میدانید دیزل ژنراتور چگونه کار میکند؟

عموماً پیک تقاضای۱۰۰٪ رتبه اولیه ekW را با ۱۰٪ ظرفیت بار اضافی برای استفاده در موقعیتهای ضروری برای ماکزیمم یک ساعت در ۱۲ ساعت را داراست. در اروپا عموماً بعدازظهر روزهای زمستان، زمان اوج محسوب میشود هنگامیکه مردم به خانه بازگشته و چراغها روشن است و پخت و پز در حال انجام است، حدود ۵:۳۰ تا ۷ بعد از ظهر، در حالی که در ایالت متحده آمریکا اغلب در تابستانها و در مواجهه با بار شرایط هوایی، اوج زمان محسوب میدهد. موارد کاربرد دیزل ژنراتور کاربرد در جاده ها بسیاری از وسایل حمل و نقل سنگین مانند تراکتورها، اتوبوسها، کشتی ها، قطارهای مسافربری، ژنراتورهای بزرگ قابل حمل و نقل، بسیاری از مزرعه داران و وسایل کوچکتر از موتوهای دیزلی استفاده می کنند. آب گاهی اوقات به عنوان مایع خنک کننده برای دیزل ژنراتور استفاده می شود ، اما این عمدتا محدود به شرایط خاص است مانند دیزل ژنراتور های کوچک در کاربرد های کم ظرفیت و یا واحد بسیار بزرگ بیش از ۲۲۵۰ کیلو وات و بالاتر.

انواع موتور دیزل ژنراتور چیست؟ 1. حالت اضطراری: شاید این سوال پیش بیاید که دیزل ژنراتور برق اضطراری چیست. برای جلوگیری از ورود گرد و غبار موجود در هوا به قسمتهای متحرک دیزل ژنراتور از فیلتر های هوای مخصوص استفاده میکنیم. یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب اگزوز، کاهش سطح صدا و کم کردن حرکات بین مولدو اگزوز است. توجه داشته باشید که قیمت پایینتر برخی اسمبلهای انجامشده برای سرهم کردن اجزای ژنراتور باعث بروز عواقب عملکردی در کارکرد مورد انتظار از دستگاه خواهد شد. سپس ، آن انرژی مکانیکی، روتور ژنراتور را می چرخاند تا انرژی الکتریکی ایجاد کند.

4. دیزل ژنراتور بدلیل سادگی در ساخت و سادگی در راه اندازی و کارکرد توانایی ایجاد رابطه مناسب با اپراتور را دارد. این موتور قدرتمند با ایجاد نیروی ولتاژ پیوسته موجب تنظیم نوسانات برقی می شود. نصب و راه اندازی با انتخاب بسته بندی انعطاف پذیر ساده و مقرون به صرفه است. شبکه موازی شده، سادهترین راه جهت انجام این عمل است. دیزل ژنراتور اضطراری آماده به کار ، در مکان های حساس مانند بیمارستان ها و مراکز ارتباطی مخابراتی و ماهواره ای ،سرد خانه ها و خلاصه هر جایی که قطع برق حتی برای چند دقیقه هم پذیرفتنی نیست باستی در نظر گرفته شوند.این دستگاه ها همچنین حمایت از شبکه های ملی در زمان های حساس را بر عهده می گیرند. ژنراتورهایی که برای کار در مدت زمان بیشتری از ژنراتور های استندبای طراحی شده اند و از ویژگی های آنها لود ثابت با توان کمتر از 75٪ می باشد.

که بازده توان دیزل ژنراتور بسته به شرایط مختلف از قبیل نوع آب و هوا ، مکان قرار گرفتن دیزل ژنراتور ، ارتفاع از سطح دریا و … از محل کار گرفته تا تلفن هوشمند خود گرفته تا مکان های مورد علاقه شما برای غذا خوردن. رنج های تا حدود 5 مگاوات برای ایستگاه های قدرت های کوچک استفاده می شود و ممکن است برای این کار از یک تا 20 دستگاه استفاده شود. زمانی که دستگاه بر اثر دمای زیاد نتوانست به خوبی کار کند، توجه داشته باشید که مایع خنک کننده وظیفه خنک کردن موتور را بر عهده دارد. برق مورد نیاز وسایل یا ماشینهایی که میخواهید از نظر وات کار کنید، هم برای راهاندازی و هم برای استفاده مداوم. شرکت نیرو آفرینان قدر هم محصولات گروه پركینز خود را به دو صورت كوپله شركت نیروآفرینان و یا كوپله فابریک خارجی (شركت های ‪PRAMAC، ELCOSE، AKSA، GTI‫‪ ,FGWILSON) ارائه میکند.

یکی از دلایل انتخاب بیشتر ژنراتورهای دیزل تعداد بیشتر تامین کننده های قطعات آن، عدم نیاز به دانش و تجربه زیاد و همچنین حمل و نقل و راه اندازی ساده تر آن است. به دلیل اهمیت و حساس بودن سیستم کنترلی دستگاه ژنراتور، لزوم استفاده از قطعات و لوازم الکترونیکی استاندارد متعلق به برندهای مطرح اروپایی و آمریکایی یکی از مهمترین تقاضاهای خریدارانی است که تجربه و تخصص بهکارگیری انواع ژنراتورهای دیزلی را در مصارف گوناگون صنعتی و خانگی دارند.

