اصول معماری ساختمان تجاری

شرکت معماری Arquitecnica مستقر در مادرید هنگام طراحی این طرح مسکن اجتماعی در پارلا، اسپانیا، با نگرانی های مشترک مرتبط با پروژه های توسعه ای از این سایت parchitect نوع مواجه شد. بیم یک مدل اطلاعات ساختمانی است که از طریق مدل سازی با نرم افزارهای مرتبط به شکل سه بعدی، می تواند درک بهتری از شرایط را فراهم نماید. اما یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در خصوص عملیات اجرایی ساختمان بود، تا پیش از ابطال ماده 9 این آئیننامه، در این ماده آمده بود که « عملیات اجرایی ساختمان را باید اشخاص حقوقی و دفاتر مهندسی اجرای ساختمان ( مقالات مرتبط با ساختمان – سوالات مرتبط با ساختمان ) به عنوان مجری، طبق دستورالعمل ابلاغی از طرف وزارت راه و شهرسازی انجام دهند و مالکان برای انجام کارهای ساختمانی خود مکلفاند از اینگونه مجریان استفاده کنند.» همچنین در ماده 10 نیز تاکید شده بود که شهرداریها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمانی موظفاند نام و مشخصات مجری واجد شرایط را که از سوی مالک معرفی شده و نسخهای از قرارداد منعقدشده با او را که در اختیار شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قرار داده است، در پروانه مربوط قید کنند. پرداخت شارژ ساختمان از سال ۱۳۴۳ و با بیان شدن در قانون تملک آپارتمان ها به تصویب رسیده است و در کل هزینه شارژ ساختمان باید به مدیر ساختمان پرداخت شود.

براساس این نوع پرداخت شارژ، یک مبلغ شارژ ثابت برای تمامی واحدهای مجتمع مسکونی در نظر گرفته می شود و بیشتر برای مجتمع هایی که واحدهای یکسانی دارند و کنتورهای مستقل آب، گاز و برق دارند مناسب است. این هزینه ها شامل هزینه هایی چون قبوض آب، برق و گاز مشترک، سیستم های گرمایش و سرمایش مرکزی، هزینه های مشتمل برتعمیرات و نگهداری تأسیسات مجتمع مسکونی می باشد. به طور عمده، مدرنیزه کردن روش­های ساختمانی، از یک طرف، منجر به تولید انبوه و مدولار و استانداردسازی قطعات و حتی فضاهای معماری، با نگاهی حداقل گرا و کمی و شکل گیری فضای زیست خصوصی انسان گردید و از طرف دیگر، برنامه ریزی و طراحی مجتمع­ها و کوی­های مسکونی با ایده «استقرار منطقی بناها» و مجتمع­های مسکونی «خوداتکا» در راستای تأمین حداکثر نور آفتاب و هوا، با نگاهی جهان شمول به نیازهای اساسی انسان و آزادی زمین برای منافع عمومی، آنچنانکه لوکوربوزیه بیان می کند را در پی داشت (استروفسکی، ۱۳۷۸ : ۹۴؛ بحرینی، ۱۳۸۵ : ۳۲ و ۴۹ ؛ لنگ ، ۱۳۸۶ : ۱۹۸ ؛ مانیاگو لامپونیانی، ۱۳۸۱ : ۱۴۶). زمان طولانی صرف شده برای تولید مصالح ساختمانی، مقاطع سرد نورد شده نسبت به مقاطع گرم نورد شده یا مقاطع بتنی پیش ساخته در زمان بسیار کمتری تولید می شوند.

