کارخانه اتاق فرار ️طراحی و ساخت اتاق فرار | allescape

شکل‌ها، ابعاد و رنگ‌ها باید به دقت انتخاب بشن تا به احساسات و تصویرسازی بازیکن‌ها از فضای سناریو کمک کنن. حتماً قبل از اینکه در مورد رنگ‌ها تصمیم بگیرید، تحقیقاتی پیرامون روان‌شناسی رنگ‌ها و تاثیراتی که روی ذهن انسان می‌ذارن داشته باشید تا مرحلۀ طراحی دکور رو با ظرافت کامل به اجرا بذارید. ایده‌ها همیشه به ذهن ما می‌رسن و از حق نگذریم، واقعا کلی هستن و شاید در حد فضا و مفهوم کلی بازی به ما کمک کنن.

ایده‌پردازی و سناریوی اتاق‌فرار

کارخانه اتاق فرار ️طراحی و ساخت اتاق فرار | allescape

با توجه به این که بعضی ژانرها، گستردگی فراوانی تو این زمینه دارن؛ لازمه با شناخت درست ژانر؛ نیاز مخاطب و صد البته توان مالی و علاقمندی خودتون یک لحن مشخصی رو فرآیند طراحی و ساخت اتاق فرار انتخاب کنین. مثلا اگه میخواین اتاق فرار ترسناک کار کنین، باید دقیقا مشخص کنین لحن گوتیک ( تیره و نا امید کننده ) رو انتخاب می کنین یا اسلشر (پر از خون و خونریزیو ترس و هیجان). مورد بعدی در آموزش ساخت اتاق فرار اینه که صرف نظر از اینکه مکان انتخاب شده برای بازی یه خونۀ مسکونی هست یا واحد اداری یا فضایی با هر کاربریِ دیگه، باید این رو در نظر بگیرید که حداقل مزاحمت رو برای واحدهای اداری، تجاری و مسکونی اطراف داشته باشید. این مزاحمت ممکنه خودش رو در قالب تکون‌های حاصل از دویدن بازیکن‌ها، سروصدا و رفت‌آمدهای گروه‌ها برای بازی نشون بده. علاوه بر این باید تمام در و دیوارهای اتاق فرار خود را با روشهای سنتی (نه خیلی مطمئن ولی کم هزینه تر) و یا اصولی (دقیق و بدون خلل اما گران) اکوستیک کنید.

  • فرقی نمی کند در چه ژانر اتاق فراری میخواهید شرکت کنید چون در تمامی اسکیپ روم ها، باید معماهایی حل شود و سرنخ هایی به دست آید.
  • داشتن شریک باعث می‌شود که همیشه بار بر روی شانه یک شخص نباشد و می‌توانند مسئولیت‌ها و انتظارات بیشتری را از طرف بازیکنان برآورده سازند و احتمال درآمدزایی بیشتر است.
  • وقتی به اولین پیش‌نویس سناریو رسیدید، فکر نکنید این نسخۀ نهایی شماست.
  • اگه طرفدار پروپاقرص اسکیپ روم باشید، می‌دونید که اغلب بازی‌ها، بازیگرهایی دارن که هرکدوم نقش خاصی رو توی سناریو بازی می‌کنن.
  • روی این قفل ها یک دایره هست که به صورت 360 درجه میچرخد و رویش هم اعداد حک شده.
  • اگر ایدهٔ جدیدی برای ساخت اتاق فرار بعدی ندارید، سناریوها و موضوعات بسیاری برای خرید آنلاین وجود دارند.

بنابراین نرخ بازگشت سرمایه در باشگاه اتاق فرار در حدود ۱۶ ماه است. با توجه به این موضوع که سرمایه گذاری شما در اتاق فرار در زمان کمتر از هجده ماه مستهلک می‌شود، این یک کسب و کار با توجیه اقتصادی بسیار بالا و سودآور محسوب می‌گردد. در نگاه اول بسیاری از سرمایه‌گذاران این‌گونه تصور می‌کنند که اتاق فرار به علت ماهیت یک‌بار مصرف بودن خود، گزینه‌ای مناسب برای اماکن تفریحی به شمار نمی‌رود. باید در نظر داشت که این ویژگی در عین حال می‌تواند جذب‌کننده‌ی جامعه هدف وسیعی از طرفداران پر و پا قرص این بازی مدرن و سرازیر شدن آن‌ها به مجموعه تفریحی شما باشد. چیدمان صحیحی از گیشه‌های متنوع می‌تواند این دست از مخاطبان را از طریق سایر گیشه‌ها مانند لیزرتگ به مشتریانی وفادار تبدیل نماید. قابل توجه است که هزینه یک سانس بازی اتاق فرار از بسیاری بازی‌ها بیش‌تر بوده و ماهیتاً یک تفریح لوکس به شمار می‌رود.

طراحی سناریو اسکیپ روم

تم اتاق های فرار می تواند از تم پلیسی و جنایی تا قتل و زامبی، ترس و دلهره، خانواده مرموز، کالبد شکافی و تم های ترسناک دیگر مثل روح و امثال اینها متفاوت باشد. اما در مجموع باید به یک سری از نکات در مورد انتخاب اعضای گروه، هماهنگی ها، نوع نگاه افراد و مدیریت تیم اشاره کنیم. خوشحال میشیم در رابطه با کارخانه اتاق فرار نظر خودتان را بنویسید. معمولاً بازیکنان در ارتباط با یکدیگر در هنگام حل معما، برخی از احساسات خود را مبنی بر علاقه یا عدم علاقه خود به آن معما ابراز می‌کنند. ما همچنین اتاق‌های فرار را با سیستم صوتی یکپارچه مشاهده کرده‌ایم، مانند بلندگوهای اتومبیل که در قسمت سقف نصب شده‌اند. این سطح بسیار پیشرفته است و در اکثر بازی‌ها، شما می‌توانید نقاطی به‌راحتی در دسترس برای نصب بلندگوها پیدا کنید.

اتاق فرار گیزموندو

اینکه دایره را به کدام جهت باید بچرخانید را در طول بازی پیدا خواهید کرد بطور مثال، ممکن است از رفتار و حرف های اکتور بازی، جهت چرخش قفل پیدا شود. هزینه های جانبی شامل قبض آب،برق و گاز و تلفن، هزینه استخدام کارکنان که در اغلب مواقع دو تا سه نفر هستند، تبلیغات و تعمیر و تغییر در بخش های مختلف فضای بازی می باشند. این قبیل هزینه ها متغیر هستند و حدود ۸ تا ۱۰ میلیون را برای آن باید در نظر بگیرید. انتخاب متخصصین برای طراحی سناریو از اتلاف هزینه زمان شما جلوگیری می‌کند.