خانه سالمندان خوانسار نمونه طراحی خانه سالمندان داخلی مرجع معماری | memarinavaz

در طراحی پروژه خانه سالمندان فضاهای باز، بسته و نیمه باز به خوبی با یکدیگر تلفیق شده اند تا حس سردرگمی و ناامنی در سالمندان ایجاد نشود و بتوانند به خوبی با محیط ارتباط برقرار کنند. سایت پروژه نیز توسط فضای سبزبه خوبی طبیعت و آرامش آن را وارد زندگی سالمندان نموده است. پروژه کامل خانه سالمندان که تمامی مدارک و جزئیات را همراه داشته باشد، می تواند خبر خوبی برای دانشجویانی باشد که به دنبال طراحی این کاربری هستند. با توجه به اینکه قشری آسیب پذیر از نظر جسمی و روحی در این مکان قرار دارند، بنابراین باید موارد ویژه ای برای این مکان در نظر گرفته شود. پروژه معماری خانه سالمندان ارائه شده در این بخش نمونه ای زیبا و استاندارد است که همه مدارک لازم برای ارائه نیز در آن وجود دارد.

علاوه بر فضا های بهداشتی و لازم برای گذران اوقات، مجموعه های تفریحی که برای سلامت روانی افراد نیز لازم هستند، در بخش های مختلف قرار گرفته است. با توجه به موارد ذکر شده و با توجه به ابعاد هر یک از تجهیزات از قبیل تخت، کمد، مبل و…. و نیز در نظر گرفتن فضای چرخش صندلی چرخ دار، می توان در ابعاد۲/۳×۶/۳ متر مربع جهت اتاتق خواب دست یافت.همچنین اگر لازم باشد که اتاق های بزرگ را یا دیوار های جدا گر ودیوار های متحرک به صورت فضا های مستقل فردی تقسیم بندی نماییم، فضایی به ابعاد ۵/۲×۵/۲ متر مربع پیشنهاد می گردد. خانه سالمندان که از آن با عنوان بوستان سالمندان یا سرای مهر نیز یاد می‌شود، من جمله مهم‌ترین مراکز بهداشتی-درمانی نقشه خانه سالمندان به شمار می‌رود.

پروژه معماری ویلای دوبلکس با مدارک کامل

همان اندازه که میزان زاد و ولد بیشتر باشد بدون شک میزان افزایش افراد به دهک سالخورده نیز افزایش می یابد. نکته قابل توجه در این بین، وجود مکانی امن و مناسب برای نگهداری از این عزیزان می باشد. با توجه به اینکه در سنین بالا، افراد امکان کار کردن و حتی در مواردی، توانایی انجام امور شخصی خود را ندارند، باید مکانی برای انجام این امور و نگهداری از آنها وجود داشته باشد. در این فضاها باید امکانات ورزشی وتقریحی متناسب با شرایط سنی و جسمی برای افراد فراهم باشد.

  • لازم به ذکر است پلان های ارائه شده در این بخش به صورت کاملا اجرای و دارای تمامی پلان طبقات و فنداسیون، نما و برش همراه با ذکر ریزفضاهای هرکدام از طبقات می باشد.
  • در بخش‌های قبلی نمونه‌های مختلفی از طراحی معماری خانه سالمندان را ارائه دادیم.
  • برای دیدن مطالب مشابه به پروژه کتابخانه همراه با پرسپکتیو مراجعه فرمایید.
  • با توجه به اینکه در سنین بالا، افراد امکان کار کردن و حتی در مواردی، توانایی انجام امور شخصی خود را ندارند، باید مکانی برای انجام این امور و نگهداری از آنها وجود داشته باشد.

پایان نامه ارائه شده همراه با این طرح، مربوط به پروژه مورد نظر می باشد و اطلاعات کاملی راجع به این مورد دارد. تمامی اطلاعات راجع به متراژ و موقعیت و … در این فایل وجود دارد که می تواند کمک زیادی به درک و شناخت طرح بکند. همچنین رساله خانه سالمندان با رویکرد رضایتمندی نیز برای در اختیار بودن اطلاعات بیشتر قبلا ارائه شده است.

دانلود پلان خانه سالمندان – پروژه طراحی خانه سالمندان

خانه سالمندان خوانسار نمونه طراحی خانه سالمندان داخلی مرجع معماری | memarinavaz

سایت معماری آرچینا مرجع دانلود رساله و پایان نامه معماری و آموزش معماری است که حاصل تجربه‌های موفق چندین ساله یک تیم چند نفره در سایتی جدید با نامی جدید است و با هدف ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین مقالات و محصولات معماری به میان آمده است. به دلیل کم بودن قدرت جسمانی سالمندان توصیه می گردد که از اثاث و لوازم سبک استفاده شود که حرکت دادن صندلی و میز سنگین توسط سالمندانی به آسانی صورت بگیرد. تختخواب، پاتختی، ندلی چرخ دار، کمد، مبل یا صندلی و میز کنار آن و… از وسایل و تجهیزات اولیه و ضروری است که در اتاق خواب سالمندان وجود داشته باشد. برای پوشش کف اتاق خواب بایستی از مصالح نرم، بی خطر و در عین حال از کفپوش هایی استفاده شود که به سهولت قابل نگهداری و تمیز شدن است. همچنین از رنگ های بسیار تیره و بسایر روشن به دلیل انعکاس شدید نور بهتر است پرهیز شود.

پروژه کامل مجتمع مسکونی ۸۴ واحدی (اتوکد، رویت، رندر، پوستر و PSD)