معمولا کارشناس رسمی با بررسی پارامترهای اجرایی ساختمان مانند میزان فرسایش ساختمان، تکنولوژی ساخت ساختمان، معماری بنا و مصالح بکار گرفته در آن و همچنین بررسی اسناد و مدارک قدیمی (در صورت وجود) و یا کمک گرفتن از قبض های انشعاب برق و گاز و آب می تواند با دقت مناسبی ، سن ساختمان را تخمین بزند. دقت داشته باشید که با توجه به سبک دکوراسیون نوع تزئینات فضا را انتخاب کنید. چون دائم در حال لیز خوردن و جابجا شدن میباشد ولی وجود پادری برای تمیز کردن کف کفشها قبل از ورود به لابی و یا در مقابل در ورودی مجتمع ضروری است. اگر فضای لابی، راهروها و یا مکانهای موجود تا آسانسور و پله، به هنگام روز از نور کافی برخوردار باشد، میتوانیم از گیاهان طبیعی استفاده کنیم تا روحی تازه به محیط ببخشیم. طراحی سقف در لابی ساختمان های بزرگ باید به گونه ای انجام شود که در خور مقیاس فضا و سبک دکوراسیون آن باشد. یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سقف نورپردازی فضاست که در ادامه در خصوص آن صحبت خواهیم کرد. یکی از مزیتهای ورق فولادی این است که هم به صورت ورق و کلاف و هم به صورت رول شده در بازار موجود است.

رول های عایق فایبرگلاس بین گل میخ های چوبی و عایق دمیده شده در اتاق زیر شیروانی نصب می شوند و از اسپری کف برای پر کردن هرگونه شکاف بین گل میخ ها استفاده می شود. چنانچه تعرفه خدمات مهندسی سال 1401 از سوی نظام مهندس استان شما منتشر شده است اما در جدول زیر وجود ندارد، در بخش نظرات همین مطلب، این مسئله را اعلام کنید تا علاوه بر قرار گرفتن در جدول زیر، امکان محاسبه آنلاین حق الزحمه خدمات مهندسی سال 1401 برای استان شما نیز فراهم گردد. برج ۲۴۵ متری اولوشن (تکامل)، یک آسمانخراش واقع در مرکز تجاری مسکو و دارای ۵۵ طبقه بالای زمین و ۳ طبقه زیر زمین است.

نحوه چیدمان واحدهای مسکونی بر روی هم و استفاده از بامها به عنوان تراس های واحدهای بالایی در بسیاری از نقاط جهان توسط شیب دامنه کوهها امری طبیعی و گاها اجتناب نا پذیر بوده است اما چگونگی دستیابی به چنین چیدمانی در زمین های مسطح ،معمایی بوده که تاکنون بسیاری از معماران را به آزمون و تجربه فراخوانده است. طراحی متناسب با هدف مشخص شده است و – به لطف نمای سبز رنگ – به آرامی با منظره طبیعی اطراف ترکیب می شود. نمای بیرونی ساختمانی که با استفاده از بتن اکسپوز پوشیده شده است، صاف و صیقلی است. بنابراین آنچه که برای رفع شرایط خطرناک فعلی ساختمان های بحرانی نیاز است، اقدامات قضایی و اجرایی برای برخورد و حمایت ساکنان با آن هاست. استودیوی معماری محلی Ripoll Tizon پروژه مسکونی Sa Pobla را در مایورکا، اسپانیا طراحی کرد تا هم از نظر سادگی یکپارچه باشد و هم با نیازهای تک تک ساکنان سازگار باشد. در مرحله اول و قبل از شروع بحث باید این موضوع را بدانید که اصلی ترین درآمد مجتمع های مسکونی که از آن برای پرداخت هزینه های جاری، مصرفی و همچنین هزینه های عمرانی ساختمان استفاده می کنند، دریافت شارژ از ساکنان مجتمع مسکونی می باشد.

در برخی از ساختمان ها پرداخت شارژ به صورت سه ماهه یا سالیانه پرداخت شود. اصولا پرداخت شارژ ساختمان به صورت ماهیانه انجام می شود اما از آن جا که قوانین ساختمان ها با یک دیگر متفاوت است که ممکن است. گروه ایناب دارای مهندسین طراح می باشد که با توجه به قوانین و آئین نامه های ساختمان، خصوصیات مصالح،نوع کاربری ساختمان طرح اولیه را با توجه به سلیقه کارفرما ارائه می دهند. یکی از معماران استودیو توضیح داد: “ما نمی توانستیم تصور کنیم که آن را کاهش دهیم.” معماران KOZ همچنین باغ های جلویی را به طبقه همکف و برخی آپارتمان های طبقه اول و همچنین یک سیستم جمع آوری آب باران سازگار با محیط زیست برای کل توسعه اضافه کردند. برای اجرای کابینت شما گزینه های متفاوتی از دو سبک دکوراسیون سنتی و دکوراسیون مدرن دارید که با توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان می توانید یکی از مدل های آنها را انتخاب کنید. ساخت و ساز در سال 2006 آغاز شد و پروژه در سال 2010 به پایان رسید. ساخت و ساز در سال 2007 به پایان رسید. میتوانید با گسترش آن به ویکیپدیا کمک کنید.

