رشته مهندسی معماری: صفر تا صد معرفی رشته معماری در ایران و جهان | elitarchgroup

نورپردازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و وجود سایر موارد تجهیزاتی و لوله ها در ظاهر بیرونی ساختمان. بنا‌ها و اسکلت های مستطیل شکل و استفاده از پنجره های بزرگ در این سبکمعماری مدرن به فراوانی مشاهده می‌شود. استفاده از رنگ های زنده و گرم، بکار بردن فراوان از نقش های هندسی از مهم‌ترین واساسی ترین ویژگی‌های سبک آرت دکو می‌باشند. استفاده از نور ونورپردازی، وجود سقف هایی که روی آنها نقاشی کشیده شده، تزیینات فراوان و مجذوب کننده، از ویژگی‌های اصلی معماری باروک است.

تاریخچه عکاسی در معماری

رشته مهندسی معماری: صفر تا صد معرفی رشته معماری در ایران و جهان | elitarchgroup آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا معماری برای جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم چاله اسانسور بسیار مهم است؟ زیرا هنری است که محیط فیزیکی موجود در آن را برای ما فراهم می‌کند. این بیان عمیق تمدن بشری در یک سن خاص است و در قالب بناهایی که نسل‌های آینده مطالعه و درک خواهند کرد، ماندگاری و عمر بیشتری خواهند داشت. در ایران می توان سبک های هنر معماری را به پیش از اسلام و پس از اسلام تقسیم بندی کرد.

  • اکثر داوطلبان با دکوراسیون و طراحی‌های داخلی سروکار دارند و خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
  • مربع، نمایانگر ماده، وزن و حدود مشخص است و حسی از کشش و امتداد و تجربه حرکت را القاء می‌کند.
  • یکی دیگر از معایب این رشته تحصیلی به پذیرش دانشگاه‌های برتر کشور مربوط می‌شود.
  • درست است كه معماری بر روی حقایق مسلم بنا گردیده است اما زمینه كار اساسی آن تسلط معانی است.
  • بخش اول نظام آموزش سنتی معماری و بخش دوم نظام آموزش کلاسیک معماری است.
  • شاید برای بسیاری از داوطلبان این سوال پیش آید که کدام نتیجه کنکور برای آن‌ها به عنوان نمره نهایی ثبت می‌شود؟ نمره نهایی کنکور با توجه به خواسته داوطلبان انتخاب می‌شود.

ترکیب سبک های روکوکو، باروک و سلطنتی را سبک فرانسوی گویند که پیرو شادمانی و خوشی است. در این سبک دیوارها را اکثرا با رنگ های روشن و سفید رنگ آمیزی می‌کنند تا باعث جلوه خاص و ویژه به وسایل شود و بر روشنی فضا اثر گذار باشد ولی در کل از طرح های گل دار هم در سبک فرانسوی استفاده می‌شود. دلفریب، زیبا، برجسته، لوکس از ویژگی های بارز دکوراسیون داخلی فرانسوی بشمار می‌روند همچنین بکار بردن مبلمانی از جنس چوب با لبه هایی ابری شکل فضایی دل چسب خلق می‌کند. سبک فرانسوی بسیار مطبوع، دلچسب و خاکی بوده است و برخلاف فکر عامیانه، سبکی خودآرا و تظاهر کننده نمی‌باشد. معماری داخلی همانندطراحی داخلی بر فضاهای داخلی استوار است و از سمتی شبیه معماری با اجزا و عناصر سازنده ساختمان و بنا سرو کار دارد. در این روش تنها به تقلید از شکل پرداخته شده و به مبانی و اصول سازه‌ای آن توجه نمی‌شود.

دروس پایه: 29 واحد

معمار در واقع ناظر پایانی و هماهنگ کننده تمامی نقشه های یک بنا ازجمله نقشه های طراحی، معماری، محاسبات سازه ای، تأسیسات الکتریکی و مکانیکی می باشد. معمار به عنوان فردی که همواره با استفاده از تفکرات ناب خود و بر اساس سبک خاص معماری منطقه ، فرهنگ و عوامل دیگر اثری هنری و زیبا خلق می کند ، همواره از جایگاه و احترام خاصی برخوردار بوده است . در واقع فرد معمار باید به تمامی زمینه‌های علمی و هنری مسلط باشد و توانایی این را داشته باشد که با تکیه بر مضامین علمی و نیز همسو باخلاقیت هنری خود اثری زیبا و درخور توجه از خود برجای بگذارد .