چراکه لوازم یدکی موتور دیزل اگر از کیفیت و استاندارد بالا برخوردار نباشد می تواند خسارات سنگینی وارد کند و آسیب های جدی به آن کاراسهند بزند. ساخت و احداث بیمارستانهای صحرایی نیز از مواردی است که در روزهای ابتدایی حادثه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و میتواند امکانات زیادی را در اختیار افراد نیازمند قرار دهد و جان افراد زیادی را تا انتقال به بیمارستان اصلی حفظ نماید. در اصل، دو وسیله جداگانه برای تولید انرژی باهم کار می کنند که حرکت را به انرژی الکتریکی با استفاده از الکترومگنت ها تبدیل می کنند.

قیمت دیزل ژنراتور

با القاء: این روش به عنوان alternators بدون جاروبک شناخته شده هستند و معمولا در ژنراتور های بزرگ استفاده می شود. این پلنت، ژنراتور را به صورت آنلاین قرار میدهد و غیرفعال کردن بستگی به سامانه و زمان معین دارد. سامانه مشابهای که در فرانسه عمل میکندEJP، تعرفههای بخصوص ماکزیمم شبکه، در حداقل ۵ گیگاوات مجموعه دیزل ژنراتور تجهیز میشود تا در دسترس باشد. در این مقاله به بررسی مزایا و کاربردهای دیزل ژنراتور میپردازیم. پس در پادگانهای مرزی، بیمارستان، کمپهای امدادی، نمایشگاه صحرایی، مراکز ساخت و ساز ساختمان، کارخانجات تولیدی حتماً یک یا چند دیزل ژنراتور وجود دارد. دیزل ژنراتور موتورسازان: موتور سازان با پشتیبانی دانش فنی برند پرکینز، یکی از باکیفیتترین ژنراتورهای برق است که برای مصارف خانگی و صنعتی در داخل کشور تولید میشود. اخطار خطای انجام استارت در حالت اتوماتیک.

دیزل ژنراتور پرکینز (Perkins): دیزل پرکینز ساخت یک شرکت انگلیسی است که در حوزهی ساخت موتورهای دیزل فعالت میکند. سنکرونر خودکار ولتاژ ، فرکانس و پارامترهای فاز ژنراتور و باس بار را به صورت اتوماتیک چک کرده و در صورت مساعد بودن شرایط عمل سنکرون را انجام می دهد.همچنین تنظیم سرعت موتور از طریق مدار فرمان مربوطه یا به اصطلاح ECM (مدول کنترل موتور) انجام می پذیرد. در مورد دیزل ژنراتور کوچک، مخزن سوخت، بخشی از پایه شاسی است یا در بالای قاب نصب شده است. دیزل ژنراتور یکی از فناوری های کلیدی در زمینه برق و تاٌمین نیرو برای ساختمان ها می باشد چرا که این دیزل ژنراتور ها امکانات قابل توجهی را برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی را در اختیار دارد. نباید در کاربردهای ساخت توان استفاده شود. با توجه به کار های مهمی که در این اماکن انجام می شود و با توجه به موقعیت بیماران، برق نباید هرگز در این اماکن قطع شود.

دیزل ژنراتور چیست

اگر قصد خرید ژنراتور را دارید، بهتر است تا این کار را از طریق یک فروشگاه معتبر انجام دهید تا علاوه بر اطمینان از تهیه بهترین و مناسبترین محصول برای خود، از خدمات شرکت و فروشگاه مورد نظر خود مطمئن باشید. برای مثال قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و سایر آلاینده های موجود در هوا می تواند به طور جدی بر عملکرد ژنراتور شما تأثیر بگذارد، فیلترها را مسدود کند و ژنراتور را برای انجام همان کار سخت تر کند. سیم پیچی ژنراتور مطابق با آخرین وضعیت تکنولوژی انجام شده که از هرگونه اعوجاج در طول کار جلوگیری میکندو عایق بندی کلاس بالای ژنراتور از هر گونه اتصال کوتاه و خرابی و سوختن سیم.پیچها ممانعت بعمل آورده و در نتیجه کار یکنواخت و رضایتبخشی در مصارف القائی ( الکترو موتورها ) در اختیار مصرف کننده قرار میدهد.

نباید در کاربردهای ساخت توان استفاده شود.

در حالت کلی دیزل ژنراتورها به علت مواد خاصی که از آن ساخته می شوند و ساده تر بودن فرایند ساخت و همچنین ساده تر بودن و کند کار تر بودن قطعاتشان، کمتر دچار خستگی می شوند. در حالت کلی تمامی تجهیزات بالا بر روی سکو یا همان شاسی قرار می گیرد. دیزل ژنراتور چیست : به طور کلی Diesel Generator یا همان موتور برق منبعی برای تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی می باشد که معمولا به عنوان منبع تغذیه جایگزین برای تولید برق در موارد بحرانی و اضطراری استفاده می شود. این دیزل ژنراتور به خوبی متعادل است تا برای بدون لرزش با سطح سر و صدای کم عملکرد خود را انجام دهد. بهره برداری از یک یا چند دیزل ژنراتور بدون اتصال به شبکه برق ، در در اصطلاح به عنوان ” جزیره ” نامیده می شود.

