کامل‌ترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین

سرعت بارگذاری سایت (Page Speed) یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در گوگل است. هدف گوگل نیز کسب رضایت کاربران است و به همین دلیل، به سایت‌هایی که نسبت به درخواست‌های کاربر واکنش سریعتری نشان بدهند، رتبه بهتری می‌دهد. از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در گوگل اعلام شد. از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبه‌دهی متفاوتی دارد، پوشش دادن همه آنها در این مقاله غیرممکن است. بدلیل سهم بازار بیشتر گوگل، در این راهنما منظور ما از موتور جستجوگر، گوگل خواهد بود و در اینجا در مورد نحوه بهینه سازی برای گوگل و فاکتورهای مهم در رتبه دهی سایت در گوگل صحبت خواهیم کرد. البته بد نیست بدانید که بسیاری از نکات ارائه شده در این راهنمای جامع سئو برای تمامی موتورهای جستجوگر یکسان است.

  • برای یادگیری سئو باید از منابع معتبر استفاده کنید، مطالب یاد گرفته شده را به کار ببندید، نتیجه را ببینید و تجربه کسب کنید.
  • موتورهای جستجو بک لینک‌ها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر می‌گیرند.
  • در این نوع محتوا به سولات رایجی که مخاطبان هدفمان از گوگل می‌پرسند پاسخ می‌دهیم.
  • 1- محتوای شما حداقل 2000 کلمه داشته باشد.به نحوی که همه محتوای موردنیاز کاربر را فراهم کند.

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل و موتورهای جستجوی دیگر در سئو را می‌توان اولین گام از بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو دانست. در واقع اولین گام در بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو این است که متوجه شوید باید دقیقاً چه بخش‌هایی را بهینه‌سازی کنید. از یافتن کلمات کلیدی مناسبی که ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما روانه می کند تا آموزش های لازم برای لینک بیلدینگ و در نهایت، بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجوگر! اگر فکر می کنید هیچ کدام از این موارد را به خوبی درک نمی کنید یا اطلاعاتی در مورد آنها ندارید نگران نباشید، شما تنها نیستید. بسیاری از وبمسترها و صاحبان وبسایت ها، اطلاعات چندانی دربارۀ سئو ندارند و ما قصد داریم در این راهنما به شما کاربران عزیز کمک کنیم.

باید کلیدواژه‌های مناسب را انتخاب کنید، متناسب با آنها محتوا تولید کرده و بهینه سازی را شروع کنید. کلیدواژه مناسب در واقع کلمه‌ای است که مخاطبان و مشتریان سایت شما در گوگل وارد می‌کنند. نقطه رضایت ما از سئو وقتی هست که چرخه مدل رشد و “مدل کسب و کار جامع” اتفاق بیافتد و نام برندِ ما بیشتر از کلمات دیگر، جستجو شود و یا حتی با تایپ مستقیم اسم سایت، ما را پیدا کنند. موتورهای جستجو انواع مختلفی از محتوا را اعم از متن، تصویر و ویدئو در نتایج جستجو نمایش می دهند و هر یک از این ها بر اساس میزان ارتباط با خواسته کاربر می توانند در نتایج جستجو ظاهر شوند.

اگر تعداد کاربرانی که مدت زمان زیادی در صفحه می‌مانند زیاد باشد، گوگل جایگاه صفحه را ارتقا می‌دهد. یک بررسی نشان داده که میانگین Dwell Time برای ده نتیجه اول گوگل 3 دقیقه و 10 ثانیه است. در حقیقت گوگل اعلام کرده بود که RankBrain سومین عامل مهم رده‌بندی است. RankBrain ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند نتایج جست‌وجو را دسته‌بندی کند.

UX یک سایت، مشخص می‌کند که کاربران چطور با آن سایت تعامل می‌کنند. به عبارت دیگر، اینکه طراحی UI سایت علاوه بر جذابیت و زیبایی، طرز کاری آسان و قابل فهم برای کاربران داشته باشد را UX می‌نامند. هرچقدر هم به ظاهر و محتویات سایت خود اهمیت دهید و هرچقدر هزینه کنید تا زمانی که سایت توسط کاربرانتان قابل مشاهده نباشد فایده‌‌‌ای نخواهد داشت. در این بخش، با مفهوم لینک‌ها و اهمیت آن‌ها آشنا می‌شویم و روش‌های اخلاقی ساخت لینک را بررسی می‌کنیم. همچنین نقش رسانه‌های اجتماعی در سئو خارجی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به طور کلی عناصر سئو تکنیکال را می توان به عناصر کرال شدن بهتر (کرال پذیری)، عناصر معماری برای بهینه سازی موارد مختلف فنی و عنصر کلیک پذیری تقسیم بندی کرد که در ادامه به صورت مختصر به آن ها می پردازیم.

در این مورد پیشنهاد میشود اگر در یک نیچ کسب و کار بسیار تخصصی فعالیت دارید سعی کنید در حوزه مادر کسب و کار شروع به تولید محتوا کنید. در واقع گوگل بدلیل اینکه یک سایتی وردپرس است به آن اعتبار بیشتر یا کمتری نمی دهد، و اتفاقا وردپرس بدلیل استفاده از قالبهای غیر استاندارد و افزونه های زیاد میتواند به سئو سایت ضربه بزند. همچنین بدلیل پر استفاده بود این CMS کارشناسان زیادی نیز در این حوزه فعالیت دارند. علاوه بر آن فاکتور روش اجرای سئو و میزان بودجه نیز در اینجا بسیار موثر است. شاید شما توسط یک روش اجرای سئو در مدت یک سال بتوانید در عبارتی رتبه بگیرید و توسط روش بهتر دیگری در مدت 6 ماه.

در زیر به تعدادی از سوالات متداول درباره سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو می‌پردازیم. در صورتی که در مورد سئو سایت خود سوال دارید و پاسخ سوال خود را پیدا نکردید سوالتان را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. این سه اقدام به خوبی می‌تواند از طریق لینک‌سازی خارجی یا همان بک لینک به سئو سایت شما کمک کند و جایگاه شما را در نتایج SERP بهبود ببخشد.

Text to HTML Ratio چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟

این کار به این خاطر انجام می‌شود تا زمانی که شخصی مطلبی که با محتوا‌ی این URL ها مطابقت دارد را جستجو کرد، موتور‌های جستجو بتوانند آن محتوا را بازیابی کرده و در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند. Conversion یا تبدیل زمانی اتفاق می‌افتد که یک بازدید کننده عمل مورد نظر شما را انجام دهد. مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود می‌توانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.

شاید برای شما هم جالب باشد، سوشال سیگنال یا سیگنال شبکه اجتماعی یکی از نوین‌ترین شیوه‌های جلب ترافیک سایت است. شبکه‌های اجتماعی به طور مستقیم روی سئو سایت تاثیر نمی‌گذارد، اما سبب می‌گردد تا کسب و کار شما در معرض دید قرار بگیرید و به نوعی به برندینگ شما کمک شایانی خواهد کرد. این دقیقا همان موضوعی است که اکثر وبمستران به آن توجهی ندارند و از سوی دیگر انتظار دارند که گوگل جایگاه بالایی را نیز در اختیار آنان قرار دهد. چرا که کاربر اطلاعات کافی راجع به سئو ندارد و تمایل دارد بداند که سئو چیست و به دنبال مقاله‌ای با عنوان سئو به زبان ساده می‌گردد.

چک لیست سئو تکنیکال

کامل‌ترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین