آشنایی و مدلسازی دیوار برشی بتنی در نرم افزار ایتبس

باید به اثر حضور گیاهان، تراریوم و دیوار سبز نیز اشاره شود که اثر مهمی در بهبود روحیه کارمندان دارد. از نمونههای شاخص این نوع از سازههای کابلی میتوان به فرودگاه جان اف کندی در آمریکا اشاره کرد. ۹. قابلیت بازیافت قطعات سازه ای و غیر سازه ای در سیستم ال اس اف (LSF) به صورت پیچی اجرا می شوند و بازیافت ، دمونتاژ و انتقال آنها به آسانی امکانپذیر میباشد. فضای زیادی را اشغال می کنند و حتما به هنگام اجرا بایستی بخشی از خاک برداری با دست صورت گیرد. عدمتوجه به ساختمانهای اداری در تهران باعث شده که صاحبان کسبوکارها نتوانند مکان مناسبی برای تجارت خودشان مهیا کنند و همچنین سازندگان نیز بیشتر توجه را به ساختمانهای مسکونی معطوف کردهاند. ساختمانهای اداری پیشرو و خاص در دنیا چه ویژگیهایی دارند؟ آن ها مقاومت بالایی در برابر آتش و آفات دارند و به اندازه کافی سنگین هستند تا در برابر وزش باد و طوفان های شدید مقاومت کنند.

البته مقاومت سازهی بتنی در برابر آتش سوزی، نسبت به سازهی فلزی بسیار بالاتر است. همانطور که میدونید کنترل تغییرمکان جانبی (اصطلاحاً کنترل دریفت سازه) یکی از مهمترین کنترلهای یک سازه است که حتماً بایستی از اون جواب گرفت. یکی از ساختمانهای اداری هوشمند در کشور که میتواند الگوی مطلوبی از بخش ساخت تا بهرهوری برای ساختوسازهای ساختمانهای اداری قرار گیرد؛ ساختمان اداری ریبون است. بدون تردید تهران با بناها و ساختمانهای قدیمی و تاریخی خود، هویت سنتی خود را در کنار فضای مدرن و امروزی حفظ کرده است. ریبون به سه بخش اساسی معماری، هوشمندسازی و کانسیرج سرویس تمرکز کرده است؛ در بحث معماری همکاری مشترک با دفتر دیگر باعث ایجاد یک فرم و هویت مستقل برای پروژه شد هویتی که با دو بال هوشمندسازی و کانسیرج سرویس ریبون را به یک اثر فاخر در حوزه ساختمانهای اداری ایران تبدیل کرده است. یکی از موضوعات مهم در طراحی ساختمانهای اداری توجه به ایجاد شرایط آسایش حرارتی با استفاده از روشهای غیر فعال طراحی است. که برای نما باید از آجر نسور که در رنگ های قرمز، بهی و ابلق یافت می شود استفاده کرد. در مسیر ساخت این پروژه با توجه به تصویر روشنی که از ساختمان در حال ساخت خود داشتیم، سعی کردهایم صبور بوده و برای هر مشکلی که پیش روی ما قرار میگرفت تدبیری بیندیشیم.

برخی دیگر در شرکت های متوسط روی طیف وسیع تری از قراردادها از مشتریان دولتی یا بخش خصوصی کار می کنند. مهندس معمار به طور مداوم با کار خود درگیر بوده و ساعت کاری برای او خیلی معنایی ندارد. استفاده از یک شبکه مشبک آجری، ایده مناسبی برای برطرف کردن نور مزاحم بود. بناها باید طوری طراحی شوند که با شرایط اقلیمی و محیط اطراف خود سازگار باشند، به نحوی که نیازهای امروزی بشر را تامین کنند و آیندگان نیز بتوانند از منابع انرژی موجود استفاده کنند. یکی دیگر از نکاتی که در طراحی ساختمان اداری مهم است، توجه به افرادی است که از این محیط استفاده می کنند. حتی امروزه که از تجربههای جدید و ناآشنای ظاهری استقبال میشود، در بسیاری از شهرها بهویژه شهرهای تاریخی مقرراتی وجود دارد تا ساختمانهای جدید در قالب شهری جا بیفتند و از یک زبان مشترک ظاهری پیروی کنند. ازآنجاکه امور دفتری (به واسطه معرفی فناوری جدید) پیوسته در حال تغییر است، داشتن شناخت روشن از عملکردهای موردنیاز به عنوان محرکی قوی، تاثیر عمدهای در سازماندهی دفاتر و ساختمانهای اداری دارد.

