چک ولو شیر یکطرفه فروش چک ولو فروش شیر یکطرفه قیمت چک ولو Chek Valve کنترل تک سایت فنی مهندسی کنترل تک سایت تخصصی کنترل ولو ابزار دقیق،شیرالات،بخار،کنترل سطح کنترل تک | کسری ساران

در این شیرها از هیچ لولا و پینی استفاده نمی­‌شود و افت فشار بسیار کمی در جریان ایجاد می­‌کنند. چک ولو با دیسک دو تکه، دارای ساختاری شبیه به شیر پروانه ‌­ای است. دیسک این شیر از وسط دو قسمت شده و با یک فنر پیچشی به لولا متصل شده است. فشار جریان باعث می­‌شود که دیسک جمع شده و سیال عبور کند و پس از کاهش فشار، فنر پیچشی مجدداً دیسک را به حالت اولیه باز می‌­گرداند.

شیر یک‌ طرفه لولایی (Swing Check Valve)

چک ولو شیر یکطرفه فروش چک ولو فروش شیر یکطرفه قیمت چک ولو Chek Valve کنترل تک سایت فنی مهندسی کنترل تک سایت تخصصی کنترل ولو ابزار دقیق،شیرالات،بخار،کنترل سطح کنترل تک | کسری ساران

دیسک موجود در شیر یک طرفه با دیسک نوسانی را نمی توان کنترل کرد، یا کاملاً باز است یا کاملاً بسته است. در شیر یک طرفه با دیسک نوسانی وقتی جریان در خط وجود دارد باز است و زمانیکه جریان وجود ندارد، بسته است. تلاطم و افت فشار در شیر یک طرفه نوسانی کم است و متریال دیسک و سیت در شیر نوسانی یک طرفه می تواند فلز به فلز یا فلز به کامپوزیت باشد.

  • ۱- برای جلوگیری از بازگشت سیال در یک سیستم پایپینگ در نظر گرفته می شوند.
  • چک ولو قابلیت عبور سیالات در یک جهت را دارد و از برگشت سیال در سمت مخالف جهت جریان جلوگیری می کند.
  • سه نوع مدل برای شیر چک ولو داریم که مانع از بازگشت جریان در لوله می شوند.
  • برای مثال، اگر در پمپ ها برگشت جریان وجود داشته باشد، به سیستم پمپ خسارت وارد شده و پمپ از کار می افتد.
  • دیسک این شیر از وسط دو قسمت شده و با یک فنر پیچشی به لولا شیرآلات صنعتی کرج متصل شده است.
همانطور که از نام آن پیداست، دو سوراخ روی دیسک با جریان رو به جلو در مرکز مسیر سیال قرار می گیرند و با جریان برگشتی این دو نیمه باز شده و روی سیت قرار می گیرند تا جریان را ببندند. در این ولو معمولا از یک پیستون یا یک توپ به عنوان دیسک استفاده می شود. شیرهای کرومباخ ساخت کمپانی کرین هستند که بیش از 160 سال در زمینه تولید های شیرهای صنعتی فعالیت دارند.

چک ولو لولایی در زمان قطع شدن جریان سیال یا ایجاد فشار معکوس به طور خودکار بسته می‌­شود. افت فشار جریان و ایجاد اغتشاشات (Turbulence) در سیال، در این نوع از شیرها بسیار کم می‌­باشد. در Check Valve لولایی، دیسک به وسیله­‌ی پین به لولای شیر متصل می­‌شود و توسط تعدادی واشر و حلقه در نشیمنگاه شیر آب بندی می‌­شود که این واشرها به راحتی قابل تعویض هستند. نحوه فعال سازی شیر یکطرفه در سیستم به این گونه است که در جهت حرکت سیال، با فشار جریان دیسک باز شده و جریان عبور می‌­کند و در صورت هرگونه برگشت سیال شیر به طور خودکار بسته می­شود.

انواع چک ولوها

شیر یک طرفه وزنی یا ترمز دار (Weight Check Valve) معمولا در سایز های بالا و به صورت فلنجی در دو نوع وزنه ای و وزنه ای ترمز دار تولید می شود. هنگامی که فشار برگشت سیال از فشار رفت سیال بیشتر می شود، اهرم به طور خودکار جلوی برگشت سیال را می گیرد. با این وجود بستن دیسک با ضربه همراه است که این مورد در شیر یک طرفه وزنه ترمز دار رفع شده تا دیسک به آرامی بسته و مانع از برگشت سیال شود. در طراحی پایپینگ (لوله کشی صنعتی) که بازگشت جزئی سیال امکان پذیر است و پروانه باید با تاخیر بسته شود، از شیر یک طرفه وزنه ای ترمز دار استفاده می شود.

شیر یکطرفه (Check Valve) DN40CLASS800تایپ SWING