اصـول طـراحی دکوراسـیون داخلـی مطـب دندان پزشکــی – لابراتوار دندانسازی پارس تکنیک

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، یکی از نکات مهم رعایت هماهنگی رنگ اتاق درمان با سالن انتظار می باشد که گفتیم، برای کم کردن استرس بیمار بسیار تاثیرگذار می باشد. فضای مطب به گونه ای است که افراد بیمار به آن رفت و آمد دارند، حفظ بهداشت محیط از نکات قابل توجه در این زمینه می باشد. نورپردازی اتاق انتظار و اتاق پزشک باید به گونه ای ملایم و غیر مستقیم باشد. به طور مثال اگر شما برای یک کلینیک دندانپزشکی طرحی را ارائه دهید اما به الزامات نصب و قرارگیری یونیت دندانپزشکی توجه نکنید طرح شما ناکارآمد و غیر قابل اجراست. اما شما میتوانید بخشی از این نگرانیها را در فضای مطب خود از آنها دور کنید. همان طور که گفتیم هر مشاور براساس روانشناسی رنگ ها، رنگ و طرح کاغذ دیواری برای کلینیک روانشناسی خود را انتخاب می کند، از جمله رنگ های پر طرفدار و پر مصرف بین این گروه کاری شامل رنگ های سرد نظیر رنگ های سبز، بنفش و آبی است؛ این سه رنگ به طور کلی باعث ایجاد احساس آرامش در افراد خواهد بود و به میزان قابل توجهی استرس و هر گونه ناراحتی و غم را کاهش می دهد که از هر کدام از آنها به شکل های خاص و ویژه ای استفاده می کنند.

طراحی داخلی مطب پزشکی

حال اجازه دهید نگاهی به 8 رنگ اصلی مداد رنگی داشته باشیم. توسط بوم آرچی و ترکیب رنگ های استفاده شده در این کلینیک ها را مشاهده نمایید. به این صورت که برای مراجعه کننده از مبل دو نفره و برای پزشک یا مشاور از تک نفره ی همان مبل استفاده شود. در غیر این صورت به مشکل می خورید یا از رقیبان خود عقب میافتید. شرکت معماری فرید-ارجمند می توانند در این راستا شما را یاری کنند و بهترین طراحی ها را برای شما به ارمغان بیاورند.

قرمز ضربان قلب را افزایش داده و میزان انرژی را بالا می برد؛ و تنها هاله هایی از رنگ قرمز بر روی هر چیزی می تواند توجه بیننده را به آن جلب نماید. یکی از مهم ترین نکات طراحی داخلی کلینیک روانشناسی انتخاب رنگ و ترکیب رنگ با هارمونی مناسب است. اگر قصد مطالعه و آگاهی از نکات مرتبط با طراحی کلینیک و مط زنان و زایمان را دارید می توانید به مقاله زیر که به طور کامل و جامع نکات ریز و درشت طراحی شرح داده شده است رجوع نمایید. بخش کودکان مطب می بایست به گونه ای طراحی شود که فضایی آرامش دهنده و در عین حال سرگرم کننده برای کودکان باشد و همچنین نکات ایمنی را رعایت کند.بعنوان مثال ، اگر پنجره ای بازشو در این منطقه وجود دارد حتما حداقل ارتفاع 1 متر و 20 سانتیمتر را رعایت کند و همنچنین از حفاظ برای کودکان استفاده شود.

یکی دیگر از عوامل مهم در دیزاین داخلی کلینیک دندانپزشکی مبلمان آن است. علت اهمیت رنگ در هر فضا چیست؟ بهتر است از یک رنگ برای اتاق انتظار و اتاق درمان استفاده کنید. مثلاً بخشی از فضای مطب به عنوان اتاق انتظار، بخشی برای نصب یونیتها و بخشی برای اتاق کار شما در نظر گرفته میشود. ام دی اف با روکش ممبران نیز، به سبب سطحی یکدست و صاف و تنوع رنگی متفاوت و متنوع، کارایی زیادی در مطب و کلینیک ها دارد. اما به طور کلی یک میز و صندلی برای پزشک ، صندلی برای مراجعه کننده و کمدها و قفسه هایی برای نگهداری اسناد و مدارک و تجهیزات مورد نیاز پزشک در دکوراسیون این اتاق استفاده می شود . اما نکته ای که در استفاده از این رنگ وجود دارد این است که رنگ سفید هم مانند رنگ سیاه نباید به تنهایی به کار برده شود چرا که اگر فردی به طور طولانی مدت در محیطی قرار بگیرد که همه چیز آن سفید است، به شدت کلافه و خسته میشود.

