوانید ببینید که بهترین کلمات کلیدی برای شما کداماند، چه عنوانهایی بهتر کاربران را به خود جذب کرده است، زمانهایی که تبلیغ شما فروش خوبی داشته است و …

کاربری که خرید گوشی اپل را جستجو می کند در متن تبلیغ می بیند که شما گوشی اپل می فروشید و وقتی روی تبلیغ شما کلیک می کند، به صفحه ای می رود که گوشی های اپل شما در آنجا قرار دارد. پس از اینکه حساب کاربری خود را ساختید باید نحوه ی گسترش و رشد کسب و کار خود را با استفاده از این پلتفرم یاد بگیرید. گوگل ادوردز یک پیشنهاد بی نظیر برای کسانی است که کسب و کار خود را تازه شروع کرده اند و یا سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اند و جایگاهی در صفحه ی اول گوگل ندارند. توجه کنید که تبلیغات گوگل adwords آنی و به سرعت بوده و بلافاصله لینک اول را به شما هدیه خواهد داد.

سایت گوگل ادز

سلیقه افراد: هر یک از کاربران فعال در اینترنت، به یک موضوع خاص علاقمند است و شما باید دستهبندی آگهی خود را در بین علاقمندیهای افراد پیدا کنید. امتیاز کیفیت بین 1 تا 10 تعیین میشود. قیمت گذاری، کیفیت تبلیغ و مرتبط بودن برای اینکه شما اجازه ی نمایش در صفحه ی جستجوی گوگل را بگیرید، وارد عمل می شوند. بسته به رقابت و مرتبط بودن کلماتی که شما برای شرکت خود بر روی آنها هزینه می کنید، تا یک بازخورد بدست آورید، ممکن است برای شما نتیجه داشته باشد یا نداشته باشد. هزینه ها بر اساس بیشترین قیمت، کیفیت تبلیغ و رقابت کلمات شما تعیین می شوند. این هزینه بسته به اینکه در مناقصه رقیبی وجود داشته باشد، متغیر است و اکثر اوقات مقدار آن از بیشترین قیمتی که به ازای هر کلیک تعیین می شود، کمتر می باشد.

بخش آموزشی PPC این سایت، تعداد زیادی از مقالات را ارائه کرده که میتواند بعنوان مرجعی برای پاسخ سؤالاتی که در ذهن دارید و حتی برای چالشهای احتمالی شما در آینده در نظر گرفته شود. توجه کنید که در مرحله اولیه شما برای استفاده از خدمات تبلیغ در گوگل به بودجههای متفاوتی نیاز دارید. لذا گوگل تلاش میکند با استفاده از سوابق کاربران و همچنین کلمات کلیدی، تبلیغ را به کاربرانی نمایش دهد که احتمالا به آن علاقمندند. شبکه نمایشی گوگل (Google Display Network یا GDN) یک شبکه بسیار بزرگ از وب سایت هایی می باشد که به گوگل این اجازه را داده اند تا تبلیغات بنری تبلیغ کننده ها را در وب سایتشان به نمایش بگذارد، که این شبکه شامل بیش از ۹۰ درصد کاربران اینترنت می باشد. با این حال نمایش تبلیغات ریمارکتینگ گوگل ادز محدود به مخاطبان لیست ها نمیشود و تبلیغات این کمپین برای سایر کاربران نیز نمایش داده میشود.

درباره Display Network یا شبکه نمایش تبلیغات گوگل باید اشاره کرد که Display Network، گروهی با بیش از ۲ میلیون وبسایت، تبلیغات ویدیویی و اپلیکیشنها و برنامههای مختلف است که تبلیغات شما در آنها نمایش داده میشود. کلمات کلیدی در گوگل ادز کلمات یا عباراتی می باشند که تبلیغ دهنده ها بر روی آنها با امید به اینکه تبلیغ آنها به جستجو کننده ها در صفحات جستجو زمانیکه محصول یا خدمات آنها را جستجو میکنند، نمایش داده شود، هزینه می کنند.

این شخص در گوگل درباره رستورانهای نزدیک خودش جستجو میکند و گوگل با بررسی مشخصات جغرافیایی او، نزدیکترین رستورانها را از جمله رستوران شما به آن شخص نشان میدهد. همچنین این برنامه، میزان مبلغی که باید روی کلمه کلیدی پیشنهاد دهید و همچنین رقابتی بودن آن را به شما نشان میدهد. در مقابل کیفیت تبلیغ (Quality Score) بر اساس مرتبط و مفید بودن تبلیغ برای جستجو کننده ها تعیین می گردد و تنها قسمتی از پروسه رتبه گیری در تبلیغات می باشند. PPC فقط مختص گوگل ادز نیست ولی رایج ترین نوع تبلیغات کلیکی محسوب میشود.QS، کیفیت تبلیغ شما از طریق میزان کلیک ها، مرتبط بودن کلمات کلیدی، کیفیت لندینگ پیج و عملکرد قبلی شما در صفحه نتایج اندازه گیری میشود. تمامی بخشهای قبلی را کنار یکدیگر قرار دهید. امتیاز کیفی رابطه مستقیمی با هزینه تبلیغات گوگل دارد و هرچقدر امتیاز کیفی بالاتری داشته باشید با هزینه کمتری در رتبه های برتر گوگل قرار میگیرید و برعکس.

نحوه کار با گوگل ادز یکی از بهترین روش های تبلیغات آنلاین و اینترنتی تبلیغات در گوگل می باشد. فاکتور های زیادی می توانند بر روی هزینه های گوگل ادز کسب و کار شما تاثیر بگذارند. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما در زمینه لوازم خانگی است و محصولات مختلفی در این زمینه ارائه میدهید، میتوانید برای کلیدواژه خرید میز ، url مرتبط با این کلیدواژه و همچنین متن تبلیغ مرتبط با همین کلیدواژه را انتخاب نمایید و در گروهی دیگر اگر کلیدواژه خرید آبمیوه گیری را انتخاب میکنید url و متن تبلیغ مرتبط با کلیدواژه آبمیوهگیری را استفاده نمایید که تا حد زیادی به بهینه شدن و جذب مخاطب هدف کمک میکند.