چای و مزایای نوشیدن روانه آن بر بدن | OkChay

خوردن یک یا دو فنجان چای هر روز صبح باعث کاهش وزن اضافه وزن تا چند کیلو در طول یک هفته یا بیشتر چای درباری و پادشاهان می‌شود. راهی دیگر برای متعادل کردن عطر و طعم شدید چای سیاه، افزودن چند قطره آب لیمو به این نوشیدنی است. می‌توان بسته های چای آماده به همراه لیمو را خریداری کرد، یا سادگی چند قطره آب لیمو را در فنجان چای خود اضافه کرد. از مزایای چای با لیمو، می توان به افزایش جذب آهن، سم زدایی و کنترل وزن اشاره کرد. این چای همچنین برای بهبود گلو درد و تقویت ایمنی مفید است؛ زیرا با آزاد کردن رادیکال های بدن، مانع از انتشار ویروس می شود. به طور کلی می توان گفت اگر به دنبال انرژی دادن سریع به بدن خود برای یک صبح کاری پرتلاطم هستید، قهوه می تواند انتخاب بسیار بهتری برای شما باشد.

  • این فاکتور باعث شل شدن رگ های خونی شده و به درمان فشار خون بالا کمک می کند.اثر ضد رگ زایی.
  • درپایان دوره میجی (۱۹۱۲–۱۸۶۸) ماشین تولید چای سبز به بازار عرضه شده بود و جایگزین تهیه دستی چای شد.
  • بخار دادن به برگ‌های چای، فرایندی مقدماتی بوده که برای سده‌ها جهت تهیه چای بکار گرفته می‌شد.
  • با طعم عمیق و محتوای کافئین بالا، تجربه‌ای شبیه به نوشیدن قهوه می‌سازد.
  • همچنین، کافئین زیاد باعث کم‌آبی بدن و احساس تهوع می‌شود.

خاصیت چای ماسالا حاوی زنجبیل و دارچین است که این دو اثرات مفید و موثری بر روی سطح قند خون دارند. در این چای به دلیل فرایند اکسیداسیون ۸۰ درصدی خاصی که دارد، بخش زیادی از انتی اکسیدان‌ها از بین می‌روند. باید توجه داشت که در هر بار دم کردن برگ‌های این نوع چای طعم و عطر متفاوتی از آن به‌دست می‌آید.

مراقبت از پوست و عضلات

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن چای سبز، به‌ویژه در ترکیب با قهوه، ممکن است خطر مرگ ناشی از همه علل را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهد. برای اینکه مشخص شود که این موضوع در مورد افراد سالم هم صدق می‌کند یا خیر، باید تحقیقات بیشتری انجام شود. در تبدیل چای سبز به سیاه، بیشتر از هر چیز خلاقیت و علم دخیل بود. تمام انواع مختلف چایی که وجود دارد، سبز، سیاه، سفید، اولانگ، پوره و زرد، همگی از یک گیاه به دست می‌آیند، گیاه کاملیا سیننسیس که بومی چین است.

نوشیدن چای سیاه قبل از ورزش می‌تواند به بدن شما کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشد و سریع‌تر وزن کم کنید. سلول‌های کلیه بیشترین تماس را با رادیکال‌های آزاد دارند و چای به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از سلامت کلیه محافظت می‌کند. پلی فنول‌های موجود در چای سبز عملکرد کلیه را در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه بهبود می‌بخشند. پلی فنل‌ها، آنتی اکسیدان‌هایی هستند که سلول‌های انسان را از آسیب محافظت می‌کنند. چای دارای مقادیر کم سدیم و مقدار زیادی پتاسیم است و از آنجا که بیماران مبتلا به بیماری کلیوی در مرحله پایانی باید مصرف پتاسیم خود را محدود کنند، به این مسئله توجه داشته باشند.

انواع چای سیاه خارجی در ایران

چای و مزایای نوشیدن روانه آن بر بدن | OkChay