این ویژگی تحت تاثیر کاربرد این سبک سنگ ساختمانی از گذشته تا به امروز در دکوراسیون قسمتهای مختلف منزل مثل آشپزخانه میباشد. همانگونه که نمای ساختمان برای کارفرما بسیار مهم می باشد،باید دربعضی موارد سلیقه کارفرما برای مشخص شدن سبک طراحی نما مشخص شود. در نظر گرفتن پارکینگ و انباری برای ساختمان ضروری است . این مجتمع اداری در شهر جاکارتا در کشور اندونزی طراحی شده و احتمالاً تاکنون بخش هایی از آن نیز احداث شده است. در تولید و ساخت این نوع بتن ها، از افزودنی هایی استفاده می شود که باعث افزایش کارایی بتن، مقاوم بودن آن در مقابل شوک های حرارتی و عایق شدن آن در مقابل جذب آب سطحی می شود. بیان کرد. دلیل عمده استفاده از بتن اکسپوز به عنوان نمای ساختمان، اهمیت بالای کیفیت ظاهری و سطحی نما است که با استفاده از این نوع بتن ها به درستی رعایت می شود.برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید. در کنار همه ی موارد بالا که جز مزیت های سنگ تراورتن محسوب می شدند، دارای معایبی نیز هست که به مهم ترین آن که قیمت بالای آن است، می توان اشاره کرد و البته می توان گفت این سنگ برای خاص پسندان که بافت ها و رنگ های نادر آن را می پسندند گران تمام می شود.

پلان معماری اصطلاحی است که در صنعت معماری و طراحی سازه های گوناگون استفاده می شود. به طور کلی, معماران پروژههای ساختمانی خود را به پیمانکاران عمومی نشان میدهند که فرآیند ساخت را تحت نظارت معمار کامل میکنند.شما باید تصمیم بگیرید که آیا یک معمار یا یک شرکت طراحی داخلی را استخدام کنید یا خیر. اما الهام گرفتن از طبیعت فقط به ظاهر ساختار باز نمیگردد بلکه هدف آن استفاده از انرژی کمتر و کارایی بالاتر، استفاده از مصالح کمتر و به طور کل بهینه سازی در ساخت و ساز نیز خواهد بود. به طور قطع پیمانکار باید شما را در انتخاب بهترین متریال نما راهنمایی کند. همچنین نوع کاربری اداری ساختمان هم به طراحی اختصاصی نیاز دارد؛ اینکه در ساختمان اداری شما قرار است چه یا چند صنف مشغول به کار شوند. طبق شرح ارائه شده توسط تیم معماران صحیفه اسکان در طراحی ساختمان اداری حاضر تلاش شده تا به دنبال فضایی جهت تعامل بیشتر بین مخاطب با بخش اداری و همچنین ارتباط تنگاتنگ پرسنل با یکدیگر باشیم.

ساختمانی که بازسازی شده باشد امکان دارد از نمای بیرونی کاملاً بدون تغییر مانند قبل بماند اما از درون ممکن است معماری کاملاً متفاوتی نسبت به قبل پیدا کند؛ به همین علت یک معمار داخلی نه تنها باید روی موقعیت ساختمان دقت کند، بلکه از منظر فیزیکی، اجتماعی و سیاسی آن نیز حساس باشد که اگر اسکلت ساختمان مستحکم و ایده معمار اولیه آن مناسب باشد، طی سلسله تغییرات ایمنی درونی آن، ساختمان دچار بحران و مشکل سایت parchitect نخواهد شد. این سنگ ها دارای قدرت جذب بالا می باشند که می توان با این ویژگی که دارند از آن در ارتفاعات بالا نیز استفاده کرد، این نوع سنگ دارای تنوع بالا در طرح و رنگ می باشد در نتیجه می توان در هر نقطه از نما از آن استفاده کرد، می توان به جای استفاده از ملات آن را خشک کار کرد، و از همه مهم تر اینکه این سنگ دچار رنگ رفتگی نمی شود و به راحتی می توان در نماهای اداری و تجاری از آن استفاده کرد. طراحی نمای ساختمان از گذشته تا کنون دچار تحولات زیادی شده است. طی سالهای گذشته با توجه به شرایط اقتصادی پیچیده و تحریمهای طولانی به همراه عدم قطعیت بالای فضای کسبوکار در ایران، بیزینسها فقط به بقا فکر کردند و کمتر به ساختن ساختمانهای اداری با استانداردهای جهانی پرداختهاند.