انتخاب رنگ از مهمترین انتخاب ها در طراحی دکوراسیون داخلی مطلب روانشناسی می باشد زیرا رنگ تأثیر مستقیم بر روی روحیه افراد می گذارد رنگ ها باید به گونه ای انتخاب شوند که استرس را از بیماری دور کرده و محیطی آرام بخش به وجود آورند. اگر فضایی که قصد طراحی داخلی برای آن دارید، به شکل یک کلینیک می باشد که هم زمان چندین پزشک و دندان پزشک در آن می تواند خدمات ارائه دهند. به ویژه در این روزها که رقابت بین مطبها و کلینیکهای دندانپزشکی شدید است، بدون شک بیماران مکانی را برای درمان مشکلات دهان و دندان خود برمیگزینند که در آن راحتتر بوده و احساس آرامش بیشتری کنند.

تابلوهای عکس، گلدان ها و حتی وسایل تزئینی که روی میز منشی و یا میز دکتر قرار می گیرند را می توانید به صورت کلی با سلیقه شخصی پزشک تهیه کرده و فضا را به نوعی طراحی کنید که منحصر به فرد باشد. رنگ های آرامبخش به مراجعه کنندگان کمک میکند تا ساعاتی آرام را سپری کنند و استرس از آنها دور شود. یک از عوامل مهم و مؤثر در مطب مامایی توجه به نورپردازی و رنگ در طراحی است تا بتواند حس آرامش را به مراجعه کنندگان القا کند. نیاز دارد که بتواند مخاطبین را جذب خود کند. استفاده از آیینه نیز میتواند به بزرگتر جلوه دادن مطب کمک کند.

طراحی اتاق انتظار باید به نحوی باشد که فرد در حدود یک الی دو ساعت در این فضا سرگرم باشد و احساس خستگی نکند بنابراین استفاده از تلویزیون ، مجلات روانشناسی و استفاده از رنگ های سرد در دکوراسیون داخلی کمک به تحمل مدت زمان انتظار در مطب روانشناسی خواهد کرد. اگر شما کار طراحی داخلی مطب پزشکان را بر عهده گرفته اید یا به دنبال ایده های خاص و خلاقانه و طراحی داخلی با قیمت مناسب می باشید، پویانو در این مطلب، راهنمایی های خوبی در این رابطه به شما ارائه خواهد داد که می تواند برای ایجاد یک طوفان ذهنی و فکرهای بکر و جدید و نهایتا شروع یک روند طراحی خاص به شما کمک کند. به صورت معمول حتما دیده و یا شنیده اید که بسیاری از مردم وقتی با مشکل و مسائل روحی روانی در گیر می شوند و به آن ها پیشنهاد می شود که به دکتر روانشناس و یا حتی مشاور مراجعه کنند، بعضا با اظهار نظری به مانند اینکه ” مگر من دیوانه ام” از مراجعه به مراکز درمانی خودداری می دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی کنند.

اصول طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

با اینکه رنگ قرمز یک رنگ شاد و پرهیجان در میان سایر رنگ ها شناخته میشود اما اگر به صورت اصولی و کنترل نشده در دکوراسیون داخلی کلینیک روانشناسی استفاده شود، برای بیماران به شدت تنش زاست. برای شرکت در عصر های طراحی داخلی مجتمع فنی تهران ، نیاز به هیچ پیش نیازی نخواهید داشت . تقسیم بندی فضا به گونه ای انجام شده است که حداکثر بهره مندی را از فضای موجود داشته باشند. از وسایل صوتی- تصویری مانند رادیو و تلویزیون می توان برای سرگرم کردن مراجعین بهره گرفت که این خود در ایجاد سکوت اثربخش است. طراحی داخلی مطب و کلینیک پزشکی به صورت علمی و با بهره گیری از علم طراحی معماری کمک شایان ذکری در رفع محیط های کسل کننده کاری و اداری و بی انرژی و خنثی محیط های درمانی خواهد نمود و با طراحی علمی محیط کمک گرفتن از هنر های زیبایی شناسانه و رنگ شناسی در طراحی و عدم استفاده از رنگ های تنش زا در طراحی مطب و کلینیک این دست فضا ها تبدیل به محیطی دلپذیر و صمیمانه خواهد شد و بیمار در حین انتظار احساس بدی نخواهد داشت.همچنین ترس و اضطراب برخی از مراجعه کنندگان حین مراجعه به محیط درمانی توسط فضای دکوراتیو مطب برطرف می گردد.همچنین طراحی مطب تا جای ممکن بایستی فضای گرم و شاد باشد و سهمی در ایجاد تجربه ای نو در بیماران و مراجعه کنندگان داشته باشد به نحوی که علاوه بر خدماتی که دریافت میکنند تمایل به حضور دوباره در محیط را داشته باشند.