این گیاهان به دلیل مقیاس فضا باید اغلب قامت و ابعادی بلند و بزرگ داشته باشند تا بتوانند با محیط تناسب داشته باشند. در اغلب مواقع، هدف از بازسازی ساختمان های قدیمی جدا از ایمن سازی و نو سازی افزایش قیمت آنها می باشد که شاید با مقداری هزینه بیشنر بتوان به سود و منفعت مالی قابل توجهی دست پیدا کرد. اولین دسته از نماهای متحرک با هدف افزایش جذب انرژی خورشیدی در فصل زمستان و کاهش جذب آن در تابستان به کار برده می­شوند. برای انتخاب پوشش دیوارها، باید به وسعت فضای لابی توجه کنید. در فیلم منتشر شده در شبکه های اجتماعی فردی می گوید که این قنات قدیمی، خاک سستی دارد و مجتمعی مسکونی بر روی آن ساخته شده و با توجه به این موضوع، ریزش مجتمع مسکونی مذکور محتمل به نظر می رسد. خدمات مهندسین مشاور جامع بهرو در تمام حوزههای مهندسی اعم از طراحی فازهای مطالعاتی، مشاوره، مدیریت طرح، نظارت و راهبری در طیف متنوعی از سازهها از تونل، ایستگاههای مترو، ساختمانهای تجاری، اداری و مسکونی تا پلها و تقاطعهای شهری و بینشهری و طرحهای انتقال آب میان حوزهای با کیفیت مناسب ارائه میشود و تلاش بر آن است تا در برنامههای آتی دامنه این خدمات به حوزههای دیگر زیرساخت مانند بناها و سازههای خاص و ویژه گسترش یابد.

اشاره کرد که که تمامی این درآمدها باید به صندوق مجتمع مسکونی واریز شود و مسئولیت ورود و خروج، کنترل و ثبت آن بر عهده حسابدار می باشد. الیاف کربن که هم به صورت تک جهته و هم به صورت دو جهته موجود می باشند در مقاوم سازی و بهسازی ساختمانها کاربردهای بسیار زیاد و فراوانی دارند. در فضاهایی که وسعت آنها زیاد است بهتر است که از رنگ های تیره مانند رنگ سیاه برای کف پوش ها استفاده نکنیم چون اثر کفش افراد و غبارهای موجود در هوا همیشه لکههایی را روی سطح سنگ ایجاد میکند و ظاهر آن را کثیف می کند. انتخاب رنگ برای دیوار پوش ها بهتر است با توجه به وسعت فضا، نور موجود و همچنین لوازم دکوراسیونی که به کار رفته، انجام بگیرد. بنابر این در مجتمع های مسکونی ویلایی دست وعمار برای محوطه سازی و به وجود آوردن فضا های سبز بیشترر باز است . بعضی از طراحان و معماران طراحی لابی را به صورت فضایی نیمه باز انجام می دهند تا بتوانند با بهره گیری از نور طبیعی بر زیبایی فضای لابی بفزایند. اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید.

برای اتصال میلگرد بستر به گیره انتهایی نیازی به جوش یا بستن با سیم نمیباشد. بیلبوردهایی به رنگ بنفش که تمامی اقلام موردنیاز در رابطه با ساخت و ساز و ساختمان را در خود جای داده است و مخاطب را برآن میدارد که حتی اگر قصد خرید هم ندارد دست کم یکبار از این مجموعه بزرگ دیدن نماید. در تصویر بالا دیوار سبز پشت قسمت نگهبانی لابی را پوشش داده و آن بخش را شتخص کرده است. در تصویر بالا نمونه ای از طراحی سقف مرکزگرا به سبک کلاسیک را می بینید که به خوبی توانسته با دیگر بخش های لابی هماهنگ شود. مقاومت بالا: مقاومت فولاد بالا بوده و نسبت مقاومت به وزن آن از بتن بزرگتر است.