از بیشترین مکان هایی که در آنها از بتن های اکسپوز استفاده می شود، می توان به پل ها، ساختمان های با نمای بتن، دیواره سدها، مسیرهای رفت و آمد و … برج پیزا، اکثر بناهای شهر سن جیمینیانو در ایتالیا و کلیسای جامع دورام در انگلستان نمونه هایی از سبک معماری رمانسک می باشند. سخت و صیقلی بودن، شکل پذیری آسان(برش و خم)، مقاومت دربرابر فشار و ضربه، مقاومت دربرابر عوامل جوی، عایق صوت و حرارت، مقاومت دربرابر زلزله و حریق، تنوع در طرح و رنگ، حالت ارتجاعی دربرابر فشار باد، جداناپذیری لایه ها، نگهداری ساده از مزیت هایی کامپوزیت می باشد.

توجه داشته باشید که اکثر پروژه های نوسازی در داخل ساختمان صورت می گیرد. هدف از ارتقای کیفیت طرح جلب رضایت کارفرما در همه زمینهها است و از شروع تا پایان کار باید یک تقارن همکاری بین کارفرما و پیمانکار به عنوان طراح و مجری پروژه صورت گیرد. به دلیل داشتن بافت ها وشکل های متنوع و زیبا در رنگ های متنوع همه سلیقه ها را راضی نگه داشته و دوستداران زیادی دارد .برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید. عرصه پروژه سرای آجر گردان ۱۳۲ مترمربع مساحت دارد و به منظور استقرار شرکت مهندسان مشاور در بافت مرکزی، شهر اراک ساخته شدهاست. کالین رو نشان میدهد که منظور از شفافیت خیلی بیشتر از آن چیزی بود که معماران نوگرای دههٔ پنجاه و شصت میلادی از آن برداشت میکردند. همچنین فارغ التحصیلان این رشته میتوانند در زمینه مشورت با مشتری به منظور تعیین نیاز مشتری ،تهیه نمودن طرحها و نقشههای پروژه با استفاده از نرم افزارهای طراحی و مدل سازی کامپیوتری، همکاریهای لازم و مشارکت با سایر مهندسان در زمینههای تأسیس و سرپرستی مؤسسات پیمانکاری و احداث ساختمان ،مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، بانکهاو … این سه بخش (فاز) بایستی به صورت منظم و متداوم پس از دیگری و پشت سر یکدیگر قرار بگیرند تا طراحی معماری مورد نظر به صورت استاندارد پیاده سازی شود هر سه این بخش ها لازم و ملزوم یکیدگر بوده و در صورت عدم اچرای مناسب یک فاز معماری یا عدم پیوستگی مناسب بین آنها کل مجموعه طراحی معماری پروژه با شکست مواجه خواهد شد.

نور طبیعی باعث بهبود حال و هوای افراد و جلوگیری از افسردگی میشود و بنابراین در معماری فضاهای کار تلاش میشود که بیشترین میزان نور طبیعی به داخل ساختمان بتابد. در این تحقیق کوشش گردیده تا شرایط تهویه طبیعی در نمای دوپوسته راهرویی در ساختمانی با کاربری اداری در اقلیم گرموخشک (شیراز) با استفاده از نرمافزار دیزاینبیلدر نسخه 5/4 بررسی و شبیهسازی گردد. یکی از راهکارهایی که در این زمینه بسیار مورد توجه قرار می گیرد استفاده از نماهای دوپوسته در این ساختمانهاست. مشاعات: قسمتهای مشترک و قابل استفاده عموم را مشاعات نامند این فضاها غیر قابل تفکیک و غیر قابل انتقال بوده و هر یک از مالکان به تناسب متراژ واحد خود از آن بصورت مشاعی سهم دارند، مانند: راه پله، راهرو ، بام، آسانسور و … جانمایی ساختمان اداری با توجه به تعریف فعالیتهای آن مجموعه نیز یکی از ضروریات چنین ساختمانی است. نورپردازی مناسب یکی از قسمت های مهم دکوراسیون داخلی واحد اداری است.