بنابراین پوشش رویی دیوارها و متریال استفاده شده و حتی نحوه ی نصب آن نیز حائز اهمیت می باشد. برای اتاق انتظار کودک، شما میتوانید از تصاویر و شخصیتهای مورد علاقه کودکان به شکل پوستر روی دیوارها استفاده کنید یا اسباببازیهایی را برای کودکان در آن قرار دهید. بهطور مثال شما برای آشپزخانه مطب خود یک سینک در نظر خواهید گرفت اما در زمان طراحی دکوراسیون داخلی یک دندانپزشکی باید این را بدانیم که به جز آن یک سینک آشپزخانه یک الی دو سینک دیگر موردنیاز است. دکوراسیون داخلی که توسط یک معمار داخلی با توجه به تخصص و تجربه کار در زمینه مدیریت و طراحی فضا به انجام برسد، طبیعتا، شما را به نتیجه دلخواه بسیار نزدیکتر می کند. از همین جهت رنگ، نور و آب می توانند به ایجاد محیطی شفاف و سر زنده بسیار کمک کنند. رنگ، نور و آب میتوانند به شما در ایجاد محیطی شفاف و زنده در مطب کمک کنند.

طراحي داخلي كلينيك دندانپزشكي

از آنجایی که معمولا پزشکان در ساعات بعد از ظهر و شب در مطب خود مشغول به کار می شوند، نیاز به نورپردازی خوب در فضا کاملا محسوس و یک امر ضروری به حساب می آید. طراحان میتوانند با استفاده از رنگآمیزی خاص به دیوارهای مطب شما بعد بخشید و زیبایی آن را افزایش دهند. همچنین باید به این نکته توجه نمود که این نوع کفپوش به راحتی خش پذیر و آسیب پذیر می باشد و بعد از خش افتادن به این دلیل که خاصیت آنتی باکتریال خود را از دست می دهند باید تعویض گردند و این کار می تواند در نهایت صرفه ی اقتصادی نداشته باشد و کارفرما را هر چند یکبار مجبور به صرف هزینه نماید . روانشناسی معماری یکی از مهمترین دانشهای معماری است که هر معماری باید به آن واقف باشد ، به خصوص در مراکز پزشکی که نمود بیشتری پیدا میکند. با توجه به تفاوت های گفته شده می توان این موضوع را دریافت که طراحی داخلی مطب دندانپزشکی و کلینیک دندانپزشکی متفاوت می باشد.

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو

انتخاب طراحانی ماهر برای طراحی داخلی کلینیک دندانپزشکی شما نه تنها فضای کاری دلپذیر برای شما فراهم میکند بلکه به جذب افراد نیز کمک میکند. از آنجایی که ممکن است افراد مدت زیادی را در واحد درمانی به انتظار بنشیند ، گرم شدن و یا سرد شدن زیاد آن فضا می تواند آزار دهنده باشد . ایجاد فضایی برای استراحت پزشک و به خصوص صندلی های ارگونومیک برای راحتی گردن پزشک در هنگام استراحت می تواند یک نکته ی مثبت برای طراحی شما باشد. یکی از مواردی که به حفظ آرامش شما در چنین محیطی کمک میکند آن است که مساحت فضا را نسبت به تعداد دندانپزشکانی که همزمان مشغول به کارند در نظر بگیرید و فضای کافی را برای نصب هر یونیت، نشستن و حرکت کردن هر دندانپزشک و دستیار او در نظر داشته باشید. همه میدانیم که اگر در فضایی که زندگی یا کار میکنیم، هماهنگی رعایت شود و دکور زیبایی داشته باشد، قطعاً از نظر ذهنی به آرامش می رسیم بخصوص برای افرادی که برای تمدد اعصاب به مطب روانشناسی پناه می برند بنابراین طراحی مطب روانشناسی بر رفتار افراد تأثیر مثبت خواهد داشت.