با توجه به اینکه پروژه مسکونی اجتماعی Poljane در ماریبور در کنار یک تقاطع شلوغ واقع شده است، معماران استودیو اسلوونیایی برنده جایزه Bevk Perović هنگام طراحی مجموعه با محدودیت های فضایی مواجه شدند. باید توجه داشته باشیم که BIM مدلینگ یا مدل سازی ساختمان نمی باشد. معمولا برای انجام یک فرایند عمرانی از جمله بازسازی ساختمان اداری، اصلا نمیشود یک هزینه ثابت را بیان کرد چراکه در هنگام انجام پروژه ممکن است در مصالح و مواد مصرفی یا در نقشه تغییراتی به وجود آید. نقوش متقاطع در جلوی ساختمان الهام گرفته شده از یونجه های سنتی در این منطقه است – از این رو این نام را به خود اختصاص داده است. این پروژه که در سال 2010 تکمیل شد، توسط شورای شهر Courbevoie، که با سازمان مسکن اجتماعی Groupe 3F همکاری کرد تا یک مسابقه طراحی را آغاز کند و در نتیجه نقطه نهایی را در منطقه پر کند، سفارش داده شد. نشریه 326 در خصوص این دیوارها بهطور کامل توضیح داده است. اگر وسعت فضای شما زیاد باشد و در هنگام حمل و نقل اثاثیه و بار احتمال برخورد با دیوار وجود نداشته باشد، میتوانیم دیوارها را با رنگ روغنی یا کاغذ دیواریهای مختلف، تنوعی زیبا را در محیط ایجاد کنید.

علاوه بر این، وجود ساختمان های مسکونی مناسب برای کارکنان و یا دانشجویان ساکن در محوطه دانشگاه نیز اجباری است. پیش از طراحی پلان مجتمع مسکونی باید دسته­ بندی فضاها و عرصه بندی انجام شود. این مجتمع مسکونی آرنو ماتیس، معماری کانادا واقع در ونکوور، دارای ویژگی های نمایشی است که برای ارائه سایه های غیر فعال طراحی شده اند : قرارگیری خاص در نماهای مختلف ساختمان. معماران تصمیم گرفتند که درخت پراکنده را در طراحی پروژه مسکن اجتماعی 12 واحدی L’Astrolarbre بگنجانند و توسعه مسکونی شهری را با طبیعت القا کنند. پیاده نمودن نظم و آراستگی در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری، محیطی کاربردی و انعطاف پذیر را بنا می سازد. طراحی نمای ساختمان یک حرفه کاملاً تخصصی است و تنها یک معمار باتجربه می تواند ظاهر یک بنا را هماهنگ با محیط اطراف آن طراحی نماید. برای مثال در منطقه ای که اکثر ساختمان ها نمای سنگی دارند، استفاده از نمای آجری توصیه نمی شود. اگر بخواهیم یک تعریف علمی و رسمی از آن داشته باشیم ، به بیرون ترین قسمت یک ساختمان که در دیدرس افراد قرار میگیرد نمای ساختمان میگویند. به این شکل که فشار دادن یک دکمه در اتاق غذاخوری یا اتاق مهمان یا دفتر کار می تواند یک فضای پاسیو ایجاد و نور را وارد ساختمان کند.

طُرّه آن (قطعه یا طاقی که فقط ازیکطرف به دیوار وصل است)، که دارای لوکسترین پنتهاوسهای برج بلندتر است، یک شگفتی طراحی است. طبق قوانین و مقررت تملک آپارتمان ها اگر در زمان عقد قرار داد بین موجر و مستأجر توافقی منوط بر پرداخت هزینه های شارژ ثابت ساختمان صورت نگرفته باشد مستأجر و فرد استفاده کننده از امکانات موظف به پرداخت هزینه ها می باشد. این خانه بسیار راحت است در آن تمام امکانات مورد نیاز مثل شومینه و مبلمان وجود دارد. این متریال انرژی درون ساختمان را حفظ میکند، طول عمر بالایی دارد و برای تمام فصلهای سال مناسب است.