4. باید توجه داشته باشید که در کاتالوگ دیزل ژنراتورها توان ژنراتورها با دو نوع توان دائم (Prime Power) و توان اضطراری (Standby Power) معرفی میشوند. مثل تجهیزات بیمارستانی در این موارد بهتر از از دیزل ژنراتورهایی استفاده کنید که سیستم رگولاتور ولتاژ قوی و دقیقی دارند. همچنین کمپانیهای معتبر تولید تجهیزات ابزار دقیق میتوان به Schneider Electric ، Merlin Gerin ، Hyundai ، ABB اشاره کرد. از دیگر قطعات بسیار مهم این دستگاه می توان به سیستم های خنک کننده و روان کننده اشاره کرد.

در مواقع اضطراری بهکار میروند بسیار بزرگتر از ژنراتورهای سیار هستند که برای ماشینهای کاروان استفاده میشوند. موتور برقها در سراسر جهان، از سیستمهای نوار نقاله و دربهای اتوماتیک گرفته تا سیستمهای برف پاک کن و حتی ماشینهای بازی سرگرمی وجود دارند و برای عملکرد به آنها نیرو میدهند. این تمایل چنان وسعت و شدت یافت که امروزه حتی لحظاتی را بدون برق طی کردن، صدمات و خسارات فراوانی در پی دارد. به همین دلیل است که تقریبا تمامی شرکت های ارتباطی و ارتباط از راه دور، در کنار منابع برق پشتیبان اولیه خود، تمایل به استفاده از ژنراتور های دیزلی دارند. اگر شما هم با برخی از آشنایان خود تمایل به رفتن به این مناطق زیبا را دارید، حتماً به تأمین برق مورد نیاز خود در شب نیز اندیشیدهاید. سپس سیم پیچی (روتور) در اطراف شفت دیزل ژنراتور پیچیده شده است، که بین آهن ربا و میدان مغناطیسی قرار می گیرد.

کاربرد دیزل ژنراتور در اروپا و در بسیاری از مناطق و در زمان حداکثر تقاضا،با توجه به تعرفه های بالا مصرف کننده را به استفاده از diesel تشویق می کنند. این ژنراتورها به گونه ای طراحی شده اند که به طور مداوم برق مصرف کننده را تامین می کنند. این توان برای تامین برق اضطراری واحدهای مسکونی با تراکم بالا و برخی مصارف کشاورزی و مرغداریها نیز پاسخگو است. به طور معمول گروههایی از سیلندرها در مضربی از دو استفاده می شوند اگرچه می توان از هر کدام از این سیلندرها برای قرار گرفتن در میل لنگ به منظور جلوگیری از لرزش و حفظ تعادل استفاده کرد. راهاندازی یک موتور با بار کم سبب فشارهای استوانهای کم میشود و در نتیجه رینگ پیستون بصورت ضعیفی بسته میشود زیرا بستگی به فشار گاز نیرو در برابر فیلم روغن بر روی سوراخها برای شکل دهی مهر و موم دارد. برآورد اندازه مناسب دیزل ژنراتور ها برای جلوگیری از کم شدن بار یا کمبود توان بسیار مهم است.

‫كامینز پاور تولید كننده سیستم های مولد نیرو در سال 1937 تأسیس شد و كار بر روی تولید انرژی را آغاز نمود و در حال حاضر توان محصولات این شركت از 30 ‫تا بیش از 2600 كیلووات است. دیگر قسمت مهم تمام محصولات مکانیکی یا الکتریکی می تواند شامل سیستم سوخت آن ها باشد. قسمت سوخت رسانی خود شامل یک مخزن برای ذخیره سوخت، لوله سوخت جهت اتصال مخزن به موتور، لوله برگشت برای اتصال موتور به مخزن سوخت، پمپ سوخت برای حرکت و فیلتر برای فیلتر ناخالصی ها می باشد. با اتصال این سیم به یک مدار کامل می توان انرژی تولید شده را انتقال داد.

انواع دیزل ژنراتور

از ویژگی های مهم جن ست دیزل یا موتور برق؛ داشتن سیستم کنترلی و تنظیم اتوماتیک ولتاژ است. قدرت و توان قابل ملاحظهی این ژنراتور دیزلی بههمراه کوپله فابریک و وجود تابلوکنترل اتوماتیک از دلایل انتخاب دیزل مان برای تامین برق مصارف ساختمانی و صنعتی است. دیزل ژنراتور یک دستگاه است که سوخت دیزلی را به الکتریسیته تبدیل میکند. سیستم کنترل (Control Panel): به عنوان مرکز فرمان در دیزل ژنراتور وظیفه اعلام خلاصه وضعیت دستگاه شامل مقدار کارکرد، بروز مشکل در عملکرد بخش های مختلف را بر عهده دارد.