موس فیلم طراحی Mouse در سالیدورک کلوپ مهندسی سه بعدی

تکنولوژی پیشرفته ای که در فناوری رخ می دهد سبب تولید ماوس های کامپیوتری دقیق شده است. وزن ماوس نوری کمتر از ماوس غلطکی است و جابجایی آن نیز
راحت تر میباشد. استفاده از ماوس سایلنت باعث میشود کارمندان تمرکز بیشتری روی کار خود داشته باشند و صدای ماوس تمرکز آن ها به هم نمیزند.

  • لازم به ذکر است که قبل از تمیز کردن و پاکسازی موس، ارتباط آن را با برق قطع کنید.
  • تنها مشکل موس‌های نوری این است که آن‌ها روی سطوح براق کار نمی‌کنند.
  • تصور کنید که می‌توانید نشانگر خود را کنترل کنید مانند اینکه در حال بازی هستید.
  • بسیاری از کلیدهای ماوس‌ها توانایی پذیرش تا چندین میلیون کلیک را دارند که این کار باعث می‌شود کلیدها بسیار مقاوم باشند و در مدت زمان طولانی خراب نشوند.
  • اگر شما از ماوس های وایرلس استفاده میکنید برای متصل کردن آن به کامپیوتر میتوانید از کانکتور USB و یا وایرلس کامپیوتر استفاده کنید.
برخی از ماوس‌ها دارای بیش از یک دکمه هستند که هر دکمه می‌تواند به یک وظیفه خاص اختصاص داده شود. علاوه بر دکمه‌ها، برخی از ماوس‌ها با قابلیت‌هایی مانند اسکرول، نورپردازی و حتی قابلیت بی‌سیمی عرضه می‌شوند. از نظر فنی، تمامی ماوس‌ها اپتیکی هستند و هر ثانیه، هزاران عکس می‌گیرند تا حرکت ماوس را شناسایی کنند. ماوس‌های معمولی (سیمی، بلوتوثی، وایرلسی و …) مختصات x و y سطحی را که ماوس روی آن حرکت می‌کند، محاسبه می‌کنند. ماوس‌های اپتیکی حقیقی از یک لامپ LED فروسرخ یا قرمز استفاده می‌کنند که نور آن پس از انعکاس از سطح زیر ماوس به یک حسگر CMOS برخورد می‌کند که نور را به جریان الکتریکی تبدیل می‌نماید.

مشکل دیگر ماوس‌های وایرلسی این است که باید باتری آن‌ها را شارژ کنید. بنابراین، اگر نیازی محدودیت فضایی در استفاده از ماوس سیمی ندارید، بهتر است بی‌خیال استفاده از ماوس وایرلسی شوید. اگرچه TrackPoint برای کارهای منظم عالی است، اما برای فعالیت‌هایی مانند بازی و فتوشاپ که به دقت یا سرعت نیاز دارند مناسب نیست. صفحه لمسی از آنجا که از قبل روی لپ تاپ تعبیه شده راحت است.

ماوس‌ها نیز دارای مشکلاتی در آتی خواهند شد و برای آن‌ها می‌توان تدبیری یافت. مشکلات صرفاً به موس‌های ارزان‌قیمت محدود نمی‌شود بلکه کاربران از خرابی موس‌های گران‌قیمت هم شکوه می‌کنند. دلیل طراحی و مونتاژ بد یا کنترل کیفیت ضعیف، پس از چند ماه استفاده با مشکل روبرو می‌شوند. ماوس جادویی یک ماوس چندلمسی تولید و فروخته شده توسط شرکت اپل است.[۱۴] فروش این ماوس از اکتبر ۲۰۰۹ آغاز شد. این ماوس توسط بلوتوث به کامپیوتر متصل می‌شود و از باتری سایز AA استفاده می‌کند.

بهترین برندهای موجود در بازار

یک ضرب‌المثل قدیمی انگلیسی می‌گوید آنقدر ثروتمند نشده‌ام که کالای ارزان بخرم. باید همیشه ابتدا میانگین قیمت‌ها را در نظر بگیرید و در همان حدود خرید خود را انجام دهید. موس‌هایی که بسیار ارزان قیمت هستند، معمولاً دوام کمی دارند. برای مثال وقتی برای خرید موس بیسیم هزینه کمی کنار بگذارید، باید مبلغی معقول را برای آن بپردازید. مثلاً وقتی که میانگین قیمت موس بیسیم حدود 300 هزار تومان است، قطعاً یک موس 100 هزار تومانی عملکرد خوبی نخواهد داشت.

ماوس کامپیوتر

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار