پینچ ولو و گیت ولو؟ کدام بهتر است؟ سایت تخصصی خرید ابزار دقیق ایران | kasrasaran

این شیرها همانند شیر زود پز می باشند که خیلی از مواقع صدای مربوط به آن را هم شنیده برو پیش این بچه ها اید. در شرایط وخیم تر باعث ترک خوردن لوله ها شود که به پدیده شوک الکتریکی موسوم است. در روش دیافراگم، گاها لازم است که پس از مدت زمانی مشخص، دیافراگم را تعویض کرده تا کاهش کیفیت تجهیز را برطرف کنیم. برخی از آن ها دستی بوده و برخی دیگر به تنظیمات پیچیده ای نیاز دارند. این خواص سبب کمترین آسیب به شیر می شود در نتیجه باعث عدم محدودیت در جریان میشود. بخش‌های مختلف یک شیر سماوری استاندارد در تصویر زیر نمایش داده شده است.

پینچ ولو در خطوط لوله شیمیایی: کاربرد و عملکرد

از شیرهای پینچ در دما و فشار بالا و در زمانی که سیال گاز است، نمی توان استفاده کرد. یک ابزار دستی بسیار ساده که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با استفاده از یک دسته یا پیچ بر روی شیر کار می کند. محرک بخشی از یک شیر اتوماتیک است که دستورات سیستم محرک را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند و باعث باز و بسته شدن شیر می شود. برای همین بایستی حتما از ولوهایی برای کاهش فشار و ایجاد ایمنی در سیستم استفاده شود که به آنها ولو ایمنی گفته می شود. ولوهایی که در صنعت عموما به اسم شیرهای حفاظتی استفاده می شوند، از این دسته هستند. مکانیزم کار این مدل از شیرهای کنترلی تقریبا یکسان بوده و 3 نوع دارند.

این روش در بعضی از موارد قادر است به طور خودکار تلفیقی از منابع گاز و برق را برای تأمین انرژی ارائه کند که منجر به ارتقای عملکرد شبکه می‌شود. توجه به نقشه ضروری است تا لوله کشی با نقشه انجام شود و انقباض و انبساط و لرزش لوله و پشتیبانی آن از محل اتصال لوله به شیر در نظر گرفته شود. رسانه مهارتی نماتک به شما کمک می‌کند تا به راحتی مهارت‌های کاربردی در حوزه صنعت را بیاموزید و گامی موثر در پیشرفت صنعت کشور بردارید. در کلیپ زیر، یکبار دیگر مکانیزم عملکرد ولو های ایمنی فشار را بررسی خواهیم کرد.

  • شیرهای یک طرفه، از انواع ولو بدون بازگشت هستند که به منظور جلوگیری از حرکت سیال در خلاف مسیر مشخص شده برای جریان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • شیر با چرخش یک چهارم در زاویه 0 درجه به طور کامل بسته و در زاویه 90 درجه به طور کامل باز می‌شود.
  • همچنین این روش به دلیل وابستگی به پردازش داده‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های حساس، نیاز به امنیت بسیار بالا دارد.
  • هدف اصلی از استفاده از پینچ ولو، کنترل جریان هوا در سیستم تهویه مطبوع است.
در این مرحله باید به دقت و بر اساس دستورالعمل، کانکتورها و شلنگ‌های لازم را به هم وصل کنید. همچنین می‌توانید روی پینچ ولو کنترل‌های لازم را تنظیم کنید و برای باز شدن و بسته شدن آن تست کنید. پینچ ولو در صنعت خودروسازی یکی از مهمترین اجزای سیستم تهویه مطبوع است. این قطعه از جنس پلیمری ساخته شده‌است و در توصیف ساده‌ای، وظیفه بسته شدن و باز شدن خودکار کانال‌های هوایی در سیستم تهویه مطبوع را دارد.

پینچ ولو و گیت ولو؟ کدام بهتر است؟ سایت تخصصی خرید ابزار دقیق ایران | kasrasaran در این مقاله به بررسی ساختار پینچ ولو، مزایا، معایب و کاربردها این مدل ولو در صنعت می پردازیم. پینچ  ولو ساده­ ترین ولو طراحی شده در صنایع است و مزایای زیادی نسبت به شیرهای معمولی دارد. شیر کروی، شیر بشقابی یا «گلوب ولو» (Globe Valve)، یکی از انواع ولو با حرکت خطی است که به منظور توقف، راه‌اندازی و تنظیم (کاهش/افزایش) تدریجی جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولوهای دارای اتصالات جوشی، فقط برای لوله‌های فولادی با سایز لوله 50 میلی‌متر به بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. به منظور اجرای اتصالات جوشی، انتهای ولو ماشین‌کاری می‌شود تا بتوان آن را به راحتی درون لوله قرار داد.

پینچ ولو (Pinch valve) چیست؟ کاربرد و طرز کار پینچ ولو (Pinch valve) چگونه است؟