همچنین در یک دوره پیشتروترین مضامین و اسلوبها را در آثارشان داشتهاند و معمولا در جنبشهای نو بانی بودهاند. سنگ نمای تراورتن و مرمریت، دو نوع سنگ مرغوب بوده که معمولا برای نماهای اداری و تجاری و اماکن استفاده می شود و در رنگ و طرح از تنوع بالایی برخوردار هستند. امروزه نمای کامپوزیت در تمامی کشورهای دنیا مخصوصا در ایران بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، و جایگاه ویژه ای در طراحی نمای ساختمان اداری پیدا کرده است. A در مارکت کشورهای توسعهیافته از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. در طراحی نماها مهم ترین موردی که باید به آن توجه کرد استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوب می باشد.

نمای شیشه ای نیز همانند دیگر نماها،هم دارای مزایا و هم معایب می باشد، که می توان، سرعت بالا در اجرا، کم کردن وزن ساختمان، افزایش نور طبیعی برای داخل و کم کردن مصرف انرژی برای روشن کردن داخل ساختمان، در صورت چند جداره بودن باعث کاهش آلودگی صوتی می شود، تهویه طبیعی در نمونه های دارای تهویه ی مطبوع، افزایش دید ساکنان داخل به بیرون را جز مزیت های آن دانست. استفاده از متریال روشن موجب خنک تر شده فضای داخلی ویلا می شود . یکی از تفاوت های تعمیر و بازسازی اداری و تجاری با واحد های مسکونی بازسازی دفتر کار باز یا اوپن است که کار مجری را آسان می کند در واحد های اوپن آفیس یک فضای فلت و باز وجود دارد که عموما توسط پارتیشن بندی از یکدیگر جدا شده اند در نتیجه برای بازسازی دفتر اپن آفیس عملیات ساختمانی به شدت کاهش یافته و بیشتر با نصب آیتم های مختلف روبرو خواهیم بود تا به کارگیری مصالح مختلف ساختمانی و به همین دلیل معمولا کار ساخت این آیتم ها در کارگاه انجام شده و در فرصت کوتاهی اقدام به نصب آنها در محیط اداری می کنیم چرا که یکی از مهم ترین چیزها برای کارفرمایی که اقدام به بازسازی واحد اداری و تجاری خود نموده زمان است زیرا با هر روز عدم استفاده از محل کار خود هزینه های بیشتری بر او متحمل می شود.

این مصالح با خواصی که دارند باعث کاهش قطر و تراکم میلگرد در مقاطع می شوند. چنین مصالحی مقاومت بیشتری در برابر آتش دارند و بهتر از چوب در برابر عناصر و عوامل محیطی- فیزیکی مقاومت میکنند. تولید آسان، قیمت مناسب، رنگ های طبیعی و غیرقابل تغییر در برابر نور خورشید، مقاومت دربرابر آتش سوزی و ضربه، و از همه مهم تر همخوانی داشتن با معماری سنتی ایران را می توان جز مزیت های این نما دانست. دلیل اینکه ویلایی پیش ساخته زیاد طرفدار دارد و استفاده زیاد از آن صورت میگیرد این است که صرف هزینه وزمان ساخت آن کمتراز ویلاهای سنگین میباشد و از همه مهمتر اینکه دارای مقاومت بالا در برابر حوادث نظیر زلزله و سایر حوادث طبیعی را دارد. در کنار همه این نکات منفی، این نکته تلخ نیز وجود دارد که در جوامع مدرن، معماران سازنده اصلی نیستد. به دلیل استفاده مفید از فضای خانه در معماری ایرانی، معماران ایرانی اتاقهایی را در دو طرف شاهنشین تعبیه میکردند تا در زمانی که تعداد مهمانها بیش از ظرفیت اتاق بوده است، مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از نور و لزوم وجود بازشو در طراحی ساختمان برای طراحان ضروری بود. ساختمان های تجاری معمولا به یک آپارتمان یا برج چند طبقه می گویند که مالکیت کل بنا با یک مجموعه تجاری است در این نوع ساختمانها برای بازسازی تجاری و اداری شما باک بنای کامل روبرو هستید و نه اینکه یک یا چند واحد تجاری و اداری را در بر گیرد.