دکوراسیون داخلی مطب دکتر شما میتوانید حتی از پارتیشنبندی برای جدا کردن این فضاها از یکدیگر استفاده کنید. شما حتی میتوانید آکواریومی با ماهیهای مختلف در مقابل یونیت خود تدارک ببینید. تحقیقات مختلف نشان دادهاند آب و حرکت آرام ماهیها در آن میتواند در کاهش اضطراب و نگرانی بیماران مؤثر باشد. سبک معماری مدرن در چند دهه اخیر در کشور های مختلف به خصوص در ایران بسیار فراگیر بوده است و همینطور طرفداران زیادی به دست آورده است. پیش از اینکه برای سروسامان دادن به محیط داخلی مطبتان دست به کار شوید، نخست لازم است تعیین کنید از هر فضایی در مطب خود قرار است برای چه کاری استفاده شود.

طراحی داخلی مطب دکتر

عملکرد در تولید شرایط مناسب در طراحی داخلی مطبخ فضا دارد. اگر مطب شما به شکل یک کلینیک است که همزمان چند دندانپزشک در آن مشغول به کارند، باید به حفظ آرامش محیط و پرهیز از شلوغی توجه کنید. بخش نخست باید به بیماران مراجعهکننده به مطب دندانپزشکی تعلق گیرد. اغلب بیمارانی به مطب پزشک مراجعه می کنند دارای درد های جسمی و روحی هستند و در وهله اول نیاز به آرامش روحی دارند. فراموش نکنید بیمارانی که به مطب مراجعه میکنند، خود دارای تنش و استرس هستند، بنابراین وظیفه شما است که به هر نحوی که میتوانید، جلوی این تنش را بگیرید.

طراحی داخلی مطب روانپزشکی

امروزه این رنگ در کنار رنگ های دیگر در فضاهای درمانی جذابیت بالایی را ایجاد می کنند. ترکیب رنگ قهوه ای با رنگ های روشن میتواند ظاهری مدرن را ایجاد کند که امروزه از این ترکیب بیشتر استفاده می شود. در قسمت های قبلی توضیح دادیم که از چه رنگ هایی می توانید برای طراحی کردن دکوراسیون داخلی مطب زنان استفاده کنید؛ اما نکته مهمی که در این بین مطرح می شود، توجه کردن به هارمونی رنگ های مورد استفاده است.

قیمت دکوراسیون داخلی مطب

از هر رنگی نمی توان به این منظور استفاده کرد. از جملل این موارد میتوان به رنگبندیهای مناسب، داشتن اتاق مخصوص کودکان و غیره اشاره کرد. داشتن فضای سبز در ورودی کلینیک که بازنمایی از طبیعت است با امکانات کافی برای استراحت به مراجعان احساس راحتی و آرامش می دهد و این نشان دهنده میزان حرفهای بودن یک کلینیک روانشناسی خوب است. داشتن بالکن – دسترسی به حمل و نقل عمومی – طبقه ی واحد و داشتن آسانسور – سن بنا و 32 مورد دیگر از جمله مهم ترین عوامل برای آپارتمان مناسب مطب میباشد. برای تبدیل فضای داخلی دکوراسیون منزل خود به سبک مدرن می توانید از یک تک رنگ جذاب، به خصوص برای پوشش دیوارها، سقف و بقیه وسایل استعمال کنید. به طوری که همگی از فرم منحنی استوانهها پیروی میکنند و در همه جای فضای داخلی آزادانه می چرخند. دکوراسیون داخلی مطب دکتر به گونه ای گرم، دعوت کننده، شیک و ماهرانه، یک روش خوب برای برقراری ارتباط با بیماران و ایجاد یک تصویر حرفه ای پزشکی با اعتبار می باشد.

دکوراسیون داخلی مطب زنان